Utvecklarna förklarar Conviction

Medlem
Utvecklarna förklarar Conviction

Stavfel i texten: "ganka actionfylld historia"

Redaktör
Medlem

Alla splinter cell spel har varit grymma på sitt sett.
I första spelet blev man så enormt imponerad av grafiken.
Pandora tomorrow var nog sämst i serien, har dock för mig story var rätt grym.
Chaos theory, min favorit. Grym story, fantastisk grafik och riktigt skoj multiplayer.
Double agent har jag inte spelat klart än, tyckte kontrollerna på PC kändes lite mysko och det hela god/ond idén kändes inte så hett.

Conviction blir nog bäst hitintills. Gut feeling..

Medlem

Conviction påminner om Batman AA, dessutom känns det där med den "röda" sfären mitt i synfältet som en onödig pryl, ett irritationsmoment; gillar inte heller "spök"-kroppen, klart som tusan att man minns var man själv stod för ca. 3 sekunder sedan...

Inaktiv

Fina tricks, men jag kommer ändå smyga så mycket man kan. Att döda alla vakter var ju inte det roligaste i splinter cell.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Ser inget vidare ut.

Medlem

Jag har sett fram emot en fortsättning väldigt länge nu, och hoppas verkligen att Conviction levererar. Att fortsätta på samma gamla sätt skulle inte ha fungerat en gång till, det krävs en nytändning av serien. Förhoppningsvis har de lyckats sätta in en del nya moment som håller serien fräsch, samtidigt som de behåller nog mycket från de gamla spelen så att det fortfarande känns som Splinter Cell.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Medlem

Om man nu skall ha en sådan här spelserie tycker jag att man kan tona ned action och göra smygandet till det primära.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"en del smygande"

En DEL smygande? Detta är det första Splinter Cell spelet som inte varit säkert köp för mig.

Får väl hoppas Thief4 ger en bättre stealth-kick!

Medlem

Gillade ettan och Chaos Theory riktigt mycket men jag tror att det här kommer att toppa dem... Ska bli spännande att se hur det verkligen blir:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

De har förstör Splinter Cell spelen de ska vara smygar spel med en del action inte tvärtom! Det jag såg i trailern visar på att man nu kan skjuta allt som rör sig och att spelet har blivit lättare.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

De har förstör Splinter Cell spelen de ska vara smygar spel med en del action inte tvärtom! Det jag såg i trailern visar på att man nu kan skjuta allt som rör sig och att spelet har blivit lättare.

As said before... Serien behöver en kick på rumpan. De tidigare delarna har alla varit bra, men ännu en titel i exakt samma spår skulle bara känns monotont. Så länge de behåller den där Splinter Cell-känslan tror jag även att den här titeln blir bra, men det krävs som sagt lite nyheter - vilket jag tror att Conviction kan erbjuda.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Sticky cam är väl ingen nyhet? Det har väl funnits i alla Splinter Cell? I alla fall i dom senaste... Det är väl bara att han sa "the new stickycam" och menar att dom gjort om den på något sätt? Hur vet jag dock inte, den verkade vara precis likadan som innan. Är väl bara att man kan marka folk genom kameran nu?


signatur

SneL fezt heSt

ser skitkul ut

Medlem

Älskar splinter cell och de nya actionmomenten verkar nice. Tyckte redan SC:DA kändes som det va gjort en gång för mycket. Längtar duktigt på det här ^^

Ser ut som cowboys och indianer istället för Splinter cell


signatur
Medlem

Varför får så många nya spel inbyggda Wallhacks?

Medlem

Det jag gillar med Conviction är att när man inte tror att Sam Fisher kan bli coolare, så gör dom spelet så att han blir grymmare . Inte många spel som förändrar sin karaktär genom spelserien. Nu har Sam ingen att lita på och allt o alla är nästan hans fiende. Kommer nog bli nästa års bästa spel.
Sam Fisher aka Michael Ironside <3

Medlem

Vad är det för jäkla autoaim i spelet? Det behövs ju ingen smygande alls, bara att hoppa ner i mitten av rummet och boom, så är all skurkar döda...

Medlem

Det här spelet påminner starkt om Batman: Arkham Asylum. Någon som vet om spelen använder samma motor?

