Killzone 3 nästa år?

Robot
Inaktiv
Killzone 3 nästa år?

Inget jag kommer köpa, Killzone 2 var ingen bestående upplevelse. Dåliga kontroller och tunn story är inte alltför hett för min del. Bitvis kul gameplay dock.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Ännu ett skäl för att köpa en ps3 för mig

Medlem

Harn längtat efter detta

Medlem

fint! cod4,cod5,resistance 1&2,killzone 2 +modern warfare 2+resistance 3+killzone 3. kommer sitta fint

Medlem

Gillade2:an skarpt enda negativa var den äckliga tunga styrningen :/:/ och efter patchen där man kan göra styrningen bättre var inge bättre det heller imo

Inaktiv
Skrivet av Spajdah:

Gillade2:an skarpt enda negativa var den äckliga tunga styrningen :/:/ och efter patchen där man kan göra styrningen bättre var inge bättre det heller imo

Så kontrollerna har varit ännu värre? Fyf*n.

Men ja, spelet hade verkligen sina stunder, då kontrollerna verkligen fungerade så var det en rätt fin upplevelse. Tänk om vi bara kunde få koppla in mus och tangentbord och spela med, det hade gjort spelet mycket bättre på alla vis.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Tyckte inte det var nått större problem med kontrollerna, tog en timme att bemästra bara. Tunn story? Rätt så tung story för ett FPS dock. Och Helghast är ju bara de coolast designade fienderna i ett FPS någonsin. Atmosfäriskt är det också,

Inaktiv

Riktigt svara bossfighter, ar det jag minst bast... heli'n var asjobbig, och sekvensen strax innan sista bossfighten tog mig ett jakla tag att komma forbi.

Medlem

Att Resistance 3 kommer nästa år runt november är ju nästan lika säkert som ett nytt CoD. Insomniac har släppt ett spel varje år till PS3, vartannat år Resistance och vartannat år Ratchet & Clank. Ratchet & Clank kommer i år och då är det dags för Resistance nästa år

Jag blir mer förvånad över Killzone 3. Men Sony vill väl ha ut så många storspel som möjligt till PS3 så de kan komma förbi 360.

Medlem

Oj oj oj.... Jag har haft Killzone till min PS3a i... Vad kan det vara? 1 år?? Jag har fortfarande inte klarat ut det... Kontrollerna är en av dom värsta jag någonsin spelat med. Efterbliven styrning förstör allting för mig.

Killzone 2 till PC hade varit ett mästerverk. Multiplayer verkar riktig rolig och mus och tangentbord är det bästa som finns...

Ska nog kanske försöka klara ut det i helgen!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Resistance 1 och Killzone 2 var ok, men Resistance 2 var ett av de bästa action spel jag kört på konsole lika grymt som Gears of War serien....
Hoppas 3:an blir minst lika bra...

Inaktiv

Storyn i Killzone 2 var lite väl "meh" tyckte jag, samt med Macho-Grabbarna man var tvungen att ha som squad mates, lite väl mycket "F*** you!" "Man don't do it man!" "C'mon Man!" ect.

Dock så är multiplayern väldigt rolig, även om de känns som Sony satsade väldigt mycket av sin reklam campaign på Killzone 2.

Medlem

Killzone FTW !!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

killzone 2 var årets spel enligt mig men att det ska komma ett nytt så tidigt... mjölkandet kan börja.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Oj oj oj.... Jag har haft Killzone till min PS3a i... Vad kan det vara? 1 år?? Jag har fortfarande inte klarat ut det... Kontrollerna är en av dom värsta jag någonsin spelat med. Efterbliven styrning förstör allting för mig.

Killzone 2 till PC hade varit ett mästerverk. Multiplayer verkar riktig rolig och mus och tangentbord är det bästa som finns...

Ska nog kanske försöka klara ut det i helgen!

Jag hade också gärna sett Killzone 2 till PC, då hade man ju kanske orkat bemöda sig att spela online med. Verkade ju betydligt mer givande att göra det än att dra igenom single play kampanjen som man gör på 6 timmar eller så.

Har du någon timme över i helgen borde du hinna spela igenom det, det är något av det kortaste spel på senare tid.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Gillade 2:an skarpt, även om min ps3:a dog när jag spelade det Jag gillade styrningen, jag vet inte varför folk stör sig så mycket på den.

Medlem

Jag gillade inte alls KZ2. Någon som vill byta det mot något annat kul?

