Two Worlds får uppföljare

Robot
Medlem
Two Worlds får uppföljare

Ettan hade potential att bli jäkligt bra, men efter några timmars spelande så tröttnade jag, minns inte riktigt varför men jag har för mig att det var så ytligt (inte grafiskt utan spelmässigt) och jag saknade den sköna känslan som jag vill ha i RPG:s. Uppenbarligen blev spelet bättre efter några patcher så jag får väl ge det ett nytt försök någon gång. Det jag vill ha sagt är att förhoppningsvis har de lärt sig av sina misstag och släpper ett "bra" spel direkt. Håller tummarna!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

det värkade himmla bra det första spelet men det var bara några små saker som gorde det till tummen ner. typ att combina tex 2st vanliga svärt till ett svärdl lvl 2 med att bara läga dom till sammans i inventoryt. (ursäkta min kassa stavning)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Favorit i repris eller? http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33656

Det har varit känt ganska länge att de ska komma en uppföljare, över ett år. Finns även en pre-alpha video på uppföljaren som visades förra året. http://www.youtube.com/watch?v=pO7WFRCs2EU

Medlem

Gillade 1an men när jag gick över till ps3 har jag inte brytt mig om two worlds på x360 eller datorn. Dock hadde det stor potential och ser i fram imot 2an.

Mins spelet hackade rätt mycket i x360 versionen. Så man orkade inte spela i långa sessioner tack vare det.

Ettan hade ju förfan en sprite som gubbe. Samt att de första vargarna var också sprites typ. Animationerna var helt off, han sprang snabbt men rörde sig jättesegt.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Favorit i repris eller? http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33656

Det har varit känt ganska länge att de ska komma en uppföljare, över ett år. Finns även en pre-alpha video på uppföljaren som visades förra året. http://www.youtube.com/watch?v=pO7WFRCs2EU

Den här nyheten var väl ändå mest ämnad för att uppmärksamma oss om de nysläppta skärmdumparna?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Detta kan vara värt att hålla ögonen på.
Ettan hade många brister som redan nämnts men det var ändå värt att spela igenom tycker jag.

Jag har inte rört spelet sen dess men alla spel som är värda att dra igenom är värda ett köp, tror inte tvåan blir sämre.

Medlem

Kunde de inte hittat på något mer finurligt namn på spelet? Two Worlds Two känns lite konstigt tycker ajg..

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:

Favorit i repris eller? http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33656

Det har varit känt ganska länge att de ska komma en uppföljare, över ett år. Finns även en pre-alpha video på uppföljaren som visades förra året. http://www.youtube.com/watch?v=pO7WFRCs2EU

Den här nyheten var väl ändå mest ämnad för att uppmärksamma oss om de nysläppta skärmdumparna?

Vill man uppmärksamma om skärmdumpar skriver man nya skärmdumpar och inte att ettan från en uppföljare som rubrik.

Medlem

Att det skall bli two worlds 2 har inte varit känt så himla länge, tidigare var det prat om en expansion/fristående expansion, fast var några månader sedan det utannonserades att det skulle bli en två och inte en ren expansion.

Det är ju knappast grafiken som ska förbättras till en uppföljare till "Two worlds", den ger jag blanka f*n i uppriktigt sagt. De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det är ju knappast grafiken som ska förbättras till en uppföljare till "Two worlds", den ger jag blanka f*n i uppriktigt sagt. De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde.

Tydligen sålde det rätt bra.

Saxat ur artiklen "För två år sedan släppte polska Reality Pump sitt rollspel Two Worlds och kassaintäkterna motiverade en uppföljare"

Skrivet av Sacred:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det är ju knappast grafiken som ska förbättras till en uppföljare till "Two worlds", den ger jag blanka f*n i uppriktigt sagt. De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde.

Tydligen sålde det rätt bra.

Saxat ur artiklen "För två år sedan släppte polska Reality Pump sitt rollspel Two Worlds och kassaintäkterna motiverade en uppföljare"

Ja jag vet att den sålde men kunde sålts bättre. Läs vad jag skrev: "De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde".


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Sacred:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det är ju knappast grafiken som ska förbättras till en uppföljare till "Two worlds", den ger jag blanka f*n i uppriktigt sagt. De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde.

Tydligen sålde det rätt bra.

Saxat ur artiklen "För två år sedan släppte polska Reality Pump sitt rollspel Two Worlds och kassaintäkterna motiverade en uppföljare"

Ja jag vet att den sålde men kunde sålts bättre. Läs vad jag skrev: "De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde".

Läste vad du skrev, när du ger sån negativ klang så låter det som att det floppade, vilket det inte gjorde.

Skrivet av Sacred:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Sacred:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det är ju knappast grafiken som ska förbättras till en uppföljare till "Two worlds", den ger jag blanka f*n i uppriktigt sagt. De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde.

Tydligen sålde det rätt bra.

Saxat ur artiklen "För två år sedan släppte polska Reality Pump sitt rollspel Two Worlds och kassaintäkterna motiverade en uppföljare"

Ja jag vet att den sålde men kunde sålts bättre. Läs vad jag skrev: "De ska hellre kolla på vad som gjorde att ettan inte sålde mer än den gjorde".

Läste vad du skrev, när du ger sån negativ klang så låter det som att det floppade, vilket det inte gjorde.

5 av 10 köpte det inte. Med andra ord ingen succe. Du jagar ju upp dig för ingenting. Faktum är att ettan var ett hafsverk förutom grafiken.


signatur
Medlem

Hyllar absolut inte spelet, tyckte bara ditt uttalande var konstigt.
Som jag skrev ovan tyckte jag det var värt att spela igenom inget mer.

Vad menar du med att 5 av 10 köpte det inte ?

Medlem

Uh, om 5 av 10 inte köpte det så betyder det ju ändå att 50% av alla som hade möjlighet att köpa spelet köpte det. Det skulle jag kalla en succé...

Själv tyckte jag om spelet, körde faktiskt igenom större delen av spelet och kör det ibland när jag har lust. Grafiken i tvåan är oviktig om de får resten rätt, dvs spelkänsla, story och stabilitet.

1
Skriv svar