Testa Wolfenstein

Robot
Medlem
Testa Wolfenstein

Nice har väntat på ett demo av det här spelet

Inaktiv

Trevligt, det här ska provas


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv

Snyggt spel, bra i SP, men lämnar en hel del att önska i MP. Se inte detta som en arvtagare till RTCW eller RTCW:ET.

Bara en sådan sak som att det inte går spara serverfavoriter, eller buddies för den delen får mig att misstänka att nätverksstödet sågs som ett nödvändigt ont av utvecklarna.

Medlem

Demot, är bara SP va? Det vore ju rätt korkat att släppa ett mp demo... det lär ju knappast öka föräljningen. Sånt SKRÄP


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hm... tror jag skall testa detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Spelade 70% av spelet, tyckte det borde tatt slut vid ca 60%. Blir för repetivt


signatur

a"C"RED -

Medlem

Har spelet redan... har inte orkat spela igenom det än.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Trevligt med demo, synd bara att det är någon månad för sent.

Medlem

Trevligt. Om man jämför konsollportningar så är vapenkänslan detsamma som i OFP DR. Man rör sig på samma sätt, inget "lean heller.

Fast i Wolfenstein dör vanliga soldater faktiskt av ett (1) gevärskott i bröstet. Något de inte gör i Dragon rising.

Så kände jag mig inte som en dvärg i detta demo heller. Man får alltså inte känslan av att vara 1 meter lång som i DR.

Nu när jag bara spelat en stund i demo... det här "veil". Är det något man måste använda eller är det valfritt, som en extra hjälp om man behöver det. Ni som spelat fullversionen vet säkert!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lättsamt och roligt spel faktiskt. Lätt att komma in i men inte så djupt. Har spelat igenom hela och själva storyn är väl kanske inte det man betalar för, men skön känsla ändå. Grafiken är bra och gillar de vapen som finns (man kan även uppgradera dem med diverse saker, som t.ex silencer och mer ammo). Veil gör att man kan sakta ner tid, se saker i en annan dimension, skada mer osv.
För att svara på din fråga Tybalt så ja, man måste använda veil då och då för att kunna komma vidare i spelet. Vissa saker kan man inte se i den vanliga dimensionen, förstörda väggar som man tar sig igenom etc. Men man behöver inte använda den hela tiden och ofta är det väldigt uppenbart var man behöver använda veil.

Spelade genom demot precis, ganska repetivt fast värt att checka!

Medlem

Kan inte säga helt och hållet att det var en angenäm upplevelse, men testa bör man, för vi är ju alla olika när det gäller tycke och smak.

Inaktiv

Snajs, blir att testa.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Trevligt. Om man jämför konsollportningar så är vapenkänslan detsamma som i OFP DR. Man rör sig på samma sätt, inget "lean heller.

Fast i Wolfenstein dör vanliga soldater faktiskt av ett (1) gevärskott i bröstet. Något de inte gör i Dragon rising.

Så kände jag mig inte som en dvärg i detta demo heller. Man får alltså inte känslan av att vara 1 meter lång som i DR.

Nu när jag bara spelat en stund i demo... det här "veil". Är det något man måste använda eller är det valfritt, som en extra hjälp om man behöver det. Ni som spelat fullversionen vet säkert!

Veil är valfritt när du skjuter fiender men varför skulle du inte vilja använda det? finns en kraft som saktar ner tid, en som gör alla vapen extremt kraftfulla och en som ger en sköld som gör att fiendens skott studsar bort. Du måste dock använda veil krafterna i vissa situationer tillexempel när det är en bro som rasar så måste du sakta ner tiden för att hinna springa över.


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Tybalt:

Trevligt. Om man jämför konsollportningar så är vapenkänslan detsamma som i OFP DR. Man rör sig på samma sätt, inget "lean heller.

Fast i Wolfenstein dör vanliga soldater faktiskt av ett (1) gevärskott i bröstet. Något de inte gör i Dragon rising.

Så kände jag mig inte som en dvärg i detta demo heller. Man får alltså inte känslan av att vara 1 meter lång som i DR.

Nu när jag bara spelat en stund i demo... det här "veil". Är det något man måste använda eller är det valfritt, som en extra hjälp om man behöver det. Ni som spelat fullversionen vet säkert!

