Medlem
Skrivet av c0rn:

Jag skulle först och främst vilja tacka Dyppe för redovisningen. Med tanke på din level så är du nog den med störst erfarenhet som skrivit ett inlägg.

Glad att någon uppskattade det

Inaktiv

Enda minuset med Aion just nu är hur man kontrollerar karaktären. Strömlinjeformad kontroll hindras av att shift/alt etc hindrar direction of movement, man måste hovra över strukturer med musen för att kontrollera kameran.. etc etc.

Det är störande. Många global cooldowns är alldeles för easy-mode och barnsliga.

Inga köer om man lirar US.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

jkw
Medlem

Tyvär så måste jag säga att jag finner FarmVille på Facebook mer intressant än Aion just nu.

Medlem

Spelade lite av betan, men inte alls tillräckligt för att bedöma spelet. Tänkte faktiskt ge det en chans någon månad efter release, men efter att ha läst alla kommentarerna så tror jag nog att jag skippar det.

Jag tycker att det är givet att ett spel ska vara kul rakt igenom, inte efter de 25-30 första levlarna (varför ha denna trötta period av spelet överhuvudtaget?), vilket många påstår.

Grafiken säger många är någonting positivt, men jag tycker att spelet är rätt fult, visst texturerna på karaktärerna ser rätt bra ut, men miljö, landskap och byggnader ser ju oerhört dåligt ut (blir sån himla kontrast).

Animetemat är helt enkelt inte min grej heller.

På en annan topic: Det som definierar en bra launch för ett spel (enligt mig) är främst hur mkt du kan spela spelet utan problem, och men Aion verkar det som att man knappt kunnat spela alls de två första veckorna.

Själv stannar jag nog kvar i Hyboria (Age of Conan) iaf tills det är dags att prova SW:ToR. De få "highlights" som många säger att Aion har, slår nämligen Age of Conan med rätt stora marginaler (grafik, musik, ljudeffekter), dock kan jag inte uttrycka mig om PvP eller endgame content (det vore inte omöjligt om Aion var bättre där).

Medlem

alla spel blir roligare ju högre level/nivåer man kommer till.
iaf enligt mig och det är ju skoj från första början här i spelet

Medlem

Alla spel utom Warhammer Online dvs, spelet som är galet roligt från lvl 1 till 40

Inaktiv

Håller med totte , folk gnäller för mycket om att det tar tid hit och dit. trodde det var bra med valuta för pengarna. sen dom som vill att allt ska komma på ett silverfat kan ju lira CS. själv tycker jag att spelet verkar ha rätt bra potencial och man får slita lite grann. helt klart ett + än så länge:|

Inaktiv

Är en lvl 42 Assassin nu. Spelat varje vaket ögonblick sedan head-starten.

Betyg: 10/10

"Hotaru" som Elyos på Perento Servern.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av bronie:

Spelade lite av betan, men inte alls tillräckligt för att bedöma spelet. Tänkte faktiskt ge det en chans någon månad efter release, men efter att ha läst alla kommentarerna så tror jag nog att jag skippar det.

Det är ganska enkelt, det är de som klagar som höjer rösten, de som tycker om spelet brukar generellt sett aldrig kommentera eller skrika lika mycket som de som hatar något.

Kan skiva lite här vad jag personligen tycker om spelet själv.

-----

Min karaktär Först och främst så spelar jag på Azphel US. och har som sagt va hunnit med en hel del av spelet

Possitivt:
* Flyga
* Många delar av spelet krävs att man spelar ihop med andra, Inte enbart ett förbannat SOLO MMO.
* Kameran ( vet personligen inte vad folk klagar på )
* Animationerna, mycket trevliga i det här spelet, känns inte stelt i huvud taget.
* Mycket att göra
* Fortress Sieges
* PVP
* Inga moddar, hatar det personligen fullt ut, som någon skrev innan så är det inget 'krav' men om det finns något som underlättar så blir det ett krav ändå.
* Character editorn
* Ingen INSTANS PVP! TACK!
* Du blir inte serverad på silver fat ( Vill du ha något, får du kämpa för det )

Negativt: (Vist finns det negativa saker )
* Instabil klient för ATI användare ( de håller förvisso på att försöka fixa buggen som tur va )
* För lite interface inställningar ( snackar inte moddar har utan enbart GUI )
* Lite world PVP zoner vid lv 43-48 ( då zonen är PVP fri, samt för lite mobs i Abyss vid den leveln )
* Stigmas öppnar upp en liten del av klass variation men den är tyvärr fortfarande lite för instängd, men säker på att de kommer att fixa detta då senaste patchen öppnade upp mer variationer men krävs mer.

---

Men som sagt va spelet är mer ett PVP spel än PVE, så är du en person som hatar PVP så är spelet INTE för dig.

