"Spelupplevelsen viktigare än moddarna"

Medlem

bryr mig inte så väldans mycket om moddarna å så, just bara det att kunna spela på ett par speciella favorit servrar man har med olika personer som man vet är extra roligt att spela med.

så ja detta var ju inte så väldans trevligt om man säger så.

Inaktiv

Om jag inte blir miljonär tills releasen för förbokningen vänta.

Utan dedikerade servrar finns det ju en viss risk att det här kommer bli ett riktigt laggigt äventyr.

Vi får hoppas på en tidigt demo.

Medlem

Asså måste ni skriva att ni ska avboka ? ingen vill ju veta vad ni gör och om ni bryr er. Jag skiter i om dom kör Dedicated eller inte jag skiter väll i vad dom gör jag bryr mig mer om gameplay i singelplayer och spec ops. Multiplayer Dedicated eller matchmaking vf bryr sig om det ? det e gameplay man spelar sina spel inte hur folk hostar sina server's om man spelar för att man hostar genom Dedicated servers vad e skillanden förutom att man kan modda och skit det e ju sjukt kan man inte bara låta spelen vara som dom är jag tycker detta spelet e skit bra vf skulle jag då vilja ändra det? jag har ingen console bara en fin dator vf ska jag då få lida om folk vill förstöra spelet med mod och sånt? Det kommer fortfarande vara massor av folk som kommer att spela det vet jag så det e bra att dom kör matchmaking för att då kan inte noobs möta pros och hackers ))) själv e man liiiite pro ^^ Mw2 kommer slå alla spel för dom som e CoD fans <3


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem

bryr mig absolut inte om något community BS... Vill man spela Clan etc så har man fortfarande den möjligheten..Det här är inte något roll spel där man behöver se sina kompisar online etc vill ni det skaffa Xfire eller något liknande o spela fortfarande på samma servrar...Tidigare versioner av CoD använde PunBuster, äntligen tar de bort den buggiga skit från sitt spel!

Medlem
Skrivet av Styxoric:

Inget köp för min del.

Matchmaking dödade left 4 dead, ser inte att det kommer bli mycket bättre här.

Undrar varför L4D 2 är även men populär än ettan... tror inte många bryr sig om matchmaking då den blir bättre med några patchar!

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

En av mina kompisar har gjort en bättre sammanfattning av det här än jag kan: http://www.codboards.com/showthread.php?p=237107#post237107
BritishBulldog1's inlägg. Tredje post.

Bra inlägg.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag ser fram emot en recension av MW2 av någon som inte tillhör konsollgenerationen.

Fz kommer recca 360verren, bergis...

(brasklapp: kanske)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade verkligen sett fram emot att köpa det här spelet och så säger dom det här?
Dom kan glömma att jag tänker köpa det iaf. Ska tanka spelet o köra SP suck.. Det är MP som är hela grejen med cod serien och nu när dom inte kommer ha dedikerade servrar så kommer det suga hårt. Infinity Ward kommer ångra att dom ändrade till mathmakingsystemet för nästan alla jag känner komma inte köpa cod mw2 för dom kommer tanka det istället.

Medlem

om man tycker det är svårt att använda sig av serverlistor kanske man inte borde sitta vid en dator överhuvudtaget?

Medlem

vill bara hälsa pc-spelare att alla era spel som luktar konsol är en direkt följd av pirater. ni hade fått mycket bättre spel annars. inte för jag säger man kan göra ngt åt pirater utan bara en konsekvens av beteendet.

Medlem

Infinity ward kan förklara och försvara hur mycket dom vill jag säger "if its not broken dont try to fix it"
Syftar då inte på piratkopiering som borde lösas på annat sätt...

Medlem

Har köpt alla cod spel hittills men får väl tanka ner det här då.

Medlem

Intressant uttalande då moddarna oftast förbättrar spelupplevelsen..

