Ghost Recon: Predator "presenterat"

Medlem
Ghost Recon: Predator "presenterat"

Var väl på tiden att det händer ngt nytt på Ghost Recon fronten

Medlem

Fy fan vad härligt, stort fan av första ghost recon och tyckte ännu mer om advanced warfigher serien som även är jävligt rolig i mp!:D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hoppas det inte dröjer alldeles för länge innan det kommer. Dom brukar hålla hög klass, både Ubisoft och Ghost Recon.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Titeln låter jäkligt oroväckande, och eftersom grin gått i graven så har nog det mesta hoppet om ett vettigt GR-spel försvunnit tyvärr.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Titeln låter jäkligt oroväckande, och eftersom grin gått i graven så har nog det mesta hoppet om ett vettigt GR-spel försvunnit tyvärr.

Med lite tur kanske vi får en hög kvalitets pangare från red storm;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Oj vad vackert!

Medlem

hmmm predator är ju kodnamn på amerikanska armens UAVs så det kanske finns en stark koppling till sådana?

GRAW hade ju iofs nåt sånt system med sin kart funktion men detta kanske ger mer kontroll över funktionen?


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

Banan.

Jo, men GRIN var ju sämst överlag, så dom kan nog hitta någon bättre att göra. Och dom lär ju inte ändra så jätte mycket av konceptet över hur GRIN gjorde.

Medlem

De gjorde mer än portade, GRAW på pc är dramatiskt annorlunda än konsol.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Med lite tur kanske vi får en hög kvalitets pangare från red storm;)

Var det inte Red Storm som låg bakom multin på konsol-varianten av GRAW?

Inaktiv

Usch, blir några år till att vänta på Rainbow Six 3 alltså, Rogue Spear börjar bli lite gaggigt.

Medlem
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Tommy_h:

Med lite tur kanske vi får en hög kvalitets pangare från red storm;)

Var det inte Red Storm som låg bakom multin på konsol-varianten av GRAW?

Nej, Red Storm gjorde bara det första GR-spelet och dess expansioner, sen tog UBI över efter ha ägt företaget i ett par år.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Tommy_h:

Med lite tur kanske vi får en hög kvalitets pangare från red storm;)

Var det inte Red Storm som låg bakom multin på konsol-varianten av GRAW?

Nej, Red Storm gjorde bara det första GR-spelet och dess expansioner, sen tog UBI över efter ha ägt företaget i ett par år.

Jo, fast Red Storm finns väl fortfarande kvar inom Ubisoft, likt Dice och Maxis hos EA.

Har för mig att Red Storm utvecklade multiplayerdelen av GRAW medan Ubisoft gjorde singleplayer (konsolversionen). GRIN fick ensamma utveckla allt i en unik PC-version, vilket tyvärr resulterade i att spelet släpptes utan vettigt multiplayer, men som de patchade upp inom ett halvår.

Föredrog faktiskt att GRIN gjorde en unik version eftersom det var betydligt mer troget originalet än vad konsolversionen var. Och nu efter Ubisoft/Red Storms flum med Rainbow Six: Vegas är jag väldigt pessimistisk till att Predator kommer att bli ett riktigt "Ghost Recon"-spel. Det blir säkert ett bra actionlir, men garanterat casual.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Banan.

Jo, men GRIN var ju sämst överlag, så dom kan nog hitta någon bättre att göra. Och dom lär ju inte ändra så jätte mycket av konceptet över hur GRIN gjorde.

Haha jaa tycker du det så håll det gärna för dig själv:) Skillnaden mellan GR och GRAW var ju inte direkt stor så du är väl knappast ett fan av mästarna Red storm heller.. GRAW spelen var helt fantastiska med kontroller ljud och effekter m.m!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

hoppas fan dom tar tillbaka serien till sina glansdagar nu, ett till advanced warfighter liknande skitspel kan dom stoppa upp i ......

Medlem
Skrivet av Oconaghan:

hoppas fan dom tar tillbaka serien till sina glansdagar nu, ett till advanced warfighter liknande skitspel kan dom stoppa upp i ......

Ja för bortser vi från det lilla skillsystemet och grupperna så är ju spelandet så himla annorlunda..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Oconaghan:

hoppas fan dom tar tillbaka serien till sina glansdagar nu, ett till advanced warfighter liknande skitspel kan dom stoppa upp i ......

Ja för bortser vi från det lilla skillsystemet och grupperna så är ju spelandet så himla annorlunda..

Ja, långsamt och medvetet mot att kuta på i 180 som man gjorde i konsolversionerna, skulle säga att skillnaden var dramatisk.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Konsolversionerna var bra, men de var absolut inte "Ghost Recon". PC-versionen var lugnt bäst som dessutom hade något av det bästa ljudet i spelväg. Har för mig ett enda vapen har över 20 eller om det var över 40 olika ljudeffekter. Ett ljud för att skjuta ett skott, ett annat för sista skottet, för helautomat, för helautomat-till-sista-skottet osv.

