Nylanseringen av Dungeons & Dragons lyckad

Robot
Medlem
Nylanseringen av Dungeons & Dragons lyckad

40% säger nada, liten spelarbas från början och paow, en liten ökning...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Alla MMO's behöver inte miljoner spelare för att lyckas, vad har alla spelare fått den förbannade bilden ifrån?

Många MMO's lever bra på runt 100k spelare, vissa inte enns det.

Inaktiv

Har spelat det, gillade det skarpt men tyvärr så har jag inte tid att spela den här sortens MMO, så det blev att avinstallera efter att det legat orört på min dator i nån månad...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Det var roligt i början, men jag tröttnade när jag kom till Stormreach:)

Medlem

jag hatar microtransaktioner...

tack, det var allt för mig


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

jag hatar microtransaktioner...

tack, det var allt för mig

Det du säger är alltså att du hatar att betala små belopp och att du hellre betalar stora.
Ok...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Spelar det just nu. Ganska roligt spel som är lite annorlunda än vad jag förväntade mig från ett MMO.

Verkar vara lite snålt med zoner/"dungeons" men gratis är gott

Spelade det förut men slutade för jag kunde inte föreställa mig att betala per månad för det. Nu spelar jag det varje dag sen det blev "gratis". Har alltid gillat DDO då klasserna har mer innebörd än att t.ex rogue är bara skada.

Medlem

Spelar också dagligen och är mycket nöjd. Funderar på att skaffa lite extra poäng för att låsa upp munk-klassen, eller kanske Favoured Soul.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Red_warning:

jag hatar microtransaktioner...

tack, det var allt för mig

Det du säger är alltså att du hatar att betala små belopp och att du hellre betalar stora.
Ok...

Nej, han säger att han hatar microtransaktioner. Han kanske hatar att betala stora belopp ännu mer!

Medlem

Varför säger han att han hatar små transaktioner då, och inte bara att han hatar transaktioner, om det var det han syftade på


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag har spelat DDO sedan release och jag älskar det. Tyvärr så är det bara gratis att spela på US servrarna.

Men jag tror att Turbine har kommit på ett vinnande koncept mellan prenumeration och microtransaction.
Fler utgivare lär nog följa denna modell.

Medlem
Skrivet av Decado:

Jag har spelat DDO sedan release och jag älskar det. Tyvärr så är det bara gratis att spela på US servrarna.

Men jag tror att Turbine har kommit på ett vinnande koncept mellan prenumeration och microtransaction.
Fler utgivare lär nog följa denna modell.

Visst, kör man på det europeiska servrarna så är det ju som vilket annat MMO som helst, men det är ju fritt fram att spela med jänkarna och det är det ju många som gör. Hyfsat mycket aktivitet är det också och det är inga problem med att hitta grupper.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:
Skrivet av Decado:

Jag har spelat DDO sedan release och jag älskar det. Tyvärr så är det bara gratis att spela på US servrarna.

Men jag tror att Turbine har kommit på ett vinnande koncept mellan prenumeration och microtransaction.
Fler utgivare lär nog följa denna modell.

Visst, kör man på det europeiska servrarna så är det ju som vilket annat MMO som helst, men det är ju fritt fram att spela med jänkarna och det är det ju många som gör. Hyfsat mycket aktivitet är det också och det är inga problem med att hitta grupper.

Absolut, inget fel med att spela i US.
Vad jag menar är att vi som spelar på Europa-servrarna går en långsam död till mötes när vi inte får in "nytt blod" genom den nya Free 2 Play modellen.

Jag hoppas verkligen att det blir möjligt att flytta sitt konto till andra sidan pölen...då byter jag direkt.

1
Skriv svar