Medlem
Skrivet av Negeh:

Asså måste ni skriva att ni ska avboka ? ingen vill ju veta vad ni gör och om ni bryr er. Jag skiter i om dom kör Dedicated eller inte jag skiter väll i vad dom gör jag bryr mig mer om gameplay i singelplayer och spec ops. Multiplayer Dedicated eller matchmaking vf bryr sig om det ? det e gameplay man spelar sina spel inte hur folk hostar sina server's om man spelar för att man hostar genom Dedicated servers vad e skillanden förutom att man kan modda och skit det e ju sjukt kan man inte bara låta spelen vara som dom är jag tycker detta spelet e skit bra vf skulle jag då vilja ändra det? jag har ingen console bara en fin dator vf ska jag då få lida om folk vill förstöra spelet med mod och sånt? Det kommer fortfarande vara massor av folk som kommer att spela det vet jag så det e bra att dom kör matchmaking för att då kan inte noobs möta pros och hackers ))) själv e man liiiite pro ^^ Mw2 kommer slå alla spel för dom som e CoD fans <3

Varför man bryr sig om det är dedicated eller matchmaking? Jo för man inte vill klicka på "sök spel" och bli inkastad i ett spel hostat av en kille med ADSL där han har 0 i ping och alla andra 100.

Medlem

Moddande är högst frivilligt ingen som tvingas tanka en modd och köra på en moddad server. Med tanke på klan matcher kanske man vill ta bort perks och helikoptrar vilket vi inte vet än hur mycket man själv kan ändra.

Har ett gäng polare nu som sitter o väntar på mer information. klanspel kan bli ett go men då måste vi tag i det allihopa och skapa ligor och communitys.

Visst har publikservrar under privat kontroll helt tagits bort men IW verkar inte backa och de som verkligen vill lira uppmanar jag att försöka göra det bästa av det.

Casual lirare som tycker matchmaking är OK respekterar jag för spelet är gjort för dem. Men till oss andra som verkligen vill göra en kompetativ klan scen så håll ut vi försöker lösa det här.

Vet att många paralleller har dragits till L4Ds matchmaking system vilket ur min synvinkel inte fungerar för klanspel ej heller riktigt bra public spel. Satt dock igår och mötte 4 st svenskar med mitt gäng och fick en riktigt härlig 4on4. Men det var först efter 5 st försök att hitta en server, men vi höll ut och till slut fungerade det.

Hoppas verkligen det inte blir riktigt så med mw2. Förmodligen inte eftersom dom måste insett att en mycket större server-tillgänglighet måste finnas för att få deras system att fungera.

Finns det sidor eller communitys som har tagit tag i det här eller ska man börja snickra själv?

Glad för tips

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Har nu ett par gångar i denna tråd set folk som kommer in och säger "ni gnäller, men kommer köpa spelet ändå".
Jag bara undrar varför dom tror det blir så? Jag tänker då inte stödja IW i detta, då är det ju jag som skjuter mig själv i foten, inte IW.

Om Treyarch har dedikerade servrar i nästa version så kan jag tänka mig köpa det, som en markering, men tror att i o med IW.net så är det slut på servrar i Activision Blizzards fortsatte CoD spel.

Jag har utöver min och mina barns PCer två konsoller i huset, PS3 och 360.
Jag lovar att dom aldrig kommer köra ett MW2 spel. Oavsett va kidsen vill. Skulle aldrig stödja dessa pengamånglare...

De flesta som spelar MW2 är dock inte vuxna som du och jag.
Jag tror säkert att du kommer att bojkotta spelet, men tror inte en sekund på att alla som säger att de ska skita i spelet kommer låta bli att köpa det:)

Jag själv lirade Cod4 på 360n och PC.
Förstår helt och hållet varför folk blir sura på att man tagit bort dedikerade servers, mest för community aspekten som försvinner:(

För MW2 är dock konsolmarknanden bra mycket större än PC så det säger sig självt att man anpassat spelet för konsol (tyvärr?).

Är dock helt övertygad om att spelet kommer sälja bra till pc med.

Tycker det är mycket positivt att snorungarna inte kan ladda ner och lira på piratade servers, så det är ju inte "all bad"

Medlem
Skrivet av BigD:

Tycker det är mycket positivt att snorungarna inte kan ladda ner och lira på piratade servers, så det är ju inte "all bad"

Finns ju en annan syn på det hela också, folk skiter i att köpa det och laddar ner det endast för att spela Single Player delen eftersom de anser att MP är förstört.

Medlem

Ja, man ser på många kommentarer att de inte tror på konsumentkraft. Historien visar faktiskt att konsumentkraft är väldigt effektivt.

Hur som helst skulle jag gärna se att spelmakarna till konsoller införde dedikerade servers (a la PC) och tillåter modifikationer. Då skulle fler konsollspelare förstå vad de varit utan så länge.

