Robot
Magna Carta II

I väntan på Elder Scrolls V suger jag åt mig vartenda rollspel som en svamp suger åt sig vatten. Magna Carta II sätter ribban högt och ett nytt fräsch rollspelande utlovas.


Medlem
Vi granskar Magna Carta II

Småkul med ett koreanskt spel där nord attackerar syd.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MFZ
Medlem
Skrivet av zyr0k:

Småkul med ett koreanskt spel där nord attackerar syd.

är det inte vad man förväntar sig av ett koreanskt spel?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Hur mycket har 2an med 1an att göra?

Medlem

Tycker det är synd att där inte finns några riktigt RPG-spel a la Final Fantasy 7-8-9. Var ju länge sen man hörde om något som var überbra till Xboxen, förra generationen hade ju PS2 rätt många och nu börjar ju Xboxen få ett par stycken, men dom flesta verkar vara sådär.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Tycker det är synd att där inte finns några riktigt RPG-spel a la Final Fantasy 7-8-9. Var ju länge sen man hörde om något som var überbra till Xboxen, förra generationen hade ju PS2 rätt många och nu börjar ju Xboxen få ett par stycken, men dom flesta verkar vara sådär.

Har du inte testat Eternal Sonata? Det tyckte jag var grymt spel. Mysiga miljöer och intressant med lite historia också

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Håkan:

Tycker det är synd att där inte finns några riktigt RPG-spel a la Final Fantasy 7-8-9. Var ju länge sen man hörde om något som var überbra till Xboxen, förra generationen hade ju PS2 rätt många och nu börjar ju Xboxen få ett par stycken, men dom flesta verkar vara sådär.

Tales of vesperia säger jag bara. Riktigt bra spel. Även lost oddysey var rätt bra, undvik dock star ocean 4.

Medlem

Star Ocean 4 var ju klart det bästa RPG't till Xbox 360 Har då ingen ide varför man skulle undvika det.

Medlem

Sådant här gör mig lite sugen att ge JRPG-genren en chans.. till. Se om man testar demon när den kommer.
Fast jag anar att jag kommer bli lika grymt besviken som alltid. -_-


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Star Ocean 4 var ju klart det bästa RPG't till Xbox 360 Har då ingen ide varför man skulle undvika det.

Jag hoppas du skojar... Det enda bra med Star ocean 4 var stridssystemet allt annat var skräp. Extremt löjliga karaktärer, obalanserad combat arts vs. magi, extremt mycket poppande överallt (fienderna dyker upp när du är 4m ifrån dem (samma sak med kistor), konstant skivbyte mellan skiva 2 och 3 ( vill du slåss i arenan? sätt i skiva 2, jasså nu vill du crafta? ja men sätt i skiva 3 istället), få antal planeter. Ja ska behöva lista upp fler alternativ? Av de RPG jag spelat på 360 så är nog star ocean sämst.

synd att man har ROD på sin xbox då.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

synd att man har ROD på sin xbox då.

Men det går väll endå att fixa? Kolla in på console.se eller rejoy.se efter RROD kit. Kostar 200kr och kan säkert fixa det, inte säkert, men det är iaf värt ett försök ;).

ONT:

Håller med mogimogi här, SO4 är klart det bästa RPG:t till 360 hittills, Magna Carta har fått massor med klagomål på småsaker, antagligen inget man märker jätte mycket men det är långt ifrån så bra det skulle kunna vara.

Medlem

Håller med om star ocean 4, riktigt fjantigt. Ångrar det köpet fett.
Blir nog att ta o införskaffa detta, några bra tips på bra rpgs till boxen? Känns som jag har missat en hel del? Behöver inte vara jrpg (får gärna vara det givetvis).

Medlem

tales of symphonia klart bästa rpg till 360 sedan kommer nog detta spel. prata vi ikke jRPG så finns ju Risen


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Undrar hur mycket porrbilden på omslaget påverkar försäljningen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar