DLC till Borderlands utannonserat

Robot
Medlem
DLC till Borderlands utannonserat

Jag är överdrivet hypad för Borderlands. Tvivlar på att det kommer klara mina förhoppningar men jag tror att det kommer bli bra nog för att man ska orka spela igenom det med ett par vänner.

Bilderna från DLC'n ser dock väldigt lovande ut, vackert.

Medlem

Men herregud! Gör om det här DLC:t så att det finns i det fulla spelet!

Det börjar gå för långt om man annonserar att man ska släppa tillägg innan spelet ens är släppt...

Medlem

Ni har nog inte riktigt koll på utvecklingsprocessen...

Borderlands släpps nu, vilket betyder att de:
1 - slutade utveckla för ca 1 månad sedan
2 - antagligen haft "content freeze" sedan 2-4 månader tillbaka

Så innehållet i DLC-paketet kan ju ha varit saker de var tvugna att klippa bort för att hålla schemat, eller för att de kom på sakerna för sent (eller som ni skriver, för att de vill tjäna extra pengar).

Så ni kan ha rätt, men skippa skitsnacket och "giriga idioter" gnället innan ni vet bakgrunden.

Medlem

fattar inte alls gnället om dlc. Lite dumt att komma med nyheter om det nu kanske, kan ses som girigt, men om ett spel tar 100 timmar att nå toppen eller göra allt som tex fallout 3 så är det bara kul att det kommer mer. Vill ha mer till fallout 3 till o me, vill inte att det ska ta slut hehe ^^

Inaktiv

Det har verkligen gått alldeles för långt med DLC, varenda spel som släpps nu har ju DLC utannonserat innan spelet ens når hyllorna. Känns ju till stor del som att dom hoppar över många idéer om saker dom vill ha i spelet så dom kan sälja dom som DLC senare.

Nackdelen med väldigt många DLC tillägg är att dom inte direkt tillför något till spelet, dom blir mer nästan som små standalone saker som inte direkt knyter in med resten av spelet på något bra sätt.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Så ni kan ha rätt, men skippa skitsnacket och "giriga idioter" gnället innan ni vet bakgrunden.

Så vi ska sluta diskutera alla nyheter här på FZ när vi inte själva står på golvet hos t ex det spelföretag som nyheten handlar om etc?

Bara lägga ner diskussions verksamheten FZ.

Medlem

"DLC" har verkar ha blivit ett obligatoriskt marknadsföringsknep.
Jag är mycket intresserad av att det görs en tydlig distinktion mellan DLC som de förväntar sig att man ska betala (extra) för och gratis DLC.

Just nu är det rörigt, och det är STOR skillnad mellan betal-DLC och gratis-DLC, särskilt för dess marknadsföringsvärde.

...m.a.o. så skulle jag uppskatta om FZ i fortsättningen belyste denna skillnad i sin fortsatta allmänna rapportering.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av rudeboystig:

Så ni kan ha rätt, men skippa skitsnacket och "giriga idioter" gnället innan ni vet bakgrunden.

Så vi ska sluta diskutera alla nyheter här på FZ när vi inte själva står på golvet hos t ex det spelföretag som nyheten handlar om etc?

Bara lägga ner diskussions verksamheten FZ.

Det är skillnad på att "diskutera nyheter" och att bara gnälla.
Det jag klagade på var att många tar saker för givet och ofta leder det till löjliga utrop om bojkott etc.

Medlem

Jag var rätt intresserad av Borderlands till en början, men när dom ändrade grafikstilen till Cell Shade så försvann intresset. Men blir nog ett köp när spelet sjunkit i pris (och jag spelat klart Fallout 3 expansionerna )


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om dom börjar planera att släppa DLC så sänk priset på spelet från början, låt det kosta 200kr sen köper du DLC till sen. För troligtsvis så har dom planerat innan att släppa DLC

Medlem
Skrivet av xector:

Om dom börjar planera att släppa DLC så sänk priset på spelet från början, låt det kosta 200kr sen köper du DLC till sen. För troligtsvis så har dom planerat innan att släppa DLC

Znark.

