Microsoft: Xbox 360 säljer bättre än PS3

Medlem

Jag köpte en slim för en vecka sedan och sen dess står min 360 i garderoben, det är vad jag har att säga om 360 just nu.

Drar nog fram den tills Halo: Reach releasen.

Medlem

jag är nöjd med PS3, även om det kostade mer, men samtidigt så vill jag ha Xbox360 då de flesta jag känner har det, men denna diskussionen börjar gå överstyr, 2 riktigt bra konsoller där skaparna bråkar om vem som säljer mest, helt löjligt tycker jag. Jag köpte mitt PS3 pga GT5, inget annat, de flesta spelen kan man lira på båda så därför är detta ett dött lopp i vilket fall!

Medlem
Skrivet av Styxoric:

Jag köpte en slim för en vecka sedan och sen dess står min 360 i garderoben, det är vad jag har att säga om 360 just nu.

Drar nog fram den tills Halo: Reach releasen.

Jag har en PS3 men skulle istället köpt en Xbox 360 idag om inte det varit för att online och WiFi är gratis, hårdiskar billigare att uppgradera och lätt att göra backup på PS3. Samt att tillbehör som min Logitec rumbelpad, G25 ratt, tangentbor, mus fungerar i PS3 men inte i Xbox 360. Att det går att köra divx film från usb disk/pinne samt verkar gå att sätta i vilken dvd-film backup man vill bryr jag mig inte om längre.

Xbox 360 har ju en sån skön kontroll för vuxna händer och spelen ser faktiskt bättre ut på min 1080i TV men det andra överväger åt PS3. Jag tror också att de förstnämnda fördelarna kommer göra att PS3 kommer sopa banan med Xbox 360 när folk förstår.

Medlem

Vilken jävla överdimensionerad bild ni valde

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Rainbearer:
Läs detta. VGCharts har ingen trovärdighet överhuvudtaget och det är dumt att ta deras lösa spekulationer som fakta.

Har aldrig antytt att deras spekulationer kring framtiden eller nuet är fakta, även om de använder(vilket inte nämns hos gamasutra) samma gissningar för hårdvaruförsäljningen så står där att de glatt korrigerar siffrorna när ny information dyker upp, därmed torde deras historiska data ligga hyggligt nära sanningen.

Finns där andra fria och dessutom pålitliga källor på den informationen?

Inaktiv

Ja inte så förvånande men tids nog ska ni se så kommer PS3 gå om alla.


signatur

1337

Medlem

Känns lite som om Xbox är mer för kids och tonåringar medan PS3 är för vuxna, jag iaf använder extrafunktionerna som den har utöver spelen, som mediabox helt enkelt. Yngre människor bryr sej inte om sånt och vill bara spela, då är Xboxen billigare.

Man kan ju lägga ut 4000 kr till och få en mediabox som är bättre än en PS3 men då hade jag faktiskt köpt en Wii istället.


signatur

yolo

Medlem

Playstation 3 är bättre i det mesta.

*Ingen månadskostnad för att spela online. Microsoft tar 550 spänn per år!
*PS3 har bluray-spelare.
*Bättre prestanda.
*Mycket tystare än Xbox360.
*Bättre grafisk kvalitet.

Så därför köpte vi en PS3:a när vi köpte en konsol till vår HD-TV nyligen.

Inaktiv

Oavsett om PS3 kommer ikapp 360 eller inte så är Sony ändå stora förlorare i marknadsandelar när man jämför med förra generationen spelkonsoller. PS2 hade en total dominans, den krossade båda XBox och Nintendo GC. Just nu ligger Sony sist och har minst marknadsandel. Så från störst till minst.

Vad har det för betydelse? Spel som görs till multiplatform anpassas först och främst till 360 och portas till PS3. Tyvärr betyder det att de spelen oftast är sämre på PS3 än 360 även om det finns undantag. De spel PS3 är stark på är de exklusiva spelen.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Playstation 3 är bättre i det mesta.

........
*Mycket tystare än Xbox360.
*Bättre grafisk kvalitet.

Så därför köpte vi en PS3:a när vi köpte en konsol till vår HD-TV nyligen.

Tycker inte PS3 är tystare och att den har bättre grafisk kvalité än Windows konsol. Men det andra håller jag med om så nog kommer 360 bli en billigare konsumentprodukt medan PS3 blir för de som vill satsa lite i längden.

