Gratisuppdatering till Killing Floor

Robot
Medlem
Gratisuppdatering till Killing Floor

Well, det spelar mindre roll då en jävla Steam-bugg gör att jag inte kan starta spelet överhuvudtaget..

nj
Medlem
Skrivet av kebbe:

Well, det spelar mindre roll då en jävla Steam-bugg gör att jag inte kan starta spelet överhuvudtaget..

Vad är felet?

Medlem

De här är så brutalt kul!!
Hoppas på lite fler vapen!

Kebbe; Googla? Samma sak var för mig, men de finns en simpel guide nånstans som jag hittade.

Medlem

Grymt! Har precis börjat spela igen, älskar känslan i detta spelet jämfört med liknande spel.

Medlem

Ironsight tycker jag gör mycket. Man märker tydligt av hanteringen av vapen från Red Ochestra.
Gillar bolt action rifle mest, lite långsamt bara när det är lite väl många på skärmen kanske.

Kan bli intressant och se om de gör ett KF med UE3 licensen sen. Efter det att Heroes of Stalingrad är klart.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av kebbe:

Well, det spelar mindre roll då en jävla Steam-bugg gör att jag inte kan starta spelet överhuvudtaget..

Vad är felet?

Tidigare så fick jag ett meddelande om en överhettad dator, vilket jag vet inte stämmer då jag har god kylning och låga temps. Detta meddelandet försvann när jag installerade om spelet (vilket jag nu försökt med ett flertal gånger). Nu får jag istället följande meddelande:

Build KillingFloor_Build_[2009-02-09_10.82]

OS: Windows NT 6.0 (Build: 6002)
CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 3000 MHz with 2047MB RAM
Video: NVIDIA GeForce GTX 260 (8122)

Failed to enter namn: Can't find file 'namn'

History: UGameEngine::Init <- InitEngine <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Free

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av nj:
Skrivet av kebbe:

Well, det spelar mindre roll då en jävla Steam-bugg gör att jag inte kan starta spelet överhuvudtaget..

Vad är felet?

Tidigare så fick jag ett meddelande om en överhettad dator, vilket jag vet inte stämmer då jag har god kylning och låga temps. Detta meddelandet försvann när jag installerade om spelet (vilket jag nu försökt med ett flertal gånger). Nu får jag istället följande meddelande:

Build KillingFloor_Build_[2009-02-09_10.82]

OS: Windows NT 6.0 (Build: 6002)
CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 3000 MHz with 2047MB RAM
Video: NVIDIA GeForce GTX 260 (8122)

Failed to enter namn: Can't find file 'namn'

History: UGameEngine::Init <- InitEngine <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Free

Det låter mer som om spelet har problem med att hitta kartan, i det här fallet kan det vara "KFintro.rom" (du listade inte namnet på vilken bana det "failed to enter") eftersom det är det första som öppnas när du startar spelet.

Kolla att banan ifråga finns i "Steam\steamapps\common\killingfloor\Maps" och gör den inte det så kan du tvinga steam att verifiera integriteten (förutsatt att du inte redan har gjort detta).

Skulle dock banan finnas med där så kan du gå in i "killingfloor\system" och öppna "killingfloor.ini" och kolla om "kfintro.rom" finns med på raden "LocalMap="

För att verifiera integriteten:
Högerklicka på "killing floor" i steams spelfönster och välj "egenskaper" sen "lokala filer" och gå sedan vidare med "verifiera integriteten hos spel-cache"

Medlem

Det är ingen större hemlighet vad uppdateringen innehåller (om man letar i mer än 1min).

* 7 nya vapen
* 3 nya banor
* Demolition perk
* "All perk level caps raised" - Level 6, förmodligen
* Ny fiende "Husk"

Medlem
Skrivet av Y@tJA:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av nj:
Skrivet av kebbe:

Well, det spelar mindre roll då en jävla Steam-bugg gör att jag inte kan starta spelet överhuvudtaget..

Vad är felet?

Tidigare så fick jag ett meddelande om en överhettad dator, vilket jag vet inte stämmer då jag har god kylning och låga temps. Detta meddelandet försvann när jag installerade om spelet (vilket jag nu försökt med ett flertal gånger). Nu får jag istället följande meddelande:

Build KillingFloor_Build_[2009-02-09_10.82]

OS: Windows NT 6.0 (Build: 6002)
CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 3000 MHz with 2047MB RAM
Video: NVIDIA GeForce GTX 260 (8122)

Failed to enter namn: Can't find file 'namn'

History: UGameEngine::Init <- InitEngine <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Free

Det låter mer som om spelet har problem med att hitta kartan, i det här fallet kan det vara "KFintro.rom" (du listade inte namnet på vilken bana det "failed to enter") eftersom det är det första som öppnas när du startar spelet.

Kolla att banan ifråga finns i "Steam\steamapps\common\killingfloor\Maps" och gör den inte det så kan du tvinga steam att verifiera integriteten (förutsatt att du inte redan har gjort detta).

