Film från CryEngine 3

Robot
Inaktiv
Film från CryEngine 3

Ungefär som när man såg liknande saker från CE2... HOLY SHIT.

Medlem

dra mig baklänges!!!

Medlem

Plånboken kommer gråta när man skall skaffa en rigg som klarar detta utan problem sen, men det ser dock ut att vara värt varenda öre.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Jotack.. Lite spel med den motorn vore fint.

men orka ett till crysis.. så skoj va det inte.

Medlem

när släpps det nåt spel med cryengine?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

lol @ next-gen ready.

Inaktiv

Ser grymt ut! Undrar hur många generationer med grafikkort man behöver vänta innan det går att spela.

BeW
Medlem

Awesome! Ser riktigt nice ut! Den nya Sandboxen ser inte helt fel ut heller...

Inaktiv

Vackert!


signatur

War never changes.

Medlem

Kan tycka att det inte är speciellt relevant hur människornas ansikten ser ut i spelet; om det nu är en FPS som produceras, man springer bara omkring ändå och skjuter på allt som rör sig, bättre att fokusera på en bra spelupplevelse istället för onödiga detaljer så som ett autentiskt ögonbryn...

Medlem

Fint. Undra vilket graffe jag behöver för detta.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Förstår inte vad allt klagande i de tidigare nyheterna om den här motorn kom ifrån. Visst, hoppet är inte lika stor som mellan CE1 och CE2, men skillnad gentemot CE2 är det ju helt klart. Skulle vara skoj om fler utvecklade licensierade motorn, vill se fler spel med den här tekniken än bara Crysis-uppföljare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Two thums up!
Men låt mig bara slippa ännu ett crisis, gör ett jättebra spel, gärna rpg med denna grafikmotor

Skrivet av Rubber Duck:

Kan tycka att det inte är speciellt relevant hur människornas ansikten ser ut i spelet; om det nu är en FPS som produceras, man springer bara omkring ändå och skjuter på allt som rör sig, bättre att fokusera på en bra spelupplevelse istället för onödiga detaljer så som ett autentiskt ögonbryn...

"man springer bara omkring ändå och skjuter på allt som rör sig" låter inte som en särskilt bra spelupplevelse.

Och detta är inte en tralier för ett nytt spel. Det är en reklamfilm för en spelmotor, som mycket väl kan komma att användas till äventyrsspel med helbilder på ansikten.

Medlem

Wow!
Helt fenomenalt!


signatur

Hur f*n kan man ge Operation Flashpoint: Dragon Rising betyget "Mästerligt" och "Fulländat"??????

Medlem

Älskar sekvensen där spelaren skjuter sönder betongen, riktigt riktigt snyggt!

Medlem

Nästan så man vill bli spelutvecklare när man ser denna videon

Medlem

Zzz


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Otroligt snyggt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg denna imorse och då tappade jag hakan och det gjorde jag nyss också.

Skall uppgradera datorn runt januari-mars där! Skall bli najs då min börjar bli gammal som fan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Man kan hoppas att dom har lärt sig optimera motorn den här gången.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Helt makalöst. Ser typ snyggare ut än Blizzards CGI filmer. Kommer ju behöva en ganska duktig burk för att fixa det dock kan jag tänka mig.

Vilka spel använde CryEngine 2 egentligen förresten?

Medlem

Najs. Undrar när första spelet kommer ut på marknaden bara.

Medlem

Bara inte PC lider av konsollbegränsningar i denna motor är jag glad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är väl menat att motorn ska vara bättre optimerad än 2:an, så hopefully behöver man nog inte så mkt mer på grafikkortsfronten heller

Medlem

Där har dom finputsat rejät, snyggt jobbat, men lär nog kräva som satan

Medlem

Folk verkar missa att CryEngine 3 är nästan samma som tvåan fast optimerad för konsoller. Så någon ultimat rigg lär inte behövs, fast en någorlunda bra kan vara trevligt.

http://www.develop-online.net/news/32981/CryENGINE-3-ready-fo...

Medlem

Helt galet snyggt.

Önskar bara att fler spel släpptes med CryEngine-motorn.
Trevligt också att den nya motorn även är anpassad för konsol.

Medlem

Motorn är lika snygg som CE 2 men mer optimerad så att även konsoler kan klara detta spel, fast med nerdragen grafik på vissa punkter. Så hoppas att denna motor även kräver mindre än förra på pc, och ser minst lika snygg ut. Vill se vad som händer i crysis 2!!!!!!:D:D:D


signatur

cags

12
Skriv svar