Medlem

Mycket WoW kidz på FZ som whinar på allt, testa spelet och sluta bry er om vad andra säger.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Possitivt:
* Fortress Sieges
* Ingen INSTANS PVP! TACK!
* Du blir inte serverad på silver fat ( Vill du ha något, får du kämpa för det )

Negativt: (Vist finns det negativa saker )
* Instabil klient för ATI användare ( de håller förvisso på att försöka fixa buggen som tur va )
* För lite interface inställningar ( snackar inte moddar har utan enbart GUI )
* Lite world PVP zoner vid lv 43-48 ( då zonen är PVP fri, samt för lite mobs i Abyss vid den leveln )

Har varit med i en Fortress Siege och tyvärr var det värsta hack/laggfesten. Trots att allting var nerställt till minimum (utom shaders som kräver omstart om jag inte minns fel). Det är inget de kan göra något åt, det är likadant i andra spel när det blir för många spelare på en plats.

Det blir intressant att se hur Abyss kommer att vara när de flesta aktiva nått 50. Tycker det finns för lite fria pvp zoner. World pvp är faktiskt rätt så begränsad, mycket mer så än i WoW. Alla områden utom Abyss är separerade och Rifts är för random och otillgängliga.

Hoppas att de fixar ATI/krashproblemen snart, är väldigt irriterande.

Ja, det borde gå att ställa in betydligt mer i UI. En sak som att text ovan spelarna är väldigt stor, skulle vilja göra den mycket mindre. Titel och namn är en röra, borde gå att t.ex. göra titeln eller namnet kursiv/fet så det syns bättre. Saknar också lite bättre cooldowns markeringar. En del cooldowns som är långa är fan så svåra att se att man inte kan använda när de är nära att gå ut. Antingen en CD-timer text på ikonerna, eller någon annan form av bättre CD alert.

Inaktiv

Nada köer nu oavsett tid om man inte envisas att lira på redan fulla servrar.

Inte stött på nån grind försän lvl 29, men jag tar mig tid att leta quest istället för att vänta på matskeden.
på lvl 36 deletar jag quest för att jag inte hinner allt.

Tyckte liret öppnades först vi lvl 25 tyvärr, men jag gissar att många ger upp före det.

Kommer defenitivt fortsätta lira pga dom massiva pvp fighterna i abyss, fortress striderna är ju helt galna med 100+ som slåss både på marken och i luften för kontroll av artefakter och resspoints osv.
Tyvärr så måste man bli lvl 30 innan man kan flyga hyffsat länge utan att bry sig märkvärt om flygtid osv.

Tar ruggigt mycket tid att levla upp i jämförelse med andra nutida mmo's och craftingen är horribelt tradig och tidskrävande.

Medlem
Skrivet av Securion:

Mina barn tyckte det var lite kul, men till och med dom tröttnade efter ett tag och gick tillbaka till WOW... Inte för att WOW skulle vara "bättre" (det är faktiskt precis likadant som Aion, bara nytt skal i princip) utan för att det är det som alla deras kompisar spelar, så dom lär ju inte byta spel förren det spelet fösvinner eller all ungar går över till något annat spel...

När ska dom släppa ett spel för oss vuxna?
Sci-fi, horror, survival i en riktigt brutal sexig sandbox-miljö med värsting grafik som får min 25k kr dator att jobba lite. (Fan jag är vuxen, jag har pengar att köpa grafikkort för)

Ta en titt på Mortal Online, Vuxet sandbox lir i beta stadie atm. Svensk utvecklare.

Inaktiv

fortfarande inte clerat uldar o ser framemot den nya expansionen i WOW. + att man har en massa achivments att fixa. hm senaste siffrorna visar 15,7 minjoner abbonenter till wow. Inget annat onlinespel har hitills fått mig övertygad att byta spel. o dom har ju inte släppt in lichking än ju. Men det är intressant att dom försöker utmana blizzard. Men fortfarande är WOW bäst av dom 5 onlinespel jag testat.

mvh The crazyhunter

NIB
Medlem
Citat:

tryck 1 för auto attack

lol @ recescenten. Om man behöver trycka för autoattack, så är det ingen autoattack. Dock kan man i de flesta MMO binda den till en på/av-knapp om man så vill.

Medlem
Skrivet av NIB:
Citat:

tryck 1 för auto attack

lol @ recescenten. Om man behöver trycka för autoattack, så är det ingen autoattack. Dock kan man i de flesta MMO binda den till en på/av-knapp om man så vill.

Det är just det som ettan gör som default. Togglar autoattack. Ursäkta svengelskan.

Medlem

Hejsan Tack för Recensionen, skulle vara bra om du även jämför konkret med andra spel, då dessa har varit igång en tid...

För det kan vara intressant att veta om det är intressantare för en ny spelare att börja spela WoW där det finns massor av expansioner och ett etablerat system...

