Två års DLC planerat för Dragon Age

Robot
Medlem
Två års DLC planerat för Dragon Age

Sa de om Mass Effect också..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Redan förbokat! Den 5:e säger jag hejdå till vänner och familj och låser in mig i lägenheten!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Sa de om Mass Effect också..

Medlem

Roande hur dom plockat ut viktigt content angående storyn som dom släpper som DLC vid release. Konsument hatet är enormt.

Medlem

Trevligt


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

de där känns bara som mjölkande, bleh. kul me nya Q's men ändå.

Medlem

När ska EA inse att det enda de gör är att jävlas med sina kunder. Visst Dragon Age har kanske inte samma skydd som EA´s senaste spel men när jag köper ett spel ska det vara komplett. Jag ska inte behöva ladda ner delar av det för att få det jag betalat för. Detta inkluderar det som ingår när jag köper spelet (vid köp är en stor del av spelet inte med, detta för att förhindra piratkopiering, snacka om naivt tänkande) samt även viss DLC som jag är ganska säker på redan är klar men inte medföljer eftersom de tjänar mer på att släppa det som en DLC. Anledningen till denna trend beror på att det finns de som gladligen köper allt som släpps till ett spel (i synnerhet alla Sims fanatiker) trots att detta är samma spel i ny förpackning.

"Roande hur dom plockat ut viktigt content angående storyn som dom släpper som DLC vid release. Konsument hatet är enormt. "

Nja kanske inte direkt hat men däremot en viss arrogans gentemot sina kunder. Dock är detta nog inte Biowares fel utan EA då allting började i och med uppköpet av deras företag.

Medlem
Medlem

Nice! Men jävligt dåligt stil att de inte tar med warden's keep från början i spelet. Det släpps samtidigt som spelet gör, varför är det inte med? Jävla sur man blir!

Medlem
Skrivet av oskario:

Nice! Men jävligt dåligt stil att de inte tar med warden's keep från början i spelet. Det släpps samtidigt som spelet gör, varför är det inte med? Jävla sur man blir!

För att de vet att de kan tjäna mer pengar genom att släppa det som en DLC. Beslutet är garanterat EA´s, det Bioware jag älskat sedan jag första gången spelade Baldurs Gate försvann iom att EA köpte upp dom, tyvärr.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av oskario:

Nice! Men jävligt dåligt stil att de inte tar med warden's keep från början i spelet. Det släpps samtidigt som spelet gör, varför är det inte med? Jävla sur man blir!

För att de vet att de kan tjäna mer pengar genom att släppa det som en DLC. Beslutet är garanterat EA´s, det Bioware jag älskat sedan jag första gången spelade Baldurs Gate försvann iom att EA köpte upp dom, tyvärr.

Du behöver inte köpa spelet eller DLC. Det är ett sätt att visa för dem att man inte är intresserad.

Det är förstås segt om de tänker mjölka produkten. Det går utmärkt att ha bra support och DLC som kostar pengar, bara det är rimliga priser. Tittar man på Sims 3 så är det dock inte så rimliga priser, i alla fall enligt mig.

Personligen väntar jag med fördömanden till jag sett hur de planerar DLC och vad de tänker ta betalt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

När ska EA inse att det enda de gör är att jävlas med sina kunder. Visst Dragon Age har kanske inte samma skydd som EA´s senaste spel men när jag köper ett spel ska det vara komplett. Jag ska inte behöva ladda ner delar av det för att få det jag betalat för. Detta inkluderar det som ingår när jag köper spelet (vid köp är en stor del av spelet inte med, detta för att förhindra piratkopiering, snacka om naivt tänkande) samt även viss DLC som jag är ganska säker på redan är klar men inte medföljer eftersom de tjänar mer på att släppa det som en DLC. Anledningen till denna trend beror på att det finns de som gladligen köper allt som släpps till ett spel (i synnerhet alla Sims fanatiker) trots att detta är samma spel i ny förpackning.

"Roande hur dom plockat ut viktigt content angående storyn som dom släpper som DLC vid release. Konsument hatet är enormt. "

Nja kanske inte direkt hat men däremot en viss arrogans gentemot sina kunder. Dock är detta nog inte Biowares fel utan EA då allting började i och med uppköpet av deras företag.

