Mario & Luigi: Bowser's Inside Story

Robot
Mario & Luigi: Bowser's Inside Story

Super Mario Bros känner alla till. De skuttande, mustaschprydda rörmokarna som räddar prinsessan Peach gång efter annan. Inte lika många känner till den portabla rollspelsserien med Mario och Luigi. Tyvärr.

#mario-luigi-superstar-saga, #mario-luigi-partners-in-time, #super-mario-rpg, #mario-luigi-bowsers-inside-story, #nintendo, #alphadream


Medlem
Mario & Luigi utmanar Bowser

toppbetyg, ofc!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nintendo mjölkar Mario men vad gör det då spelen äger?


signatur

I got a Goldenshower.

Jee
Medlem

Kanske dags att spela klart Partners in Time. Fastnade tyvärr på ett ställe där. Annars var det ett bra spel också.


signatur

Eller inte?

Medlem

Tänkte köpa det igår men visste inte om det var bra, men nu blir det köp efter ha läst det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vill ha en DS... Mario är underbart! <3


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kan inget att hålla med Tomas.
Fullständig lycka över detta spelet.
Bland dom bästa bärbara RPG'sen


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Blir sugen på en DSi enbart pga detta spel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ser bäst ut:)

Medlem

Har aldrig haft en handburen konsoll nångång, men man funderar ju på det, står i valet och kvalet mellan en Sony eller Nintendomaskin...

Medlem

Verkar vara det bästa som hänt Mario-serien sen N64-versionen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ett säkert köp!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Verkar vara det bästa som hänt Mario-serien sen N64-versionen?

Du har inte spelat Super Mario Galaxy eller?

Medlem

Wow en ny 5:a BRA JOBBAT FZ

varför inte bara ge den en 10:a och sen extra 5 poäng till fan skit ner er nu e man ju arg på riktigt!

OKEY gott folk nu ÄR det dags att sluta ta hänsyn till FZ's betyg för nu har dom fan skitit i den blå vasken! fan e meningen med poängsystemet egentligen när vart och vartannat spel får en femma fan är det med er SKÄRP TILL ER NU!

ser jag en femma till iår (såvida det inte är ett RIKTIGT bra spel) säger jag fan upp mitt konto!


signatur

Godspeed

Medlem

Lirade ut Partners in Time nu för ett par dar sen, det var nästan plågsamt lång tid det tog, jag ville bara bli klar med det liksom.

Har börjat på Bowser's Inside Story nu och jag måste säga att det är väldigt underhållande. Man måste ju bara älska Luigi och Marios flumspråk.

Medlem

Köpte det på "premiär dagen" måste faktiskt säga att det slog alla förväntningar, riktigt kul, skön jävla humor, spelglädje till 100%

I Love it!
5/5

Medlem

Är det bättre än Super Mario RPG?. That's what I want to know!

Inaktiv

Wunderbart!


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Skribent
Skrivet av flashkan:

Wow en ny 5:a BRA JOBBAT FZ

varför inte bara ge den en 10:a och sen extra 5 poäng till fan skit ner er nu e man ju arg på riktigt!

OKEY gott folk nu ÄR det dags att sluta ta hänsyn till FZ's betyg för nu har dom fan skitit i den blå vasken! fan e meningen med poängsystemet egentligen när vart och vartannat spel får en femma fan är det med er SKÄRP TILL ER NU!

ser jag en femma till iår (såvida det inte är ett RIKTIGT bra spel) säger jag fan upp mitt konto!

har du ens spelat spelet själv?

jag tyckte det förtjänade en femma. en del skulle säga fyra. några fyrakommafem, men det har vi ju inte. jag tror ingen skulle lägga sig under en fyra.

