Forza 3- och Borderlands-pirater stängs av

Robot
Medlem
Forza 3- och Borderlands-pirater stängs av

Rätt åt dom, hur dum får man vara om man spelar olagligt över live med spel som inte är släppta >_<


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Dumma jäklar.. vänta till releasen och se till att ha senaste stealth patchen på isot

Inaktiv

Skulle vara roligt att veta FZ´s XBL Gamertag?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Skulle gärna vela veta FZs XBL gamertag Skulel vara nice o se hur höga points o hur många achievements dom har (A) 8-)

Inaktiv
Skrivet av mrpeters:

Skulle gärna vela veta FZs XBL gamertag Skulel vara nice o se hur höga points o hur många achievements dom har (A) 8-)

Antagligen så spelar dom på sina egna personliga accounts. Därav anledningen till att några gör recensioner på 360, någon annan på PS3 och ytterligare nån annan på Wii...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Serious business, som man brukar säga.

Redaktör
Skrivet av CZorg:
Skrivet av mrpeters:

Skulle gärna vela veta FZs XBL gamertag Skulel vara nice o se hur höga points o hur många achievements dom har (A) 8-)

Antagligen så spelar dom på sina egna personliga accounts. Därav anledningen till att några gör recensioner på 360, någon annan på PS3 och ytterligare nån annan på Wii...

Stämmer, alla har egna konton. En hel del spel testas därtill på så kallade debug-konsoler (som skiljer sig från vanliga retail-maskiner och inte använder samma nät) så vi har ingen statistik att dela med oss av.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av CZorg:
Skrivet av mrpeters:

Skulle gärna vela veta FZs XBL gamertag Skulel vara nice o se hur höga points o hur många achievements dom har (A) 8-)

Antagligen så spelar dom på sina egna personliga accounts. Därav anledningen till att några gör recensioner på 360, någon annan på PS3 och ytterligare nån annan på Wii...

Stämmer, alla har egna konton. En hel del spel testas därtill på så kallade debug-konsoler (som skiljer sig från vanliga retail-maskiner och inte använder samma nät) så vi har ingen statistik att dela med oss av.

Aw, vore riktigt nice om ni hade spel statistik
Då kunde man kanske se hur mycket speltid ni hade på alla de olika spelen tillsammans, vad ni brukar spela, hur mycket points ni har tillsammans osv ;):up:

Medlem

LOL vadå innan det officiella släppdatumen, så det är okej att spela en pirat-kopia efter det officiella släppdatumet utan att bli livstid bannad...?

Medlem

Ang. FZ's konton: Ungefär lika intressant som att se sin stortånagel växa.

Ang. rubriken: Dom får fan skylla sig själva, men jag kan tänka mig att dom tycker det är värt det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

LOL vadå innan det officiella släppdatumen, så det är okej att spela en pirat-kopia efter det officiella släppdatumet utan att bli livstid bannad...?

Nej men det kanske blir lite svårare för dem att sålla ut folk när det är flera miljoner som kör, vet inte exakt hur mycket kontroll dem har över sitt eget system.

Inaktiv

Var sista meningen ironisk? ^^

Medlem

Man undrar ju hur många Xbox pirater det finns ?
4 av mina polare har krysslådan, 2 av dom är pirater,
men den ena snubbens pirat360 pajade och han kör numera legalt, så nu är det bara en piratkompis kvar, och man hoppas ju att han åker dit.

Medlem

Haha smart! ^^


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

hoppas ju att han åker dit.

*facepalm* Vem behöver fiender om man har vänner som du.

Inaktiv

Dom slår mot fattiga, bra.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av it is me MARIO:

hoppas ju att han åker dit.

*facepalm* Vem behöver fiender om man har vänner som du.

Det kvittar om det är en vän eller ej, min åsikt är att en pirat är en parasit,
har man inte råd så låter man bli med spel,
i detta fallet så har båda piratkompisarna välbetalda jobb och klarar utan större problem att köpa sina spel istället.

Det bästa var ju att ena piratpolarns 360 pajade 2 gånger och fick laga sin maskin dyrt hos den som mixtrade med maskinen.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Dom slår mot fattiga, bra.

Du är bra rolig du.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bra jobbat av MS. Alltid blir det någon liten bortskämd piratspoling som blir skrämd tillbaka till den lagliga vägen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Gulligt att de åtminstone försöker. Även om det inte kommer hjälpa "kampen mot piratkopiering" nämnvärt så skickar det iaf ett meddelande till pirater att Microsoft inte glömt bort dem.

Medlem

Personligen skiter jag i om jag blir bannad, jag spelar aldrig på live i alla fall och uppdateringar kan man få på samma vägar man hämtar spelen. Men det är väl jobbigt för dom som blir bannade kanske. Men å andra sidan kostar inte en arcade speciellt mycket om man nu vill spela live igen


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem
Skrivet av optimuz:

Men å andra sidan kostar inte en arcade speciellt mycket om man nu vill spela live igen

Det är exakt det sistnämnda som gör att man inte borde börja piratkopiera till att börja med. Eftertankens kranka blekhet, osv. osv.

Tjingeling.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

jag flashade ju mitt pga att jag inte lirar online hade dom haft lite vettigare regler så kanske jag skulle betalat för spelen istället, men det är ju inte så intressant att betala för ett medlemskap för att spela ett spel jag också betalat för.

hade jag inte flashat lådan så hade den nog varit undanplockad nu ändå.

Inaktiv
Skrivet av it is me MARIO:

Det kvittar om det är en vän eller ej, min åsikt är att en pirat är en parasit,
har man inte råd så låter man bli med spel,
i detta fallet så har båda piratkompisarna välbetalda jobb och klarar utan större problem att köpa sina spel istället.

Har precis samma erfarenhet som Du. De fåtal jag känner till som har piratspel m.m. ligger klart över medelinkomst och kan definitivt betala för sina spel.

Det blir vi som i slutändan betalar för de piratkopierade spelen också.

Medlem

Jag hade för mig att om blev påkommen med att ha flashat sitt Xbox360 så innebar det livstids ban från Live.

Ser inte vari skillnaden ligger från denna policy från det som alltid gällt.

Medlem

Har ändå aldrig förstått vitsen med att ha xboxen uppkoppladad mot internet.
Klart man ska ha den flashad i vilket fall som hellst, då kan man köra backups.
Garanti spelar ingen större roll när den går ut redan efter ett år oavsett om du har flashat eller ej.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem

klart man kör original


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

jag har spelat ett spel på pc online innan det släppts i butik

och fick frågan "who are you?" på en server med andra folk

inte bra alls, troligtvis var det det utvecklarna som spelade.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Ja, för att Microsoft förtjänar ju varje dollar de kräver... Förstår de som piratkopierar.

12
Skriv svar