"Spelupplevelsen viktigare än moddarna"

Medlem
"Spelupplevelsen viktigare än moddarna"

Idioti. Fattar dom inte att prestandan på privata servrar suger. Ja det kanske fungerar bra på konsol då det max är 16 spelare eller nå sånt. Men på pc kör man uppemot 50 spelare på samma server. Det blir alldels för tungt för ett privatuppkoppling.

Avbokade iförrgår och beställde Cod 4 ist. Börjar tröttna lite på WaW.

AW8
Medlem

Men matchmaking förstör ju upplevelsen... systemet är bara irriterande och borde stanna på konsol.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

60% pirater låter som en extremt hög siffra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Sunda argument, nu är väl inte matchmaking den bästa lösningen kanske, men heh, tycker fortfarande det är kul hur många som säger att de skall/har avbokat spelet. Vem lurar ni egentligen?

10 november smäller det på konsolen iallafall, härligt att få komma hem från Estlands-resan och mötas av ett stycke spelhistoria!


signatur
Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

60% pirater låter som en extremt hög siffra.

Håller med. Har svårt att tro att det är så stor andel.

ewo
Medlem

läst hela blog inlägget igår och fick mej att avboka min kopia,
hadde kvar min förbokning även efter nyheten men derast svar var som ett diss av hardcore fps spelarna kunde inte låta blir

Medlem

så länge dem får bort aimbottarna så är de väl ok för mig iaf. vet ej varför med l4d men bara sluta med det, kanske berodde på matchm.?

Inaktiv

C.R.E.A.M.

Sorgligt men sant...

Medlem

Jag kommer behålla min bokning, hoppas på att dom ångrar sig och fixar dedi. Annars får man väl se hur det här systemet funkar. Har inte gillat ett enda spel som kör utan dedi servrar.

Medlem

"Ja, jag vet! Vi förstör spelupplevelsen för communityn som håller spelet vid liv genom att ge den stora massan förebilder. Vilken bra idé!" Clan-communityn har alltid varit de som håller spelet vid liv genom turneringar, mästerskap m.m. Döda den communityn är det effektivaste sättet att skjuta sig själv i foten.. Bra jobbat utvecklare/utgivare, ni har just sett till att MW2 blir det mest kortlivade spelet i världshistorien, jag har redan avbokat mitt ex.

Inaktiv

Utan dedikerade servrar kommer lagg vara ett problem på PC. Och någon som vet hur man spelar på samma servrar som sina vänner ifall det är ett matchmaking system? något sätt att skapa "squads" eller liknande?

Medlem

fyfan
Hell no att man ens skulle tänka tanken på att köpa skiten nu

Medlem

Moddarna är en del av spelupplevelsen enligt mig, undrar hur de tänker.
Jag tänker bojkotta spelet totalt, varken köpa eller ladda ner illegalt.
Enjoy your loss of money, faggots.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

fyfan vad ruttet
hade varit intressant att testa nästa spel men fan man blir ju skrämd när dem säger att det ska vara bättre för nybörjare, liksom hello COD är ju redan väldigt enkelt och med enkla kontroller och så... fan i jämförelse med typ Arma 2 eller så så tycker jag att COD borde lägga in mera speciella grejjer och så än att försöka förenkla allt.
More features 4 the people...

Medlem

Chewbacca-försvar! Ingen dedikerad server = mindre piratkopior är ungefär lika logiskt som smutsiga kalsonger = mindre mat i afrika!


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

BULL FUCKING SHIT


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Om de inte snackade så mkt skit och heller inte försökte vilseleda mindre insatta personer så kunde jag eventuellt tänkt mig att köpa spelet enbart för singleplayer upplevelsen, multiplayer utan dedikerade servrar känns ju meningslöst.

De får så lov att släppa ett demo med multiplayer nu om jag överhuvudtaget ska fundera på att skaffa spelet, tänker inte betala för att testa om multiplayer upfyller de krav jag har eftersom jag tvivlar starkt på det.

