Starcraft II - se stridsrapport 4 hos FZ

Inaktiv

Kan de släppa spelet någon gång......

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Tybalt:

Terrible terrible damage!

Haha återkommande i varje video

Alla kommentatorer har sina egna uttalanden som man hör återkommande.

Medlem

Det här är nog den absolut bästa typen av hype Blizzard kan ägna sig åt just nu enligt mig. Älskar verkligen de här! Kommentatorerna bygger verkligen upp en grym tävlingsstämning.

Argh! Ge mig Starcraft II nu!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Jag tror att Blizzard kommer att överraska alla och släppa SC2 kring jul. ^^

Medlem

Mycket roligt att se. Gillade dock inte Starcraft 1 men kommer nog ge detta en chans..

Medlem

Kul att se på indeed, ännu roligare när spelarna är väldigt skillade, nästan så man drar på smilbanden varje gång någon lyckas göra nån riktigt snygg manöver. Är själv alldeles för feg för att köra seriösa 1v1.

Medlem

Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha *andas* Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha!

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Tybalt:

Terrible terrible damage!

Haha återkommande i varje video

This!

Men mmmmmmm vad det ser härligt ut.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser grymt bra ut. Undrar om det kommer en fjärde ras? Någon anledning måste det väl finnas att de filat på spelet så länge...

Medlem
Skrivet av gallff:

Ser grymt bra ut. Undrar om det kommer en fjärde ras? Någon anledning måste det väl finnas att de filat på spelet så länge...

De har väl bekräftat att det inte ska komma en fjärde ras, därför är det högst osannolikt. Blizzard känner nog viss press ifrån alla Sc1 fans och därför vill de inte lämna något åt slumpen. Det är dels därför det tar så lång tid samt att SC2 kommer först efter battle.net 2.0 klart vilket beräknas vara någon gång nästa vår.

Medlem

Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.

Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.

Det ser ut som att allt blir väldigt warcraft 3-aktigt (så mycket som händer samtidigt att det är omöjligt att hålla reda på allting, spells och skit överallt). Det gör mig lite ledsen när det är svårt att se vad som händer i vissa strider, inte som i ettan där allt är lätt att se 95% av tiden.

Nåväl, kanske beror på att jag inte spelat spelet men jag hoppas att det inte blir så rörigt som det ser ut att vara.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.

Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.

Det ser ut som att allt blir väldigt warcraft 3-aktigt (så mycket som händer samtidigt att det är omöjligt att hålla reda på allting, spells och skit överallt). Det gör mig lite ledsen när det är svårt att se vad som händer i vissa strider, inte som i ettan där allt är lätt att se 95% av tiden.

Nåväl, kanske beror på att jag inte spelat spelet men jag hoppas att det inte blir så rörigt som det ser ut att vara.

Han byggde ju en massa Command Center om du inte såg det.

Det här är riktiga proffs så de håller minst tre bollar i luften hela tiden. Självklart kommer inte vanliga matcher att vara riktigt så här, som tur är.

Finns det nåt jobbigare än att spela mot ett riktigt proffs i WC3? Ett som använder taktiker som att dra undan soldaterna när de har 5 hp kvar etc etc...

Roligast är det om man möter någon i ens egen rank. En hyfsat noobig men rolig match.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.

Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.

Det kan ju vara så, men jag tror inte de mixtrat med sådana inställningar. Svårt att veta hur mycket David Kim (Terran) la ner på att fixa ihop alla nukes han launchade eftersom videon ständigt fokuserade på arméernas rörelser och väldigt sällan kollade vad som hände i baserna. Men David Kim är väldigt bra på SC2, så det ser nog enklare ut än det var att skramla ihop till en så pass stor armé samtidigt som han fixade nukes.

Hur som helst, tycker Psi stormen var riktigt jävla fin, började dregla lite nästan. Överlag känns Protossarmén mer tilltalande rent estetiskt än Terrans. Eller hur ska man säga.. Protoss känns mer Protoss än vad Terran känns Terran, if that makes sense.
Exempelvis Siege tanken känns mer som en byggnad när den är i siege mode... och Thoren. Ja venne, den är cool, men när man ser 4-5 Thors i en klump känns det lite fånigt. En enstaka funkar bra, men när man kan pumpa ut ett helt gäng tar det ifrån av känslan. IMO

Medlem
Skrivet av blabbs:

Jag fick inte riktigt grepp om vad thor gjorde i matchen. Helt klart att den tålde mycket stryk, men svårt att säga om den gjorde "terrible terrible damage".

Thor har en specialattack där den använder ett par artillerikanoner som den har monterad på "ryggen" för att ta ut byggnader. Det är det som gör "terrible terrible damage"

/ LordDaimos

Medlem

Nog är det ett par enheter man kommer sakna. Marauders verkar ju vara nån slags blandad ersättning av firebats och vultures minus det roligaste (minor).

Att någon herre klagade på att bra micro av David Kim med en sieg tank och en medivac (sp?) som om det vore en dålig grej fattar jag inte. Låter som en riktig quitter, en sådan där typ som kommer överens innan spelet om vilka enheter/moves/vapen som inte får användas för att dom är "imba".