Eftersom de snackar om content som inte existerar atm som de planerar att göra efter släppet så kanske du skulle kunna vänta i 2 år till på spelet då eftersom du vill ha med allt DLC content direkt i spelet?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Dom släpper väl 2 st DLC så vi får hela spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Har inget i mot DLC till singelplayer spel om det inte direkt är något som borde höra till orginalet.

ex. Horse armor & knights of the nine till oblivion är DLC som inte är kopplat till huvudspelet.

Men att släppa ett stort DLC direkt vid realese kan jag inte see något annat än det är mjölkning trick. Ett PC spel ska kosta runt 500kr, är det ett lång spel så är det ett + i kanten. Hackar man av toppen och släpper det via DLC så kan dom ta sig i brasan. Jag diggar Bioware, men sånt här gör misstänksam. Blir nog det mindre hederliga införskaffning av spelet före man lägger ut pengar, gjorde samma med Mass Effect. Å ja, det finns folk som tankar & sen köper sina spel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag lär inte köpa enskillda uppdrag, men DLC's i form av expansioner ser jag fram emot.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Var har ni sett att de kommer att utelämna saker i spelet för att släppa det som DLC istället ?
I tex Mass effect var det inget utelämnat som sedan släpptes som DLC vad jag kan komma ihåg ?
Gör de liknande vad Bethesda gjorde med Fallout 3 kommer nog inte jag att klaga i alla fall.

Medlem

Det finns inga värre DLC's som låser up saker som redan finns på skivan och inte går att få på andra sätt.

T.ex. Dead Rising var det värsta spelet i den formen, T.ex. uplåsbara plagg men enbart ifall du pungar ut pengar... Allt fanns redan på skivan.

Medlem

DLC paketen har inget som helst med main story att göra. Bra att ni är så pålästa innan ni drar igång whinefesten.

Sedan hur mjölkar de oss?

"Every new retail box of DA:O contains a promotional code on a promotional code card which when redeemed provides a free download of The Stone Prisoner. Digital purchases of DA:O will have the code emailed."

Just de ni får det helt gratis, utan extra kostnad.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

Men vad fan, ge mig ett komplett spel från början istället.

Medlem

vilka underbara blodsugare...

kommer nog köpa detta när det kommit ut en GOTY/Gold/whatever edition med all DLC istället:up:


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

dra åt helvete med muyltiplattform och DLC


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Charlo:

DLC paketen har inget som helst med main story att göra. Bra att ni är så pålästa innan ni drar igång whinefesten.

Sedan hur mjölkar de oss?

"Every new retail box of DA:O contains a promotional code on a promotional code card which when redeemed provides a free download of The Stone Prisoner. Digital purchases of DA:O will have the code emailed."

Just de ni får det helt gratis, utan extra kostnad.

Herregud, lär dig att googla tillsammans med Camlin.

"Bioware announced on 8 October 2009 that two downloadable contents would be available on game’s launch, The Stone Prisoner and Warden’s Keep.
[edit] The Stone Prisoner

Downloading The Stone Prisoner gives players access to the character Shale, a mighty stone golem who can join the players party and travel with the player throughout Dragon Age: Origins. Shale is one of the most powerful characters in the game who comes with a rich back story, extensive voice acting, and a unique follower quest to explore. The Stone Prisoner Downloadable Content includes new environments, items, and hours of additional gameplay. Every new retail box or Digital purchases of the game will receive a promotional code to get The Stone Prisoner for free while previously owned copies of the game will have to pay $15 USD.[26][33]
[edit] Warden’s Keep

The Warden’s Keep downloadable content allows the player access to the fortress of Soldier’s Peak, where the player learns why the Grey Wardens were expelled from Ferelden. The player can set up a base of operations with an area to store party members surplus equipments. New talents and spells are unlocked along with new achievements and items, including a set of Grey Warden Commander armor. Warden’s Keep is only available as a paid download. [33]"

Warden's keep som är en väldigt viktig "storymässig" del(speciellt om man läst böckerna) kommer ALLTID kosta pengar under alla omständigheter.

Sedan kommer man ej få tillgång till The Stone Prison om man köper det begagnat. För hela grejen med upplägget av The Stone Prisoner är att ta dö på andra handsmarknaden enligt EA.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Var har ni sett att de kommer att utelämna saker i spelet för att släppa det som DLC istället ?
I tex Mass effect var det inget utelämnat som sedan släpptes som DLC vad jag kan komma ihåg ?
Gör de liknande vad Bethesda gjorde med Fallout 3 kommer nog inte jag att klaga i alla fall.