Än att se att ytterligare ett spel är här, men att det är likadant, fasten inte, att detta fungerar som de andra och i sig inte tillför något förutom nya vyer... : )

Att man kan flyga, wow, men det kan man där också... alltså i wow... så vad är detta för märkvärdigt ?

Pengagrindandet är ingen sport eller hobby,
det är ett fattigmans yrke!

kör hårt väntar på del två Thomas.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

TIps när det gäller aion , ryck upp varenda blomma du ser och hacka sönder varje ore du får syn på samt allt annar du kan harvest.

Gör man inte det så blir det riktigt segt det fick man bittert erfara.

Fick lära mig att man kan levla profession helt gratis upp till 40 ej att förknippa med spelarlevel.

Hoppas fz nämner nått om ekonomi, profession etc i del 2

Men behöver man verkligen en craftingskill då? Jag har helt hoppat över allt vad crafting och gathering innebär, var det ett misstag?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Sitter på jobbet så jag hinner inte skriva något långt inlägg. Men jag måste säga att Aion är riktigt bra, jag är väldigt nöjd med spelet. Barnsjukdomar har nästan alla mmo:s, även Aion, men det blir bättre och bättre. Köerna är borta, brokern (AH) funkar bättre nu när man kan länka saker istället för att skriva manuellt osv.

Gillar craftingen. Det tar tid och är dyrt, men så ska det vara. Man ska inte få saker för lättvindligt. Mycket det som gjorde att jag ledsnade på wow, allt blev för enkelt i det spelet.

Är level 32 (Sorc på Perento, Asmodian) och har inte märkt av någon grind. Inte för att jag har nåt emot att grinda.

Aja, kort sagt. Aion är ett bra spel, tycker jag.

Medlem

Längtar till andra delen. Bra skrivet... När du kommer till abyss blir det mer fart och en extremt bra story video


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hehe


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Lagg och disconnect kommer nog att göra att spelet inte blir en vinnare. Man blir trött på det när det händer dagligen efter ett visst klockslag och det blir sämre och sämre tills man ger upp.
Spelar på Perento och det är ungefär någonstans mellan kl 20:00-21:00 jag ger upp. 100/10 MBit fiber och kort pingtid och normalt 100+ i framrate hjälper inte mig.

Medlem

Hur kan folk klaga på denna grind hela tiden, Questerna finns där ute! ^^ Fan jag har typ inte stått på ett ställe 1 ända gång och "grindat" några mobs för få xp utan om dom gav något för en quest. Och visst vissa kanske menar "grind" som att det är samma veva på all slags xp du får in men herri gud alla spel behöver inte vara lika snabba på levla som vissa andra.

Personligen är jag level 40 nu, och resan dit har varit mer underbar än vissa andra spel som gick snabbare att levla.

Redan sedan 25 har jag pumpat abyss. fått in redigt me AP och cash, levlat upp mina crafting saker till 399 på AC Aether Gather Extract Vitality och sånt. Man ska också inte förneka alla xp man kan få in på just bara crafting och att plocka upp saker, är säkert en bra jävla bit av xp bara där ^^

Medlem

Tycker att spelet verkar rätt häftigt. Att man ska kunna flyga med vingar är ju en häftig idé.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Securion:

Mina barn tyckte det var lite kul, men till och med dom tröttnade efter ett tag och gick tillbaka till WOW... Inte för att WOW skulle vara "bättre" (det är faktiskt precis likadant som Aion, bara nytt skal i princip) utan för att det är det som alla deras kompisar spelar, så dom lär ju inte byta spel förren det spelet fösvinner eller all ungar går över till något annat spel...

När ska dom släppa ett spel för oss vuxna?
Sci-fi, horror, survival i en riktigt brutal sexig sandbox-miljö med värsting grafik som får min 25k kr dator att jobba lite. (Fan jag är vuxen, jag har pengar att köpa grafikkort för)

Ta en titt på Mortal Online, Vuxet sandbox lir i beta stadie atm. Svensk utvecklare.

1. Aion är verkligen inte som WoW

2. Var beredd på att bli av med all utrustning av gankers som bottar upp sina skills otroligt snabbt. Full loot i pvp är för svårt att spela med, det lärde jag mig efter Darkfall.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Pratar du om aion eller mortal?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av zooty:

Lagg och disconnect kommer nog att göra att spelet inte blir en vinnare. Man blir trött på det när det händer dagligen efter ett visst klockslag och det blir sämre och sämre tills man ger upp.

Det lär vara din ISP som bråkar och inte Aion i sig. Det är nog snarare Banhof eller Bredband 2 som inte är några vinnare.

jag har en spiritmaster lvl 13 och har fire elemental 1 men dt är lite segt på att lvla. oh well måste vänta till lvl 22 för fire elemental 2

Medlem

Du altså tycker satt en MMO (en Koreansk till och med) ska inte ha grind och monotoni LOL

Medlem

När f*n kommer del 2?^^

123
Skriv svar