Veil är valfritt när du skjuter fiender men varför skulle du inte vilja använda det? finns en kraft som saktar ner tid, en som gör alla vapen extremt kraftfulla och en som ger en sköld som gör att fiendens skott studsar bort. Du måste dock använda veil krafterna i vissa situationer tillexempel när det är en bro som rasar så måste du sakta ner tiden för att hinna springa över.

det låter lite som i timeshift det här "veil"


signatur

PSN:Eric_says

och det låter roligt

Skrivet av DrFrog:

Snyggt spel

Är det nåt fel på min version för med allt på high såg det ut som ett 5 år gammalt spel ...gick in för o kolla graffen ser att shadows står på high.. tänker vilka skuggor??

Inte för grafik är allt men detta kändes som hitman 2 och såg inte alls ut som på bilderna...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

En fråga till... om ni orkar svara.

Hur varierand är banorna? Då menar jag mijön. Är det många olika miljöer?

Jag tänker på FEAR, ett spel jag älskade men det var mest bara kontorslandskap.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Helt ok som enkel underhållning. Dock var demot lite för kort för att jag skulle få någon större överblick över spelet i stort, men å andra sidan... har man spelat ett fps-spel så har man ju spelat alla.

Medlem

Det är mycke varierande miljöer och det ser snyggt ut ävem med gammalt grafikkort, men nog bättre med nytt

Nackdelen med detta spelet är ju att det finns mycke buggar som skulle behövas fixas, sen så kraschar spelet om man spelar om banor för att få guld eller intel och givetvis så kommer kraschen vid slutet av spelet, många som råkat ut för detta problem.

Har spelat wolfenstein sen augusti och var nästan klar med spelet när det kraschade och har väntat i snart 2 månader på att en patch ska släppas som fixar det, än så länge har de inte kommit ut nån men sägs att den snart ska släppas men återstår att se..

Så för er som tänker köpa spelet så rekomenderar ja er att inte spela om nån bana, för de är det ända sättet att slippa en krasch..

Medlem

Har spelat demon till PS3 om oc om igen. Riktigt roligt måste jag säga, det blir nog ett reabacksköp i början av nästa år.

Skrivet av 3vil:

Det är mycke varierande miljöer och det ser snyggt ut ävem med gammalt grafikkort, men nog bättre med nytt

Har jag plötsligt fått starr eller är det nåt fel på min version XD .. (läs mitt förra inlägg)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av LameAimer Oskar:

Spelade genom demot precis, ganska repetivt fast värt att checka!

Hur många spel är inte det då? och vad vill du lägga till i spelet?

Jag personligen tyckte det det lilla man fick spela var bra


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Inaktiv

Var då inget långt demo inte. :/

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av DrFrog:

Snyggt spel

Är det nåt fel på min version för med allt på high såg det ut som ett 5 år gammalt spel ...gick in för o kolla graffen ser att shadows står på high.. tänker vilka skuggor??

Inte för grafik är allt men detta kändes som hitman 2 och såg inte alls ut som på bilderna...

Hehe, tyckte också att det kändes som att det saknades skuggor eller liknande. Dock kollade jag aldrig grafikinställningarna eller gjorde en noggrann koll på om de faktiskt fanns. ^.^

Skrivet av anon_19389:

Var då inget långt demo inte. :/

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av DrFrog:

Snyggt spel

Är det nåt fel på min version för med allt på high såg det ut som ett 5 år gammalt spel ...gick in för o kolla graffen ser att shadows står på high.. tänker vilka skuggor??

Inte för grafik är allt men detta kändes som hitman 2 och såg inte alls ut som på bilderna...

Hehe, tyckte också att det kändes som att det saknades skuggor eller liknande. Dock kollade jag aldrig grafikinställningarna eller gjorde en noggrann koll på om de faktiskt fanns. ^.^

Bra:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av 3vil:

Det är mycke varierande miljöer och det ser snyggt ut ävem med gammalt grafikkort, men nog bättre med nytt

Har jag plötsligt fått starr eller är det nåt fel på min version XD .. (läs mitt förra inlägg)

Haha jadu, ja kan inte svara på för hur det ser ut med bra grafik eftersom ja bara har minimumkravet på grafiken, ati x850xt

På min ser det väl inte ut som hitman 2 direkt, men mycke långt ifrån som dom ser ut på bilderna får se skillnaden om ett par dagar då mitt nya grafikkort kommer

1
Skriv svar