Två års DLC planerat för Dragon Age

ro
Medlem

Day one DLC är fanemig inte okey, färdig version eller ej. Dom kan väl vänta iaf en vecka eller två istället för att mjölka från start, man känner sig ju lurad från början

Medlem

kommer å köpa dragon age men vet inte till vilket system än xD
vet inte om min dator pallar av å köra på nå högre inställningar, om inte blir det till ps3 eller 360. men hoppas kunna köra det på datorn. är ett tagsen jag lirade en spel på min stackars burk nu ^^

Medlem

Stödja? Är det de nya ordet för mjölka?

Medlem

Vad är DLC xD?

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:

Vad är DLC xD?

http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content

Gott med lite extra lull-lull som man inte måste köpa om man inte vill. DA förbokat sen länge!


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Håller med om att det inte är så smart att släppa DLC samma dag som spelet. Jag har förbokat det men inte kommer jag att den 5e att sätta mig och ladda ner en DLC när jag inte ens har börjat lirat det "riktiga" spelet än. Om det nu är en quest som inte har med själva spelet och göra så borde de iaf tänkt till och väntat en vecka eller två så vi får börja med att köra orginalet först.

Medlem

Att släppa DLC samtidigt som eplet har release är politiskt självmord. Alla kommer att utgå ifrån att den DLC som då släpps "egentligen skulle ha varit en del av spelet original". Det kan ju vara så att konverterande av konsolversion (speciellt PS3) kan kräva en hel del tid, PC och 360 är ju ganska så lika så folket som gjorde de versionerna blir alltså "lediga" dvs får gott om tid att jobba med DLC.

Pga förseningen (tack EA) så han DLC'n bli klar innan release och som bonus kan man alltså få första delen gratis (om man köper spelet nytt). Dock uppskattar jag mer om de senarelägger DLC, med ett par veckor eller en månad så man hinner testa spelet lite. DLC ska erbjuda mer, en ny upplevelse som byger vidare på den värld man lärt känn/utforskat, DLC vid release förstör detta.

Red Faction fick grym DLC som berättade lite om Mars innan spelet, mer om marauders etc. Skulle man kört DLC före själva originalkampanjen hade hela upplägget bara blivit konstigt. Gärna gratis DLC, men ge spelet lite tid att säljas först så vi hinner spela ffs!

Medlem

Jag har redan förbokat det. Just nu håller jag på med Risen jag älskar älskar det spelet absolut det bästa rollspelet jag har spelar

Medlem

Någon nämde böcker... är spelet baserat på en bok eller bokserie? Om det är så, vad heter boken/böckerna och är de värda att läsa?

Medlem
Skrivet av Nucco:

Någon nämde böcker... är spelet baserat på en bok eller bokserie? Om det är så, vad heter boken/böckerna och är de värda att läsa?

Spelet är inte baserat på någon bokserie, däremot har spelets lead writer, David Gaider, skrivit 2 böcker
som utspelar sig i Dragon Age världen:

"The Stolen Throne" och "The Calling"

Har inte läst de själv men lär finnas en del recensioner ute på nätet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Pga förseningen (tack EA) så han DLC'n bli klar innan release och som bonus kan man alltså få första delen gratis (om man köper spelet nytt). Dock uppskattar jag mer om de senarelägger DLC, med ett par veckor eller en månad så man hinner testa spelet lite. DLC ska erbjuda mer, en ny upplevelse som byger vidare på den värld man lärt känn/utforskat, DLC vid release förstör detta.

Nej så ligger det inte till, EA har själva sagt att anledningen till att allt inte följer med på skivan är för att förhindra piratkopiering (eller mer korrekt begränsa den så mycket som möjligt) som ett sätt att spela deras spel. I och med detta så är tanken att de som piratkopierat spelet ska bli så sugen på spelet att de köper det för att få tillgång till "hela" spelet. Personen som intervjuades mer eller mindre ville att så många som möjligt skulle köra spelet olagligt eftersom de ändå inte kommer kunna spela hela spelet utan att betala för det. Även om jag förstår hans tanke med detta så kommer det inte funka som de tänkt sig. Vidare så är det ett sätt att kontrollera andrahandsmarknaden då denna är (och detta är ett faktum) betydligt värre för spelutgivare än piratkopiering men eftersom de är beroende av ställen som till exempel Gamestop (finns nog få butiker som enbart hade sålt konsoler, det är via spel dom drar in mest pengar och vissaa butiker säljer till och med konsoler med förlust) så är detta något jag vill kalla hyckleri.

Inaktiv

2 års DLC, betyder ju troligtvis att vi inte kommer få en uppföljare inom denna tidsram. Men, om expansionerna är av hög kvalité så fungerar ju det. Å andra sidan, att sitta med ett och samma SP spel i 2 år kan ju blir aningen utdraget.

-"Är du sugen?"
-Haha! OM jag är!;)

12
Skriv svar