Ett 'community' där många konsollspelare gnällt över att bara PC kan använda modifikationer är morrowind/oblivion. Så det finns definitivt efterfrågan. (och återigen, det finns ingen som tvingar någon att modifiera sitt spel)

Det finns faktiskt ett exempel på moddning på konsoll. Little Big Planet. Så även konsollspelare verkar gilla moddning eftersom spelet är en succé.

När man ändå håller på så varför inte införa en möjlighet att justera grafikinställningar på konsoller också? (visst, det finns ibland några basala inställningar sp, ljus/mörker och skalning av bild, men sällan något som påverkar prestandan) Ingen tvingar någon att ändra, men man skulle ha ett val.

Nåväl, om man inte frågar efter det eller utnyttjar sin konsumentkraft så lär det väl inte förändras.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ja, man ser på många kommentarer att de inte tror på konsumentkraft. Historien visar faktiskt att konsumentkraft är väldigt effektivt.

Hur som helst skulle jag gärna se att spelmakarna till konsoller införde dedikerade servers (a la PC) och tillåter modifikationer. Då skulle fler konsollspelare förstå vad de varit utan så länge.

Ett 'community' där många konsollspelare gnällt över att bara PC kan använda modifikationer är morrowind/oblivion. Så det finns definitivt efterfrågan. (och återigen, det finns ingen som tvingar någon att modifiera sitt spel)

Det finns faktiskt ett exempel på moddning på konsoll. Little Big Planet. Så även konsollspelare verkar gilla moddning eftersom spelet är en succé.

När man ändå håller på så varför inte införa en möjlighet att justera grafikinställningar på konsoller också? (visst, det finns ibland några basala inställningar sp, ljus/mörker och skalning av bild, men sällan något som påverkar prestandan) Ingen tvingar någon att ändra, men man skulle ha ett val.

Nåväl, om man inte frågar efter det eller utnyttjar sin konsumentkraft så lär det väl inte förändras.

Nej, för om man gör dessa inställningsmöjligheter och gör det "krångligare" eller gud vet vad för konsollfolket så passar det helt plötsligt inte alla längre, och då det inte passar alla så passar det inte för konsollen över huvudtaget...


signatur

Retro.

Medlem

Ja, det är för sorgligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

usch, avbokning @ webhallen, jag som längtade till detta -.- svettiga as, favoriserar äckliga 12 åringar

Medlem

Nu börjar det likna nåt, pengar är ett språk som till och med Activision förstår. Detta kommer dock bra hjälpa om tillräckligt många går med i bojkotten. Tyvärr kommer detta antagligen bara leda till att dom skyller på piratkopiering och koncentrerar sig enbart på konsolspel. För så länge folk köper det till konsol kommer de inte bry sig, hade de gjort det hade Cod 3 kommit även till pc. Detta visar med all tydlighet att denna serie säljer bättre på konsol och merparten av dessa ägare skiter tydligen fullständigt ifall de äger ett spel eller ej.

Medlem

Det är modarna som Gör spelen Se Half life 2 eller Battlefilde

Medlem
Skrivet av Satakarnak:

Det är modarna som Gör spelen Se Half life 2 eller Battlefilde

Kan bara instämma, Battle Fields moddar är till och med bättre än själva spelet. Mod community har bidragit till att spel som är flera år gamla fortfarande toppar försäljningslistorna. Utan en mod som CS så hade ALDRIG Half-Life toppat dessa listor flera år efter att det kom, det är jag övertygad om. Missförstå mig inte Half-
Life var ett grymt spel (Half-Life 2 är dock bättre på nästan alla punkter) men med dagens mått mätt är det inte längre samma spel det en gång var, få hade köpt det om det inte varit för just CS.

Medlem

IW verkar tyvärr fortsätta på den valda spåret - att rövknulla PC-kollektivet riktigt ordentligt. Detta liknar för fan ingenting!

För övrigt fattar jag inte varför man behöver "förenkla" MP-spelandet. Är det någon som har hört talas om någon som inte lyckats joina en MP-server i t.ex. Cod4? Hur svårt är det att dubbelklicka i en serverlista???

Medlem

Hoppas ingen har glömt att registrera sin röst här:

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Medlem

BOJKOTTA MW2:
http://angryemployee.com/page.php?20

Vore kul om PCG kunde rapportera hur väl angryemployee.com fick igenom sin lilla manifestation

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hatar jävla matchmaking... Det hör hemma på konsol. Det är drygt och laggigt(I vissa spel).
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw
Signa upp för att få IW att ändra sig.

Skriv svar