Var strategisk i R.U.S.E

Robot
Medlem
Var strategisk i R.U.S.E

hm... blandade känslor av trailern. Blir ett köp men det blir nog inte ett långlivat spel för min del.

Spelet ser ut att kunna bli väldigt enformigt.
Och det är inte så värst snyggt på nära nivå, tex så stog infanteriet rätt upp och ner som fågelholkar när de blev beordrade att inta staden och sätta sig i bakhåll för fiendetanksen. Hade känts lite snyggare om de satt sig inne i byggnaderna och skjutit ut genom fönster, eller tagit skydd bakom barrikader och bråte etc etc.
Det här är nog ett spel som bäst avnjutes på distans, ungefär som schack. (kan tänkas vara väldigt kul att spela mot en kompis, presis som schack, och sen sitta och gotta sig när man gjort ett mästerdrag och totallurat sin kompis)

Inaktiv

Ser lite halvspännande ut. ^^ Vill gärna testa det men vet inte om det är så roligt i längden. Aja, den som lever får se.

Medlem

ZZzzznark..


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv

Imponerande! ser lite annorlunda ut än de vanliga strategiliren man är van vid. det enda jag skulle önska är att det vore turbaserat istället

Medlem

Fan va snabbt alla tanks åkte förstörde helt stämningen för mig tanks ska vara långsamma och skit starka och inte bli förstörda på 10 sek av några ranger soldater.

Medlem
Skrivet av PB08:

Fan va snabbt alla tanks åkte förstörde helt stämningen för mig tanks ska vara långsamma och skit starka och inte bli förstörda på 10 sek av några ranger soldater.

Lite snabba ja hehe.
Men tanks är inte odödliga.

Medlem

Det verkade ju som att man kunde sätta ut units lite varsomhelst? Inte imponerad.

hmmm så vitt jag vet kan en stridsvagn vara relativt snabb:
Hastighet på väg 40 km/h
http://sv.wikipedia.org/wiki/M4_Sherman

det är inget man springer i speciellt länge :S det med att tanks ska vara långsammare än gubbar är bara fånigt :S. visst ge dem en cykel så kanske.

Såg ganska bra ut men jag orkar inte lära mig sådana spel :S så det blir inget köp för mig.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av wsod:

Det verkade ju som att man kunde sätta ut units lite varsomhelst? Inte imponerad.

Om du kollar på klippet så ser du att gubbarna sätts ut precis vid gränsen (som precis blev taget) till motståndarens zon.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

hmmm så vitt jag vet kan en stridsvagn vara relativt snabb:
Hastighet på väg 40 km/h
http://sv.wikipedia.org/wiki/M4_Sherman

det är inget man springer i speciellt länge :S det med att tanks ska vara långsammare än gubbar är bara fånigt :S. visst ge dem en cykel så kanske.

Såg ganska bra ut men jag orkar inte lära mig sådana spel :S så det blir inget köp för mig.

Ne de är inte så att man vill att de ska vara långsammare än gubbarna men det ser ju nästan ut som att de åker fram som racebilar tycker ja :\

Medlem
Skrivet av PB08:
Skrivet av Vincent_graymore:

hmmm så vitt jag vet kan en stridsvagn vara relativt snabb:
Hastighet på väg 40 km/h
http://sv.wikipedia.org/wiki/M4_Sherman

det är inget man springer i speciellt länge :S det med att tanks ska vara långsammare än gubbar är bara fånigt :S. visst ge dem en cykel så kanske.

Såg ganska bra ut men jag orkar inte lära mig sådana spel :S så det blir inget köp för mig.

Ne de är inte så att man vill att de ska vara långsammare än gubbarna men det ser ju nästan ut som att de åker fram som racebilar tycker ja :\

De körde ju nån "Blitz"-grej som ökade unit speed mot slutet iaf.

Ser rätt skoj ut faktiskt, lite nytänkande skadar aldrig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelade detta i alphan, var testare av konceptet (ubisoft som mailade mig, kör en del betor från dem innan).
Detta spelet är mer fokuserat på strategi än dagens RTS, iom RUSE korten som verkligen kan få en motståndare att tänka sig för både en eller två ggr.

Placerar man ett antipansarförband i en skog, sedan slänger rusekortet för deception på det området. kan en fiende tro att det finns pansarvagnar där.
Men när det skickar in sina egna tanks så kan inte de se in i skogen och blir totalt utskjutna av anit-pansar trupperna.

just hur man placerar olika varianter av trupper är viktigt, särskilt i skogsgläntor eller städer.... kör inte in i städerna med pansarvagnarna om du misstänker fotsoldater i byn.
Jämna skiten istället med marken med dina haubitsar och kör utanför staden med dina tanks.

Spelet flöt på väldigt bra under alphan, men då såg det också ut som en alpha med.
Tror dock de skall vara hyfsat lättdrivet spel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det ser ut som en datorifiering av Flames of War. Spännande


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Värkar roligt
Älskar strategi spel och speciellt andra världskriget.
Men det här värkar mer informigt som många skriver här, men väldigt bra realistik till strategin i riktig strid

Inaktiv

Njjjjjjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaa,lite tveksam där. Jag avvaktar och se vad rececenterna säger. Det bästa gränssnittet jag har sett i strategispel e från Men of War.Helt klart.

1
Skriv svar