World of Goo-kampanjen lyckad

Robot
Medlem
World of Goo-kampanjen lyckad

Jag köpte det enbart pga kampanjen och betalade $5 för det. Det var en bra investering för en riktig kul spel!

Jäkla offer som betalade 0.01$.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Jäkla offer som betalade 0.01$.

Håller med.

Vem har inte en tia över iaf?

Medlem

Läste om någon som betalade 200 dollar för det, han verkar inte finnas med i den där?

Själv tog jag och betalade 5 dollar jag med, hade jag haft råd hade jag pröjsat 10.
Och jag måste hålla med om att det är jävligt snålt av svinen som inte enns kunde betala en tia för spelet, det är sånna som gör att folk inte vill utveckla till pc längre..

Medlem

Hade jag velat ha spelet hade jag nog skämts över att finnas med och representera 0.01$-statistiken en dollar kunde de väl undvarat.

Inaktiv

Till er som säger att man är ett pucko om man pröjsade $0.01 vill jag bara påminna om att man kan ha haft Wii versionen och inte tänker betala extra för att få spela det på t.ex Linux. En omkompilering kostar inte mycket.


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Nej.

Att betala 0,01 är skamligt. Om jag inte hade haft det hade jag betalat några dollar i alla fall.

Medlem

Hade ju redan spelet sen innan, köpt genom Steam. Men jag gillade idén så jag spenderade 5$ och köpte spelet som en present till min tjej.
Minns när Radiohead gjorde samma sak med sin senaste skiva, då betalde jag också 5$. Men det försäljningen resulterade i att i princip ingen betalde något för skivan.
Känns som att gamers är lite mer villiga att betala för spel än skivköpare för skivor.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Skrivet av 2D Boy:

The average price paid for the game was $2.03 a significant percent of which went to PayPal for transaction fees. Normally, they keep about 5% of the revenue, but because PayPal fees are structured in a way that they take a larger percentage for smaller transactions, we ended up paying over 13% in transaction fees. For all purchases of around 30 cents and under, we actually saw no money, PayPal took it all, but they probably ended up losing money on most of those transactions ($0.01) as well, they?re not the bad guy

Medlem
Skrivet av multimiffo:
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Skrivet av 2D Boy:

The average price paid for the game was $2.03 a significant percent of which went to PayPal for transaction fees. Normally, they keep about 5% of the revenue, but because PayPal fees are structured in a way that they take a larger percentage for smaller transactions, we ended up paying over 13% in transaction fees. For all purchases of around 30 cents and under, we actually saw no money, PayPal took it all, but they probably ended up losing money on most of those transactions ($0.01) as well, they?re not the bad guy

Stackarna

Medlem

Jag betalade $2, hade jag vetat om Paypals avgifter hade jag nog gett $5 istället.
Tror fler hade gett lite mer om de hade påmint om avgifterna.

Men i slutändan så laddade jag ned det från torrent endå då den "riktiga" nedladdningen var för långsam.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Att betala 0,01 är skamligt.

Att betala för sig kan aldrig vara skamligt. Säljare och köpare ingår i ett avtal och om säljaren, som i det här fallet, säger "betala vad du vill" så är det omöjligt att det skulle vara skamligt för köparen att betala vad hen vill.

Själv betalade jag fullpris för dryga 1 år sedan.

AW8
Medlem

Om jag hade haft kort o grejer hade jag givetvis kunnat betala en tia eller en tjuga (såna små summor pengar går ju ändå bara till godis o dyl.), men jag måste erkänna att det faktumet att de flesta betalade typ 1 öre för spelet fick mig att skratta ihjäl mig.
1 öre, hahahaha....

Men jag måste hålla med, en tia kunde de iallafall betalat.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

vist kan 0.01 dollar verka lite... är förvånad att man ens kan betala en så låg summa på paypal. men tänk så här:

Alla som köpte det under kanpanjen troligtvis inte skulle köpt det alls och kanske ladda ner det istället så är ju faktiskt 0.01 bättre än inget alls...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

hade redan men om man skulle köpt skulle jag betalat $5 ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Jag hade inte hört talas om det och köpte det för 0.5$.