Skulle dock banan finnas med där så kan du gå in i "killingfloor\system" och öppna "killingfloor.ini" och kolla om "kfintro.rom" finns med på raden "LocalMap="

För att verifiera integriteten:
Högerklicka på "killing floor" i steams spelfönster och välj "egenskaper" sen "lokala filer" och gå sedan vidare med "verifiera integriteten hos spel-cache"

Nej, alltså "namn" i detta fallet var mitt namn, dvs
Failed to enter Erik: Can't find file 'Erik'

Jag har även testat att verifiera spelet, detta utan resultat.

KFintro.rom finns där, detta gjorde däremot inte killingfloor.ini under system.

Medlem
Skrivet av Kenza:

Det är ingen större hemlighet vad uppdateringen innehåller (om man letar i mer än 1min).

* 7 nya vapen
* 3 nya banor
* Demolition perk
* "All perk level caps raised" - Level 6, förmodligen
* Ny fiende "Husk"

Källa?

Medlem

Tripwire for president!

Horzie & Kenza:
Läs noggrannare. Taget från källan ni hänvisar till:

"While the full reveal is meant to happen next week, there are hints floating around as to what's going to be included, with a rough list of content detailed in an online advert."

HINTS (och någon onlinereklam jag ej personligen sett) är inte samma sak som FAKTA i min värld. Det är mycket möjligt att det stämmer, men jag kan knappast skriva en nyhet och behandla såna uppgifter som fakta -- det förstår ni väl?

Om det kommit nya uppgifter bekräftade från officiellt håll däremot så är det en annan femma.

Inaktiv
nj
Medlem
Skrivet av kebbe:

Nej, alltså "namn" i detta fallet var mitt namn, dvs
Failed to enter Erik: Can't find file 'Erik'

Jag har även testat att verifiera spelet, detta utan resultat.

KFintro.rom finns där, detta gjorde däremot inte killingfloor.ini under system.

KillingFloor.ini (samt User.ini) ska skapas på första uppstarten av spelet med lite grundinställningar.
Testa ta bort System-katalogen manuellt via utforskaren och kör sedan en verifiering via Steam. Verkar vara ett standardtips om man har problem med spelet.
Fungerar inte det så ställ en fråga i Steams Killing Floor-forum eller Tripwires eget forum så bör du få hjälp av någon av utvecklarna som brukar synas till i båda forumena.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Horzie & Kenza:
Läs noggrannare. Taget från källan ni hänvisar till:

"While the full reveal is meant to happen next week, there are hints floating around as to what's going to be included, with a rough list of content detailed in an online advert."

Är inte så mycket "hint" när Tripwires VD säger saker som:

Citat:

As the story says, there will be a full preview on IGN.com on Tuesday the 20th with the big scoop on the update. Although there are some hints in our ads over on http://www.bloody-disgusting.com/videogames.php.

Och direkt-länken till reklamen som han hänvisar till:
http://images.indieclick.com/images/killingfloor_ad_300x250_o...

Visst att dom inte säger det rakt ut, men det är inte mycket att missförstå heller

Medlem
Skrivet av Kenza:

Det är ingen större hemlighet vad uppdateringen innehåller (om man letar i mer än 1min).

* 7 nya vapen
* 3 nya banor
* Demolition perk
* "All perk level caps raised" - Level 6, förmodligen
* Ny fiende "Husk"

Underbart! Hoppas på Lasersvärd, atombom, laserpistol, minor, dual-wield katana etc!

FETT:D

Medlem

Det kommer att bli awesome

Medlem
Medlem

Äntligen en utvecklare som uppdaterar sitt spel med nya vapen, fiender n shit...typ som ett miniexpansion. Men vänta, skulle inte Left 4 Dead också göra så istället för att göra uppföljare två dagar efter orginalet släpptes -_-

Pröva Killing Floor, det är grymt!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av kebbe:

Nej, alltså "namn" i detta fallet var mitt namn, dvs
Failed to enter Erik: Can't find file 'Erik'

Jag har även testat att verifiera spelet, detta utan resultat.

KFintro.rom finns där, detta gjorde däremot inte killingfloor.ini under system.

KillingFloor.ini (samt User.ini) ska skapas på första uppstarten av spelet med lite grundinställningar.
Testa ta bort System-katalogen manuellt via utforskaren och kör sedan en verifiering via Steam. Verkar vara ett standardtips om man har problem med spelet.
Fungerar inte det så ställ en fråga i Steams Killing Floor-forum eller Tripwires eget forum så bör du få hjälp av någon av utvecklarna som brukar synas till i båda forumena.

Nope, det gjorde tyvärr ingen skillnad. :/ Skall ställa frågan i Steam också.

Medlem

Nu löste jag problemet. Jag behövde bara radera alla banor och verifiera spelet.

1
Skriv svar