Lanseringstrailer för Cities XL

Robot
Medlem
Lanseringstrailer för Cities XL

Ser ganska coolt ut kommer det vara lite som sim city lr?

Medlem

Är faktiskt rätt sugen på att börja spela men vettefan om det är värt att betala i månaden.

Medlem

Tycker att Fz kan få ut sin recension ganska snart. Då vet vi om det är värt att satsa på. ^^

Medlem

Jag tycker att det är skoj. Har inte bestämt mig om jag skall betala för det än dock. Det går ju att spela solo mode, vilket är gratis, men det är lite begränsat. Det ingår en trialvecka tror jag när man köper spelet så att man får testa online innan man bestämmer sig.
Dessutom så är det något billigare än de flesta andra MMO-spel på marknaden.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Tänkte bygga mig en vacker död stad, jag.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

hej på er.

Vill inte klanka ner på ett såhär nylanserat spel.
jag köpte det via steam, började spela det. och tro det eller ej hadde faktiskt skoj.
men för 2 dagar sedan så fick jag problem, det slutade fungera på min dator.
har vista 64 bitars,och en hel del har problem har jag läst. så har ni vista 64 vänta lite tills dom hittat lösningen.
windows körde ner någon updatering,sen började skiten strula.

Mvh Cluedo

Medlem

Hej.

Jag har spelat Cities XL sen det släpptes här i Sverige och är rätt besviken på spelet. Allra mest på grund av den hype Monte Cristo skapat kring spelet som har visat sig vara tomma ord. Löften om bussar, tåg etc. som skulle vara med i spelet finns inte, endast en grå ikon med en buss på. Tydligen ska det istället släppas separat för en mindre summa pengar.

Läser man forumet(som ligger på en SimCity-communitys sida eftersom Monte Cristo tog bort forumet på sin egen hemsida några dagar innan release) så får man en ganska negativ bild. Folk är sura för att saker man blivit lovade inte finns i spelet, och att det verkar i nuläget som om det kommer bli en "milking cow" som det kommer släppas små fristående delar till allt eftersom, för en mindre summa som sagt.

Solodelen är halvfärdig och begränsad, som om de gjort det med flit så att man ska börja spela MMO-delen, Planet Offer, istället. Men grejjen är att man blir inte erbjuden så mycket där, man kan handla med andra spelare, men handels-UI'n är buggad och otroligt seg, samt det finns en chattruta som ca 1000 personer sitter och spammar i. Det råder knappt någon interaktion med andra spelare. Man kan förvisso besöka varandras städer men det är inte så kul för man kan bara göra lite emotes och inte så mycket mer.

Finns tusen saker jag kan skriva men det kommer bli för långt..

Spelet är kul i ett par dagar men kommer hamna i spelhyllan hos de flesta inom kort.
Gamla SimCity 4 däremot håller fortfarande, och det kommer du komma plocka fram om 2 år och fortfarande kunna spela, obegränsat och utan att behöva betala.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Angående filmen så är den lite missvisande, det är INTE ingame footage.

Det finns som sagt inga tåg, det kommer ingen rök ur skorstenar på industrier, det finns inga animationer överhuvudtaget på de olika byggnaderna, det finns inga moln, det finns inga flygande plan, det finns inga bakgrundsljud som tutande bilar och polissirener etc etc


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Har spelet i ungefär en vecka och gillar det.
Det man kan klaga på nu är att systemet för handel mellan olika spelares städer har krashat två gånger, vilket har gjort det lite jobbigt med ekonomin för många. Bara dom kan fixa till det så det är stabil tycker då i alla fall jag att det är ett spel som är värt att köpa.

Medlem

Spelade de första 7 gratisdagarna som ingick i köpet (verkligen givmilt)
Fick upp min stad till 2 miljoner ungefär, sen börja det ta slut på plats och det va mest med high density byggnader. Även 4 andra städer (5 st är max online) där jag skötte alla needs mina stora stad behövde (ström, olja, mat och allt annat skit) via trade. Nu är mina 7 dagar slut. Spelet är redan tråkigt och avinstallerat. Det kändes som att efter 7 dagar så fanns det inte något mer att hämta.
Folk kanske finner mer motstånd i spelet än jag gjorde dock, är gammal sim city fantast så svårighets-graden var på tok för låg för min det.
I chaten såg man att många hade stora problem med att få sin stad att gå runt rent ekonomist etc. Hade inte detta problem i någon av mina städer.
Så nej tack, spelet är ett sjunkade skepp skulle jag vilja tro.

Inaktiv

Cool traile om inte annat

Inaktiv

Windows Vista har kommit med en ny uppdatering och det kan säkerligen bero på det.

Vill gärna se en recension innan jag skaffar spelet och jag hoppas att det inte är för lätt. Det ska vara svårt och komplicerat att bygga en stad.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det ska vara svårt och komplicerat att bygga en stad.

Det är väldigt lätt i Cities XL, och väldigt statiskt. Inte alls lika dymaniskt som tex SimCity 4.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Cities XL är riktigt kul men det är lite av en oslipad diamant. Det börjar ganska enkelt men det blir betydligt svårare när man närmar sig en miljon invånare. Att handla med sig själv som Fisse gör är ganska meningslöst. Då förstår jag att det blir tråkigt eftersom man tar bort hela utmaningen med Planet Offer (online) vilket är att att handla med andra. Det är en sak att vara beroende av andra spelare och få hela ens Manufacturing industry och gå åt helvete för att några kontrakt går upp i rökt och att sitta och handla med sig själv "gratis".

Det är också viktigt att sätta upp egna mål då spelet egentligen inte gör det åt än. Det kan vara allt till och bli en farmboy till att man vill göra den finaste semesterparadiset eller bli en olje tycoon. Spelet har potential om man orkar ge det en channs.

Jämför man det med Sim City är man ute och cycklar. Speciellt de som jämför Sim City + expantioner och 100 andra custom tillägg som har kommit till sedan 2003.

Jag spelar på Caliban och heter Lito. Behöver ni råd/tips osv så är det bara o skicka en /whisper

Medlem
Skrivet av LiTo:

Jämför man det med Sim City är man ute och cycklar.

Båda är stadssimulatorer. Varför är man ute och cyklar om man jämför dem? Deras forum ligger ju till och med på en SimCitycommunity...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

I stort sett alla spel som släpps nu för tiden som är "lite" komplicerade (dvs inte bara springa skjuta eller liknande) dras av en massa buggar vid release. Som man säger vid mmo släpp, vänta någon/några månader...

1
Skriv svar