Inaktiv

Kanske jag missat något. Men vad är egentligen skillnaden mellan SC och SC2?
Mer än lite bättre grafik och lite nya enheter alltså?

Jag tyckte SC var extremt roligt när det begav sig och spelade det en hel del. Det lustiga är dock att det jag sett av SC2 i princip verkar vara samma sak. Det kommer säkert uppskattas av de som fortfarande spelar SC, men många -inklusive mig- hade nog hoppats på något mer med tanke på hur länge SC2 varit under utveckling.

Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Fast, jag har alltid undrat vafan hydror har dom gigantiska klorna till, då dom uppenbarligen föredrar att dregla på distans.

Man ser hydralisker använda "klorna" i inledningen till Brood War, om jag inte minns fel. Men i Starcraft II används dom också i närstrid i själva spelet. Det ska fungera som deras vanliga attack, bara en annan animation.

Medlem
Skrivet av toli:

Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?

SC var aldrig specielt revolutionerande, bara jävligt finslipat. Det gäller alla Blizzards spel.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av toli:

Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?

SC var aldrig specielt revolutionerande, bara jävligt finslipat. Det gäller alla Blizzards spel.

I beg to differ. SC var ett av de första spelen, vad jag minns i alla fall, som erbjöd tre unika raser att spela, men som fortfarande var väldigt balanserade.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Inaktiv
Skrivet av Poet:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av toli:

Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?

SC var aldrig specielt revolutionerande, bara jävligt finslipat. Det gäller alla Blizzards spel.

I beg to differ. SC var ett av de första spelen, vad jag minns i alla fall, som erbjöd tre unika raser att spela, men som fortfarande var väldigt balanserade.

Precis, jag kan inte komma på något spel före SC där raserna skillde sig så pass mycket och spelmekaniken ändå fungerade. Inte ens i Blizzards egna spel (Warcraft I,II) var väl skillnaden så stor (fast nu är det väl iofs sisådär 15 år sedan jag spelade dem, så jag kanske minns fel).

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.

Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.

Det ser ut som att allt blir väldigt warcraft 3-aktigt (så mycket som händer samtidigt att det är omöjligt att hålla reda på allting, spells och skit överallt). Det gör mig lite ledsen när det är svårt att se vad som händer i vissa strider, inte som i ettan där allt är lätt att se 95% av tiden.

Nåväl, kanske beror på att jag inte spelat spelet men jag hoppas att det inte blir så rörigt som det ser ut att vara.

Du har tydligen itne spelat SC1 heller, det här var några utav världens bästa spleare dom har macro och micro på proffs nivå, förstår att du itne hänger med i deras tempo.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Sjukt taggad man blir på att få spela !!!!

Medlem

Mysig Battlereport

Tråkigt att de inte kommer att gå att köras över LAN, det är sjukt tråkigt och dåligt av blizzard =/


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Poet:

I beg to differ. SC var ett av de första spelen, vad jag minns i alla fall, som erbjöd tre unika raser att spela, men som fortfarande var väldigt balanserade.

Point.

Även om jag då må tycka att c&c RA hade två skilda lag, så är väll 3 mer helt enkelt, och skillnaderna större.

Många andra RTS kom runt den tiden som också gjorde några ändringar/förbättringar på vissa del koncept av det stora RTS konceptet. Till exempel total anhilation, inte fan har jag sätt nån kalla det revolutionerande för det.

Jag tycker definitivt dom gjorde något bra för RTS världen, men revolutionerande? Rly?

Medlem

börjar redan känna mig mättad och uttråkad av detta, ett halvår innan det släpps...

Medlem

Ni som tror att det släpps snart kan sluta hoppas, det ska betatestas i minst 6 månader först. Min gissning är runt sommaren '10.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag vill inte ha film jag vill ha lanstöd utan internetuppkopling istället i spelet

I dagens Sverige, hur ofta finns inte möjlighet till internet på ett lan? Tanken med att lana är ju inte att man bara ska ha lokalt nätverk, grejen är ju att det är skoj att sitta tillsammans och spela. Bland alla som är med brukar det alltid finnas någon som har tillgång till internet. En router är ju lätt att fixa.

Det är klart att det kan krångla med internet och så, men Starcraft går ju fortfarande att spela på lan. Det är ju inget dåligt spel det heller.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Point.

Även om jag då må tycka att c&c RA hade två skilda lag, så är väll 3 mer helt enkelt, och skillnaderna större.

Många andra RTS kom runt den tiden som också gjorde några ändringar/förbättringar på vissa del koncept av det stora RTS konceptet. Till exempel total anhilation, inte fan har jag sätt nån kalla det revolutionerande för det.

Jag tycker definitivt dom gjorde något bra för RTS världen, men revolutionerande? Rly?

Mycket riktigt, Red Alert hade två skilda lag och allt det där och även Total Annihilation kom med mycket nytt till genren. Anledningen som jag tror är att Starcraft är mer berömt för är balanseringen av spelet och att det kom ut i rätt tid. När RA och TA släpptes så var RTS-genren förhållandevis liten, men efter det blev den väldigt populär, vilket kanske banade väg för SC.

Revolutionerande eller inte, men SC var i alla fall en stor vändpunkt för tävlingsinriktat spelande.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

12
Skriv svar