*faceplam*

"The Warden?s Keep downloadable content allows the player access to the fortress of Soldier?s Peak, where the player learns why the Grey Wardens were expelled from Ferelden."

Det som EA/bioware gör här kan liknas vid att du går på bio och dom sista 10 minuterna så drar dom dig ur salongen och du får betala 50 kr extra för att se slutet.

Medlem

Så mycket okunskap så det är skrämmande.
PC Versionen var klar redan i mars, men EA valde o fördröja så PC/Konsoll versionerna kunde släppas samtidigt.
Varken The Stone Prisoner eller The Wardens Keep har ingått i det färdiga spelet, båda är extra material som var tänkt att släppas någon gång efter den ursprunliga mars releasen. Nu har det blivit så att pga fördröjningarna av EA, hamnar BioWares 2 första DLC utgivningar samtidigt som spelets release..

Kunde BioWare avvaktat DLC släppen till 1-2 veckor efter spelet släpps? Kanske det hade varit bättre, nu valde de istället att släppa de dag 1. Det kan ni gärna gnälla/diskutera om men resten av de lögnerna ni tar upp...Lägg ner och väx upp!

folk kommer ju bara ladda ner dlc från någon piratsajt.


signatur
Medlem
Skrivet av falinder:

Så mycket okunskap så det är skrämmande.
PC Versionen var klar redan i mars, men EA valde o fördröja så PC/Konsoll versionerna kunde släppas samtidigt.
Varken The Stone Prisoner eller The Wardens Keep har ingått i det färdiga spelet, båda är extra material som var tänkt att släppas någon gång efter den ursprunliga mars releasen. Nu har det blivit så att pga fördröjningarna av EA, hamnar BioWares 2 första DLC utgivningar samtidigt som spelets release..

Kunde BioWare avvaktat DLC släppen till 1-2 veckor efter spelet släpps? Kanske det hade varit bättre, nu valde de istället att släppa de dag 1. Det kan ni gärna gnälla/diskutera om men resten av de lögnerna ni tar upp...Lägg ner och väx upp!

*facepalm* Så det är därför vissa sidor fick ofärdig kod att göra sina previews väldigt nyligen på PC? Har du någon länk där dom säger att det gick var klart redan i mars och att dom inte gjort något nytt innehåll whatsoever sedan dess?

Medlem

OK, det blir säkert bra, kanske, eller, tja, vi får se vad som händer och hur många som egentligen köper spelet.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av falinder:

Så mycket okunskap så det är skrämmande.
PC Versionen var klar redan i mars, men EA valde o fördröja så PC/Konsoll versionerna kunde släppas samtidigt.
Varken The Stone Prisoner eller The Wardens Keep har ingått i det färdiga spelet, båda är extra material som var tänkt att släppas någon gång efter den ursprunliga mars releasen. Nu har det blivit så att pga fördröjningarna av EA, hamnar BioWares 2 första DLC utgivningar samtidigt som spelets release..

Kunde BioWare avvaktat DLC släppen till 1-2 veckor efter spelet släpps? Kanske det hade varit bättre, nu valde de istället att släppa de dag 1. Det kan ni gärna gnälla/diskutera om men resten av de lögnerna ni tar upp...Lägg ner och väx upp!

*facepalm* Så det är därför vissa sidor fick ofärdig kod att göra sina previews väldigt nyligen på PC? Har du någon länk där dom säger att det gick var klart redan i mars och att dom inte gjort något nytt innehåll whatsoever sedan dess?

Jag antar att han menade att de två DLC-släppen är vad Bioware har jobbat på sedan PC-versionen blev klar (om den nu blev det redan i mars). Förutom det har de väl jobbat på konsollversionerna också.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag tycker att dom flesta DLC brukar vara skräp bara, massa smått och futtigt som man inte bryr sig mycket om ifall man har det eller ej.

Kan dom sluta krångla till det för konsumenterna och släppa endast riktiga rejäla expansioner istället för att mjölka med lite smått och sen om vartannat släppa någon större del.

12
Skriv svar