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Conviction påminner om Batman AA, dessutom känns det där med den "röda" sfären mitt i synfältet som en onödig pryl, ett irritationsmoment; gillar inte heller "spök"-kroppen, klart som tusan att man minns var man själv stod för ca. 3 sekunder sedan...

Håller med om att det är fruktansvärt irriterande att de har satt den där stora kompasspekaren, som verkar peka ut var skottlossning kommer ifrån, mitt i skärmen. Så dumt när de snackar om att ha en "seamless story experience" och en diskret hud och sen ploppar det upp en stor jävla röd kompasspekare mitt i skärmen.

Sen tycker jag inte "Mark & Execute" ser särskilt roligt ut. Skulle vilja se spelaren ha mer kontroll över den delen. Det ser inte särskilt coolt ut heller till skillnad från t ex VATS i Fallout 3. Hoppas de filar på den delen inför release.

Medlem

Välldigt många här som inte kollat upp spelet ser det ut som

Det "hoppa ner i rummet boom boom" är inte bara så enkelt, du måst förtjäna såna "markera skjuta" grejer. Du kan max ha 3st. Så du har inte oändligt med sådana.

"en del smygande" Spelet är gjort så att man ska kunna kötta sig igenom det, men även hardcore splintare ska kunna klara spelet utan att "döda en enda" (kanske man måst döda nån i storyn så ) alltså smyga sig runt.

vart någon skjuter ifrån varningen går att stänga av om man så vill, dom visar ju allt som är nytt i princip i videon. Inte sådant som fanns förut.

Medlem

jag håller med alla gnällspikar faktiskt... Vill inte heller ha massa jävla photoshop ikoner och skit på min skärm när jag lirar. Rent o snyggt så man får tänka själv!!!

Bättre var det förr!

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Välldigt många här som inte kollat upp spelet ser det ut som

Det "hoppa ner i rummet boom boom" är inte bara så enkelt, du måst förtjäna såna "markera skjuta" grejer. Du kan max ha 3st. Så du har inte oändligt med sådana.

"en del smygande" Spelet är gjort så att man ska kunna kötta sig igenom det, men även hardcore splintare ska kunna klara spelet utan att "döda en enda" (kanske man måst döda nån i storyn så ) alltså smyga sig runt.

vart någon skjuter ifrån varningen går att stänga av om man så vill, dom visar ju allt som är nytt i princip i videon. Inte sådant som fanns förut.

Om du syftar på mig så har du fel, jag visste det som du poängterade om "Mark & Execute". Det jag menade om "mer kontroll" var att spelaren inte verkar ha någon som helst kontroll över vad eller hur Sam utför "M&E". Det är bara upp till spelaren att förtjäna "M&E" poäng och sedan markera sina mål. Man trycker typ på en knapp och så sköter Sam allting. Lite tråkigt tycker jag. Vore trevligt om spelaren fick sikta och avfyra vapnet men att Sam kanske skötte de blixtsnabba skiftningarna mellan fienderna som man markerat. Något i den stilen i alla fall. Det skulle finnas risk för att spelaren klantar sig men det skulle vara roligare att utföra.

Man kunde ju i princip utföra detta i tidigare spel, men då var det helt upp till spelaren. Det var mycket svårare, men belöningen var enorm. Här känns det som att belöningen försvinner, särskilt när man utfört "M&E" ett 30-tal gånger. Ger man spelaren mer kontroll så skulle det vara mer tillfredställande. Men dagens speldesigners är så jävla rädda för att ge spelare en chans att misslyckas. Ubisoft har verkligen tagit till sig detta. Senaste Prince of Persia och Tom Clancy-next gen spelen är bra exempel.

Risk för misslyckande = ökar tillfredställelsen vid lyckade försök. I alla fall i min bok.

Angående kompassen som visar skottlossning, visst den går väl kanske att stänga av. Men en sådan indikator kan vara bra att ha, men inte om den förstör inlevelsen eller spelarens vy. Många utvecklare använder andra metoder som att t ex ljusa upp hörnen av skärmen som kulorna kommer ifrån. Mycket bättre och mer diskret. Ubisoft som är duktiga utvecklare tycker man ju inte borde ha implementerat en så störig och rörig indikator så dåligt.