detta är bättre än partners in time och därmed det bästa mario & luigi som gjorts. de har förbättrat allt som var tråkigt, lagt in en massa bonusgrejer, och det finns verkligen inget dåligt med spelet. det är sjukt roligt, har massa spelglädje och är väldigt snyggt. det är ett av de absolut bästa spel som någonsin gjorts på ds. hur kan det då inte få en femma? det var för övrigt min allra första femma, så att säga att recensenten i sig är givmild är att ta i.

sen att det inte faller alla i smaken är en annan sak. alla gillar ju inte rpg. eller mario-spel för den delen. visst, det dyker upp en del femmor här på fz, men det är å andra sidan på riktigt bra spel. ibland är det snudd på fyra, men då får man väga det bra mot det dåliga. vilket jag gjort i det här fallet. och då blev det en femma. sorry om det gjorde dig besviken. hoppas du gillade recensionen i alla fall.

Medlem
Skrivet av flashkan:

Wow en ny 5:a BRA JOBBAT FZ

varför inte bara ge den en 10:a och sen extra 5 poäng till fan skit ner er nu e man ju arg på riktigt!

OKEY gott folk nu ÄR det dags att sluta ta hänsyn till FZ's betyg för nu har dom fan skitit i den blå vasken! fan e meningen med poängsystemet egentligen när vart och vartannat spel får en femma fan är det med er SKÄRP TILL ER NU!

ser jag en femma till iår (såvida det inte är ett RIKTIGT bra spel) säger jag fan upp mitt konto!

5/5 innebär ju inte att det är det bästa spelet som finns i dagsläget. Men det förstår du hoppas jag.
Sedan ska man ju även läsa själva recensionen också, poängen endast ska man aldrig gå efter enligt mig.

Medlem
Skrivet av flashkan:

ser jag en femma till iår (såvida det inte är ett RIKTIGT bra spel) säger jag fan upp mitt konto!

FZ! Kan man få en ännu en 5:a till sitt troll?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av tootey:

har du ens spelat spelet själv?

jag tyckte det förtjänade en femma. en del skulle säga fyra. några fyrakommafem, men det har vi ju inte. jag tror ingen skulle lägga sig under en fyra.

detta är bättre än partners in time och därmed det bästa mario & luigi som gjorts. de har förbättrat allt som var tråkigt, lagt in en massa bonusgrejer, och det finns verkligen inget dåligt med spelet. det är sjukt roligt, har massa spelglädje och är väldigt snyggt. det är ett av de absolut bästa spel som någonsin gjorts på ds. hur kan det då inte få en femma? det var för övrigt min allra första femma, så att säga att recensenten i sig är givmild är att ta i.

sen att det inte faller alla i smaken är en annan sak. alla gillar ju inte rpg. eller mario-spel för den delen. visst, det dyker upp en del femmor här på fz, men det är å andra sidan på riktigt bra spel. ibland är det snudd på fyra, men då får man väga det bra mot det dåliga. vilket jag gjort i det här fallet. och då blev det en femma. sorry om det gjorde dig besviken. hoppas du gillade recensionen i alla fall.

Kanske bara jag som lever i dåtidens FZ men när jag ser en femma så kopplar jag ihop det med Baldursgate (för att ta ett rollspel) och ja dom där super spelen som verkligen har gjort något att minnas länge samt som påverkat spelutvecklingen i dess genre.

Kan nog tro att det är riktigt skoj och visst det känns som att det här är ett mycket mer rättvist betyg än OPFDR och självklart brukar mario spelen vara riktigt bra.

Hursomhelst det jag vill få fram är att femmor är för Episka spel och ja egentligen så ser man inte mer än 3-4 sådana per år oavsett om det är till konsoll/PC eller handhållet! skulle jag vilja påstå iaf. att man spar lite på femmorna här i FZ igen vore underbart så att man får den här känslan som man fick förr "ja detta spelet är nog RIKTIGT vasst med mycket att erbjuda"

slutsumma: femmor endast för Episka spel! fyror för spel som är riktigt skoj. Fast o andra sidan så är ju inte det skrivet i sten men det e iaf vad jag fann så sjukt nice med FZ förr!