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Oconaghan:

hoppas fan dom tar tillbaka serien till sina glansdagar nu, ett till advanced warfighter liknande skitspel kan dom stoppa upp i ......

Ja för bortser vi från det lilla skillsystemet och grupperna så är ju spelandet så himla annorlunda..

Ja, långsamt och medvetet mot att kuta på i 180 som man gjorde i konsolversionerna, skulle säga att skillnaden var dramatisk.

Ja du pratar alltså om ghost recon 2 dyngan till konsol;) Lite skillnad på advanced warfighter till konsol och pc då pc är lite mer som RIKTIGA ghost recon som gjordes till pc:) (portades även till xbox)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Oconaghan:

hoppas fan dom tar tillbaka serien till sina glansdagar nu, ett till advanced warfighter liknande skitspel kan dom stoppa upp i ......

Ja för bortser vi från det lilla skillsystemet och grupperna så är ju spelandet så himla annorlunda..

Ja, långsamt och medvetet mot att kuta på i 180 som man gjorde i konsolversionerna, skulle säga att skillnaden var dramatisk.

Ja du pratar alltså om ghost recon 2 dyngan till konsol;) Lite skillnad på advanced warfighter till konsol och pc då pc är lite mer som RIKTIGA ghost recon som gjordes till pc:) (portades även till xbox)

Ja, GRAW var lite närmare classic GR, men det var infekterat med "future warrior-crapet" som alla försvarsanalytiker samt vapenutvecklare sa skulle bli framtiden inom "bara några få år" jo det hände ju verkligen.
Men US Army grunt har fortf inga datorer och gpser fastmonterade överallt för att kunna visa var blufor och opfor finns i terrängen, inte ens DEVGRU och SFOD-D mfl väldigt speciella styrkor med hög utrustningsbudget per soldat har såna grejer som tydligen skulle bli standard för varje enskild beväring.

För att inte nämna vapnen, XM8 skulle såklart bli nästa generations vapen, senare visade det sig att kompositskalet delvis smälte och delvis blev materierellt försvagat av värmen så det föll ihop av sig självt.
Innan dess var det OICW som var groteskt stor och otymplig att använda.
Nu är det SCAR som alla antar kommer att bli nästa gen's bössa, och den har en god chans att vinna av en god anledning, den är inte fylld av mikrochip, vapenutvecklarna har lärt sig att det inte går att fylla stridsutrustning med massa elektronik och sen på ngt sätt göra den nödvändig för att kunna utföra sin uppgift.

Och det var den här helt åt fanders trenden som UBI stirrade sig blind på och såklart skulle promota genom sina spel.
Sjävl tycker jag nog att OFP: DR känns lite ghost recon fast med större miljöer, det skulle ju vara en konkurrent till ARMA, men de är lite för olika för det.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag kan ju inte vara den enda som tänkte "Varför skulle Ghost recon släppa in eller slåss emot Predators?"


signatur

Videomupp

Medlem

Från en som kanske har haft insyn i Grins förehavande, bättre än många andra här...
Grin gjorde PC GRAW-GRAW2 helt själva, både SP och MP, storyn kommer från UBi.

Att UBi kommer göra ett spel som är taktiskt sämre än Grins är ju ganska uppenbart... det enda som är dåligt med Grins spel är prestandan, sedan kan man även ha åsikt om Advanced Warfare-skiten, men det var ju hela grejen, svårt att komma förbi den aspekten...

Raven Shield som många anser vara en mycket bra mix mellan arkad och "realism" är 10x ggr bättre än Vegas som är något åt böghållet - men följer man utveckling i Rainbow Six-serien så finns det väl lite hopp för Ghost Recon...

Det är klart, jag kan ju ha fel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja prestandan i GRAW var lite sisådär.

Vegas2... mja, jag störde mig på coversystemet. Lättsamt pang pang var det i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Problemet är väl att lättsamt pang-pang inte var direkt det de flesta väntade sig av ett Rainbow six spel. Men iofs efter letdown skiten så var ju förhoppningarna inte speciellt stora.

Medlem

har dom inte skämt ut ghost recon serien tillräckligt nu ? gör ett som går tillbaka till rötterna istället.

Medlem

GRAW2 är iaf för mig ett av dem bästa liren.
Coop på 16st på 360n är för jädrans kul.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Problemet är väl att lättsamt pang-pang inte var direkt det de flesta väntade sig av ett Rainbow six spel. Men iofs efter letdown skiten så var ju förhoppningarna inte speciellt stora.

Nej det var en besvikelse såklart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Aww, jag som hoppades på Ghost Recon VS Predator.

Medlem

Presenterat?
Snarare avslöjat!

Tiden får utvisa om det ens blir något intressant med tanke på att GRIN inte utvecklar det.

Senaste GRAW och GRAW 2 var ju grymt bra spel.

12
Skriv svar