Medlem

Har köpt en ny hårddisk till ps3 ,320 gig för 600 kr,
MS specialbyggda 120 gigs hdn som säljs separat kostar drygt 1000 kr,
det säger ju en del om MS,
låt inte folk få köpa vilken storlek och märke som helst på en större hd,
tvinga folk att köpa våra dyra grejer istället.

Inaktiv

Inte för att vara en fanboy men...

Skrivet av Mikaelh:

Playstation 3 är bättre i det mesta.

*Ingen månadskostnad för att spela online. Microsoft tar 550 spänn per år!

Betalar jag gärna, en bra online tjänst och det kostar ändå bara 50kr/mån som inte är speciellt mycket.

Skrivet av Mikaelh:

*PS3 har bluray-spelare.

Tycker att än så länge så är det för dyrt för att köpa, ungefär som det var för DVD innan, men det kommer väll att bli billigare det med hoppas man.

Skrivet av Mikaelh:

*Bättre prestanda.

Men svårare att programmera vad man har hört, så det är väll på gott och ont.

Skrivet av Mikaelh:

*Mycket tystare än Xbox360.

Kommer inte ihåg hur mycket den lät när en polare hade över den så man fick testa, men kan kanske stämma, sen beror det på vilken version av 360n man jämför med såklart...

Skrivet av Mikaelh:

*Bättre grafisk kvalitet.

Så därför köpte vi en PS3:a när vi köpte en konsol till vår HD-TV nyligen.

Se ang prestandan.

Det är en smaksak vad man föredrar, jag föredrar 360n på grund av:

+ Spelen
+ Online tjänsten (Snart även med Zune och Last.fm)
+ Handkontrollen passar perfekt i handen
+ Spela upp filmer/klipp/musik genom nätverket
+ Arkad spelen
+ Games on Demand

Men...

- Priset på hårddiskarna
- Ljudvolymen på dom gamla boxarna
- Få spel på Games on Demand
- MS Points

Take the good with the bad...

Medlem

Vad gäller ljudvolymen så skulle jag nog säga att jag tycker Xbox360 ("Jasper") och Playstation 3 ("Classic"), som är de modeller jag har haft att jämföra, har liknande ljudvolym bortsett från DVD/BD-läsarna.

Xboxens DVD-läsare låter nämligen MYCKET (i jämförelse), varför jag ser det som närmast en nödvändighet att köra "install to hard drive" på Xboxen för att kunna njuta av spelen. (Antar att alternativet är att ha Xboxen i något ljudisolerat utrymme, hur det nu funkar med tanke på värmen, eller att ha rejält hög ljudvolym?)

PS3-spel har iofs en förkärlek för att installera grejer på hårddisken, men i de fall de inte gör det så är iaf BD-läsaren inte störande.

Sen måste jag säga att PS3n är snyggare (imho) och ger ett mindre klumpigt intryck, även originalversionen. (Xboxen ser ju ungefär lika stor ut vid en första anblick men sen har den ett fullkomligt enormt externt nätaggregat också, PS3n har istället ett internt agg.)

Och man får med mer grejer direkt ur lådan med PS3n, vilket jag tycker i princip väger upp kostnadsskillnaden.

Man får (trådlösa) handkontroll(er) med laddningsbara batterier (och som kan laddas under tiden man spelar), det behöver man köpa till till Xboxen.

Man får wifi, det måste man köpa till till Xboxen.

Man får bluray, finns ej till Xboxen.

Vad gäller handkontrollerna så är det ju mycket en smaksak.

Jag tycker båda fungerar bra, det jag främst tycker är bra med Xboxens kontroller är LT/RT som känns bättre än L2/R2 på PS3-kontrollerna. Xboxen har istället ett hopplöst styrkors.

Xboxen har dock andra fördelar, men vad gäller hårdvaran så känns PS3 överlägsen... och inte för att den eventuellt är snabbare.

Vad gäller mjukvaran så är det väl just att Microsoft är bättre på att köpa in partners vilket leder till integration med olika tjänster (främst i USA än så länge).

Och att Live kostar pengar kan man ju tycka vad man vill om, en del tycker att tjänsten är så pass mycket bättre att det är värt det, andra tycker att det bara är girigt.

KoP
Medlem

Sorry Microsoft. Supportade Sony genom att köpa en slim för några veckor sedan. :/ Dock bara för exklusiva titlar. Multiformatspel köps i första hand på Sexbox.

Skrivet av anon_78917:

PS 3 med 360s kontroll och marketplace.

Det skulle vara nåt

Word!

12
Skriv svar