Medlem
Skrivet av ace84:

fyfan vad ruttet
hade varit intressant att testa nästa spel men fan man blir ju skrämd när dem säger att det ska vara bättre för nybörjare, liksom hello COD är ju redan väldigt enkelt och med enkla kontroller och så... fan i jämförelse med typ Arma 2 eller så så tycker jag att COD borde lägga in mera speciella grejjer och så än att försöka förenkla allt.
More features 4 the people...

detär inte det som syftar på utan enkelheten att bara typ välja multiplayer och sen quickgame så är man inne i en match.

inte för att jag förstår vad som ska vara svårt med att få fram en serverlista och välja spel därifrån eller nått, har ju fungerat förr.
minns tom i quake när man inte ens hade nå serverlista då fick man skriva in servern manuellt eller ha externa program som tex gamespy3d eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Matchmaking kommer inte fungera. Det är stor skillnad mellan LEVEL och SKILL. Det är inga problem med en LMG, ligga i spawn och skjuta genom alla vägger och till slut har man nått topp level. Är det såna man sedan ska spela mot ??? Nej Tack !

Moddarna är inget problem för mig. Men för andra säkert.

Mitt stora problem är att jag VILL ansluta till min favorit server där jag vet att ca 100 personer cirkulerar och jag lärt känna dessa. Detta är viktigt för mig.
Jag vill inte spela mot random gamers hela tiden. Jag vill inte heller hålla på att ADDA alla som kompisar på mitt steam konto.

MW2 kommer slå rekord. Mest nerladdade spelet någonsin. Många vill spela SP. Men det är MP som håller spelet vid liv.

Medlem
Skrivet av ewo:

läst hela blog inlägget igår och fick mej att avboka min kopia,
hadde kvar min förbokning även efter nyheten men derast svar var som ett diss av hardcore fps spelarna kunde inte låta blir

Jo jag avboka min kopia också för samma anledning.

Medlem

Synd om moddarna, men det största problem är ju att det är rökt att spela med mina kompisar som är fördelat över hela världen.
Nå, hela vår community väljer nog BF:BC2 i stället nu.
Ping via listen server när man är så långt från varan är rökt från början.

Det sämsta med det här är dock fourzerotwo's lama förklaringar. Jag kan nog välja själv hur och med vem jag vill spela, det behöver jag inget IW.net för.

Medlem

fattar inte hur de kan tro att mer lagg ska ge en bättre spelupplevelse?

Medlem

Korkat kortsiktiga affärsbeslut som det här är vad som förstör spelmarknaden idag

Medlem

Gud vad ni håller på. Alla ni kommer till slut köpa spelet och det kommer bli en försäljningssuccé. Längtar tills det kommer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

De verkar ha sagt sitt iaf, så lika bra att lägga ned allt klagande och istället ge fan i att köpa spelet. De kommer inte att ändra på sig, iaf efter att ha läst deras "förklaring".

CoD, we had a good time, I will miss you. Bye my love.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Idioti. Fattar dom inte att prestandan på privata servrar suger. Ja det kanske fungerar bra på konsol då det max är 16 spelare eller nå sånt. Men på pc kör man uppemot 50 spelare på samma server. Det blir alldels för tungt för ett privatuppkoppling.

Avbokade iförrgår och beställde Cod 4 ist. Börjar tröttna lite på WaW.

25 vs 25 i Call of Duty? Det låter... jävligt mycket.. I Battlefield, sure, där det finns flygplan, helikoptrar och betydligt större ytor än CoD. CoD är istället betydligt mindre och fokuserar på mer på mindre infantri-strider.

Medlem

Tror iofs det kommer vara dedikerade servrar man spelar
på fortfarande, bara att inte vem som helst kan sätta
upp en server.

Lite snedvriden debatt här kanske?

Medlem

CoD, we hade a good time, I will miss you... Bye my love.

edt: oops, vart en dubbelpost

Medlem

Han påstår alltså att matchmaking ska göra det lättare för nybörjare så de inte behöver rota runt i en serverlista.... Alltså, med lite vänligare ord sade han att folk är för duma för att lära sig hantera en serverlista?

Lite så jag tolkade det iaf.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skriv svar