Och jag skäms inte....

Medlem

Jag gav $2, tycker nog i efterhand att det kanske va värt $5 men inte mycket mer.
Rolig kampanj dock...

Inaktiv

De fick ju iaf ihop några dollar på 0.01 betalningarna, och man får väll förmoda att de som köpte det för den lilla summan faktiskt inte hade köpt det för fullpris

Att sedan marknadsföra något med "betala vad du vill" är ju ovärderligt. men det är ju en annan sak

Medlem

Och jag som trodde jag var snål när jag betalade $14. Herregud!

Undrar hur många av de där 16000 som betalade $0.1 som pungar ut åtskilligt mer för minimala DLC's till konsoller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Gav $6, hade bara spelat demot förut och fastnat på ett ställe, men ville ge det en till chans, och lyckades komma vidare nu

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

De fick ju iaf ihop några dollar på 0.01 betalningarna, och man får väll förmoda att de som köpte det för den lilla summan faktiskt inte hade köpt det för fullpris

Att sedan marknadsföra något med "betala vad du vill" är ju ovärderligt. men det är ju en annan sak

Det försvann i transaktionen pga paypal's avgifter.
Läs tråden?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Betalade ynka $2 för spelet, och hittills har jag nog inte spelat det för mer pengar heller. Bra spel, men har inte känt för att pussla.

Jag som t.o.m. skämdes lite för att beta så lite, men för mig var det att antingen bara ge lite eller inte köpa spelet alls.

Men $0.01? Herre gud. Lika illa som piratkopiering.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Nej.

Att betala 0,01 är skamligt. Om jag inte hade haft det hade jag betalat några dollar i alla fall.

$0.01 är mer än ingenting, vilket är vad pirater brukar betala, och förmodligen även du nån gång har gjort.

Själv donerade jag, men jag fick varken spelet eller förlorade pengar kontot, så de måste ha blivit fel nånstans, vilket va synd :\

Medlem

Vill ha en 2a Vill ha fler banor.. Grymt spel!

Medlem

Har betalt fullpris kring nyår, så det blev inget.
Men bra initiativ av dem.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Nej.

Att betala 0,01 är skamligt. Om jag inte hade haft det hade jag betalat några dollar i alla fall.

$0.01 är mer än ingenting, vilket är vad pirater brukar betala, och förmodligen även du nån gång har gjort.

Själv donerade jag, men jag fick varken spelet eller förlorade pengar kontot, så de måste ha blivit fel nånstans, vilket va synd :\

Eftersom hela transaktionsvärdet gick till PayPal på allt under 0,3 dollar så är det ju ganska likvärdigt med att bara ta spelet.

Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av multimiffo:
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Skrivet av 2D Boy:

The average price paid for the game was $2.03 a significant percent of which went to PayPal for transaction fees. Normally, they keep about 5% of the revenue, but because PayPal fees are structured in a way that they take a larger percentage for smaller transactions, we ended up paying over 13% in transaction fees. For all purchases of around 30 cents and under, we actually saw no money, PayPal took it all, but they probably ended up losing money on most of those transactions ($0.01) as well, they?re not the bad guy

Stackarna

Citerar detta igen så alla i tråden kan se.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Fairfax:

Det är väl oväsentligt om man betalar $0.01 eller $10 så länge företaget tjänar på det?

Nej.

Att betala 0,01 är skamligt. Om jag inte hade haft det hade jag betalat några dollar i alla fall.

Om utvecklarna säger att man får köpa spelet för valfri summa och någon väljer att betala $0.01 så ser jag inget skamligt med det. Att den summan sedan sväljs upp av Paypals avgifter är något de får räkna med från början. Vill de undvika det får de i så fall sätta en lägsta gräns.

12
Skriv svar