Hoppas jag inte framstår som någon grinolle. Jag ser definitivt fram emot Conviction och kommer säkert köpa det. Jag blev skitimponerad av deras första visning av spelet under årets E3. Men nu senare så börjar man snappa upp de saker som man tycker borde fixas.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Richiraptor:

Välldigt många här som inte kollat upp spelet ser det ut som

Det "hoppa ner i rummet boom boom" är inte bara så enkelt, du måst förtjäna såna "markera skjuta" grejer. Du kan max ha 3st. Så du har inte oändligt med sådana.

"en del smygande" Spelet är gjort så att man ska kunna kötta sig igenom det, men även hardcore splintare ska kunna klara spelet utan att "döda en enda" (kanske man måst döda nån i storyn så ) alltså smyga sig runt.

vart någon skjuter ifrån varningen går att stänga av om man så vill, dom visar ju allt som är nytt i princip i videon. Inte sådant som fanns förut.

Om du syftar på mig så har du fel, jag visste det som du poängterade om "Mark & Execute". Det jag menade om "mer kontroll" var att spelaren inte verkar ha någon som helst kontroll över vad eller hur Sam utför "M&E". Det är bara upp till spelaren att förtjäna "M&E" poäng och sedan markera sina mål. Man trycker typ på en knapp och så sköter Sam allting. Lite tråkigt tycker jag. Vore trevligt om spelaren fick sikta och avfyra vapnet men att Sam kanske skötte de blixtsnabba skiftningarna mellan fienderna som man markerat. Något i den stilen i alla fall. Det skulle finnas risk för att spelaren klantar sig men det skulle vara roligare att utföra.

Man kunde ju i princip utföra detta i tidigare spel, men då var det helt upp till spelaren. Det var mycket svårare, men belöningen var enorm. Här känns det som att belöningen försvinner, särskilt när man utfört "M&E" ett 30-tal gånger. Ger man spelaren mer kontroll så skulle det vara mer tillfredställande. Men dagens speldesigners är så jävla rädda för att ge spelare en chans att misslyckas. Ubisoft har verkligen tagit till sig detta. Senaste Prince of Persia och Tom Clancy-next gen spelen är bra exempel.

Risk för misslyckande = ökar tillfredställelsen vid lyckade försök. I alla fall i min bok.

Angående kompassen som visar skottlossning, visst den går väl kanske att stänga av. Men en sådan indikator kan vara bra att ha, men inte om den förstör inlevelsen eller spelarens vy. Många utvecklare använder andra metoder som att t ex ljusa upp hörnen av skärmen som kulorna kommer ifrån. Mycket bättre och mer diskret. Ubisoft som är duktiga utvecklare tycker man ju inte borde ha implementerat en så störig och rörig indikator så dåligt.

Hoppas jag inte framstår som någon grinolle. Jag ser definitivt fram emot Conviction och kommer säkert köpa det. Jag blev skitimponerad av deras första visning av spelet under årets E3. Men nu senare så börjar man snappa upp de saker som man tycker borde fixas.

Håller helt i hållet med dig att m&e sku va mer som du skriver, nu är det lite som aimbot. Kunde va en liten utveckling på siktes systemet i gta iv. Tycker mest sådana visare, var skott kommer ifrån är bara störande. Oftast missvidande känns det som, ta tex opf2. Där visar den åt alla möjliga håll

Medlem

åh nej... jag kissade just på mig av upphettsning över det här spelet
ME WANTS IT!! THE PRECIOUSSSSsss!!

Medlem

c-c-c-c-CASUAL!

Allvarligt talat, "markera" fiender och sen skjuta dem automatiskt? Nej tack.

Förhörsscenerna känns för övrigt mest som ett tramsigt lockbete för våldskåta 13-åringar. Inte intresserad.

Medlem
Skrivet av RaZorwire:

c-c-c-c-CASUAL!

Allvarligt talat, "markera" fiender och sen skjuta dem automatiskt? Nej tack.

Förhörsscenerna känns för övrigt mest som ett tramsigt lockbete för våldskåta 13-åringar. Inte intresserad.

Är ju typ som rainbow six vegas, bara att det är polarna som skjuter dem.

1
Skriv svar