Medlem

ska sälja 360n o köpa en ps3a, har funderat på det ett tag men nu är det dags!!


signatur

Sånt e livet

Medlem

jag har inte änns tagit mig tid att klara 2ans kampanj kanske får ta å göra det?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Ante.:

ska sälja 360n o köpa en ps3a, har funderat på det ett tag men nu är det dags!!

Bra val, det du tänker göra det gjorde jag för nån vecka sen,
bytte in 360n mot en ps3 slim.

Inaktiv

Tipsade fz om en reklam affisch för Resistance 3 som var med i en filminspelning, antyder om att det utspelas bl a i New York, men det blev inget av den nyheten

för intresserade, bege er till: http://www.gametrailers.com/news/resistance-3-revealed/1451


signatur

PSN: japp :)

Medlem

2010 blir nog ett bra år

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Men ja, spelet hade verkligen sina stunder, då kontrollerna verkligen fungerade så var det en rätt fin upplevelse. Tänk om vi bara kunde få koppla in mus och tangentbord och spela med, det hade gjort spelet mycket bättre på alla vis.

*Ahem!* Kolla in FragFX. Jag har inte testat den själv ännu, men hade tänkt köpa en. Det bästa av två världar, kanske? Det enda som stör mig är att kontrollerna inte är trådlösa. Har sett lite olika omdömen om den, men de flesta tycks vara positiva.

Lustigt det där att man kan ha så olika upplevelse av i stort sett samma kontroller. Spelar Uncharted 2 just nu och där känns handkontrollen grymt bra, nästan lika bra som mus. Men i Resistance 1 så är det fortfarande en liten kamp för att kunna sikta ordentligt på dem förbenade Chimeras.

Anyways, det är väl uppenbart att det skulle komma en uppföljare på Resistance 2 med tanke på hur den slutade?
Lite mer överraskande var det att Killzone 3 skulle komma redan nästa år kan jag tycka.

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av DirtyAnders:

Men ja, spelet hade verkligen sina stunder, då kontrollerna verkligen fungerade så var det en rätt fin upplevelse. Tänk om vi bara kunde få koppla in mus och tangentbord och spela med, det hade gjort spelet mycket bättre på alla vis.

*Ahem!* Kolla in FragFX. Jag har inte testat den själv ännu, men hade tänkt köpa en. Det bästa av två världar, kanske? Det enda som stör mig är att kontrollerna inte är trådlösa. Har sett lite olika omdömen om den, men de flesta tycks vara positiva.

Lustigt det där att man kan ha så olika upplevelse av i stort sett samma kontroller. Spelar Uncharted 2 just nu och där känns handkontrollen grymt bra, nästan lika bra som mus. Men i Resistance 1 så är det fortfarande en liten kamp för att kunna sikta ordentligt på dem förbenade Chimeras.

Anyways, det är väl uppenbart att det skulle komma en uppföljare på Resistance 2 med tanke på hur den slutade?
Lite mer överraskande var det att Killzone 3 skulle komma redan nästa år kan jag tycka.

Jag vet om den och räknar den som ett fusk, såvida inte spelutvecklaren godkänt den för deras spel. Det ger ju en rejäl överhand mot gamepad-spelarna.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Vad jag vet så bojkottar Gamestop den gamepadden, vad det nu gör för nytta med ett ställe.

Medlem

Res2 var riktigt kul speciellt coop läget så jag hoppas dom lägger ännu mer coop banor i trean sen så vill jag gärna se hur handlingen fortsätter efter sluten i 2an som var en cliffhanger

Medlem

KZ3 (love)

Styrningen fungerade bra, man vara bara tvungen att sätta sig in i det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Känns som att jag är den enda som inte tyckte att styrningen i KZ2 var dålig. Alltid hatat fps på konsoll men killzone2 var en riktigt trevlig upplevelse, kanske inte världens mest engagerade story, men vet inte om det behövs i ett så actionfyllt spel. Online är det riktigt kul också, spenderat runt 20h.

Medlem

Jag gillade KZ2 skarpt när det begav sig.
Tyvärr kände jag ingen efterkänsla av spelet, eller vad man nu ska kalla det.
Efter att jag klarat av det var det helt enkelt bara ett spel i mängden. Jag kan inte heller riktigt sätta fingret på varför det blev så, då jag gillade det som fan under tiden som jag spelade.

KZ3 låter intressant, men inget jag kommer längta speciellt mycket efter.

Resistance 2 har jag inte ens klarat av än trots att det var ett av de första spelen jag köpte. Samma sak där som med KZ2, fast med skillnaden att Res2 inte var speciellt kul att spela. Ett FPS i mängden.

12
Skriv svar