Jo självklart var det en bra läsning annars! Tyckte det var gött att du drog in lite historia om hur "mario & co" utvecklat små egenheter samt hur detta presenteras i spelet. keep it up!


signatur

Godspeed

Inaktiv
Skrivet av flashkan:

Kanske bara jag som lever i dåtidens FZ men när jag ser en femma så kopplar jag ihop det med Baldursgate (för att ta ett rollspel) och ja dom där super spelen som verkligen har gjort något att minnas länge samt som påverkat spelutvecklingen i dess genre.

Kan nog tro att det är riktigt skoj och visst det känns som att det här är ett mycket mer rättvist betyg än OPFDR och självklart brukar mario spelen vara riktigt bra.

Hursomhelst det jag vill få fram är att femmor är för Episka spel och ja egentligen så ser man inte mer än 3-4 sådana per år oavsett om det är till konsoll/PC eller handhållet! skulle jag vilja påstå iaf. att man spar lite på femmorna här i FZ igen vore underbart så att man får den här känslan som man fick förr "ja detta spelet är nog RIKTIGT vasst med mycket att erbjuda"

slutsumma: femmor endast för Episka spel! fyror för spel som är riktigt skoj. Fast o andra sidan så är ju inte det skrivet i sten men det e iaf vad jag fann så sjukt nice med FZ förr!

Jo självklart var det en bra läsning annars! Tyckte det var gött att du drog in lite historia om hur "mario & co" utvecklat små egenheter samt hur detta presenteras i spelet. keep it up!

Måste hålla med om att för att ett spel ska förtjäna en 5:a så ska det vara ett spel som man kommer komma ihåg om 10år eller liknande.
Själv tycker jag spelet inte förtjänar ett dugg mer än en 3:a men det är mest för att jag är så sjukt trött på Mario och att inget jag har spelat har toppat super mario RPG till snes, vilket är lätt det bästa RPG mario spelet som finns.

Men sen bryr jag mig inte om betyg längre, det enda betygssystemet jag tycker är bra är Screwattacks, de kör med "Buy it!" "Rent it" och "F* it". Och det är så jag tänker, är det värt att köpa eller värt att iaf spela igenom eller helt enkelt bara skit.

FZ:s svar är ständigt att med en 1-10 skala, vad gör ett spel till en 6:a eller 7:a. Men helt ärligt, vad gör att ett spel kan väga över till 5, ist för 4. Numeriska betyg suger hur man än ser på det.

Det enda jag skulle kunna se är att FZ kör vidare med sitt "Säkert köp" märke eller något liknande, för siffror säger inget. Skulle själv ge Scribblenauts en 2:a för jag tyckte det var fantastiskt dåligt, men samtidigt ge Infamous en 5:a.

Om ni inte gillar Fz:as betygsskala och hur de delar ut betyg, MEN SÅ SLUTA LÄSA DERAS RECENSIONER!

Medlem
Skrivet av flashkan:

Wow en ny 5:a BRA JOBBAT FZ

varför inte bara ge den en 10:a och sen extra 5 poäng till fan skit ner er nu e man ju arg på riktigt!

OKEY gott folk nu ÄR det dags att sluta ta hänsyn till FZ's betyg för nu har dom fan skitit i den blå vasken! fan e meningen med poängsystemet egentligen när vart och vartannat spel får en femma fan är det med er SKÄRP TILL ER NU!

ser jag en femma till iår (såvida det inte är ett RIKTIGT bra spel) säger jag fan upp mitt konto!

Med tanke på alla bra spel som släps iår så måste jag passa på att säga hejdå.


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv

Älskade Superstar Saga så det här blir utan tvekan mitt nästa inköp.

Skrivet av warh0g:

Blir sugen på en DSi enbart pga detta spel

Jag med, det här spelet ser skitkul ut!

Medlem

Jag avskyr omgångsbaserade strider, så det här går bort direkt.

1
Skriv svar