DLC är en bra sak. Det betyder mer content till spelet man har köpt och förhoppningsvis gillar.

"DLC'n borde varit med i spelet från början!"
Kanske det, men då hade det släppts 4-5 månader senare och ändå fått DLC.

Det enda dryga med DLC nuförtiden är att man börjar ta betalt även för DLC på PC.
Patchar med mer content är ju de flesta PC spelarna vana vid. Men eftersom att MS och Sony tar betalt för att utvecklarna ska få skicka ut patchar till konsolerna så har de blivit tvugna att ta betalt, och det har konsolspelarna accepterat och nu är det påväg till PC.

Förhoppningsvis betyder det dock att det blir högre kvalitet på DLC'n. Och med lite tur så kanske de inte ens tar betalt för det på PCn.

Medlem
Skrivet av Shimo:

"DLC" har verkar ha blivit ett obligatoriskt marknadsföringsknep.
Jag är mycket intresserad av att det görs en tydlig distinktion mellan DLC som de förväntar sig att man ska betala (extra) för och gratis DLC.

Just nu är det rörigt, och det är STOR skillnad mellan betal-DLC och gratis-DLC, särskilt för dess marknadsföringsvärde.

...m.a.o. så skulle jag uppskatta om FZ i fortsättningen belyste denna skillnad i sin fortsatta allmänna rapportering.

Jag tycker det var en riktigt vettig synpunkt. Ska ha det i åtanke. Thumbs up.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Yää. har stora förväntningar på Borlderlands!

Inaktiv

Ser riktigt najs ut, mera Borderlands till folket!!!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Riktigt trevligt spel, sitter och spelar nu på 360..

Känns Fräsch och riktigt bra, dock skeptiskt till Replay value. Kanske blir bättre när man fått prova det i multiplayer på pc.

Givet köp på pc iaf när det kommer på steam.

Medlem
Skrivet av Salami:

Riktigt trevligt spel, sitter och spelar nu på 360..

Känns Fräsch och riktigt bra, dock skeptiskt till Replay value. Kanske blir bättre när man fått prova det i multiplayer på pc.

Givet köp på pc iaf när det kommer på steam.

Ja den finns att ladda ner på massa olika torrentsidor, men det känns fel att du kommer hit och "skryter" hur du spelar spelet??? Jag sitter faktiskt just nu och spelar det själv, men hade jag inte läst ditt inlägg så hade jag aldrig sagt det, inte här, inte på nån annan legimitiv spel sida heller. Fast en sak håller jag med om, det är ett bra spel, grafiken är otroligt "fräsch" och jag kommer också köpa det till PC. Och till er som oroar om prestanda?? Spelet presterar jättebra, även på 360. Motorn är ju UnrealEngine3, så kanske inte så konstigt??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Salami:

Riktigt trevligt spel, sitter och spelar nu på 360..

Känns Fräsch och riktigt bra, dock skeptiskt till Replay value. Kanske blir bättre när man fått prova det i multiplayer på pc.

Givet köp på pc iaf när det kommer på steam.

Ja den finns att ladda ner på massa olika torrentsidor, men det känns fel att du kommer hit och "skryter" hur du spelar spelet??? Jag sitter faktiskt just nu och spelar det själv, men hade jag inte läst ditt inlägg så hade jag aldrig sagt det, inte här, inte på nån annan legimitiv spel sida heller. Fast en sak håller jag med om, det är ett bra spel, grafiken är otroligt "fräsch" och jag kommer också köpa det till PC. Och till er som oroar om prestanda?? Spelet presterar jättebra, även på 360. Motorn är ju UnrealEngine3, så kanske inte så konstigt??

Så det funkar till 360? Vet inte om man ska ha till pc eller boxen.. Kul med polare på tv,n motför fördelen med mus + keyboard .. hmhm

Medlem

Ser inget fel i DLC, så som folk tankar spel nu för tiden är det bara rätt att företagen får känna pengar. Inte fan sitter dom där i flera år för att 1/4 ska ladda ner spelet och njuta av det?

Sen tycker folk det är tråkigt när Spelutvecklare läggs ner..


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar