Robot
Qpad 5K

Bjässar som Razer, Logitech och Microsoft slåss alla om våra pengar. Kan det vara dags för de tre att öppna dörren för en fjärde aktör?

#qpad, #crysis, #red-orchestra-ostfront-41-45


Medlem
Qpad släpper mus, vi recenserar

den såg väldigt tråkig ut

Medlem

Hmmm... ser för otymplig ut för mig.

När det gäller mus så skall den ha låg vikt. Uppdateringsfrekvensen spelar ingen större roll. Är man nere på hundradelar av en sekund så bryr jag mig inte.

Att kunna byta upplösning "on the fly" är ett måste.

... tja och trådlöst har aldrig funkat för mig så det är trevligt att se att de släpper möss med sladd.

Hur som helst så är smaken som... någonting delat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bra recension! Tog upp allt man vill veta.:)

En sak jag jag tänkte på bara, när ni recenserade Razer Lachesis och Deathadder så missade ni "Accelerationsfelet", alltså på deras 3G sensor överlag verkar det problemet existera.

När du har mus acceleration aktiverat och drar musen "sakta" bakåt snett neråt höger så liksom fastnar musen och går antingen rakt åt höger eller rakt neråt.

Har funderat lite på om det gäller lasermöss överlag, vore ju bra om ni kunde kolla upp det?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

behåller min Ikari ett tag till


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Jag klara mig med G9 ett tag till, met det är kul att svenskarna kommer in i bilden också.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Det är en OEM mus, inte QPAD som gjort den.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Alldeles för stor för mig. Är inne på min andra Razer Copperhead nu och kommer nog aldrig byta till något annat.

Medlem

verkar ju hur grym som helst!

Medlem

Typ TOTAL ripoff på Steelseries Ikari...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Typ TOTAL ripoff på Steelseries Ikari...

90% av alla "platta" möss är en ripoff på Ikari och de flesta runda en ripoff på G5.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Bra recension! Tog upp allt man vill veta.:)

En sak jag jag tänkte på bara, när ni recenserade Razer Lachesis och Deathadder så missade ni "Accelerationsfelet", alltså på deras 3G sensor överlag verkar det problemet existera.

När du har mus acceleration aktiverat och drar musen "sakta" bakåt snett neråt höger så liksom fastnar musen och går antingen rakt åt höger eller rakt neråt.

Har funderat lite på om det gäller lasermöss överlag, vore ju bra om ni kunde kolla upp det?

Aldrig stött på de problemet med min lasermus, dock så kanske du syftade på Razermössen?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

lite mer info:
QPAD®|5K™ Specifications:
Sensor:.................................Laser Gaming Grade
Resolution:............................90 - 5040 CPI (Counts per inch)
Max Acceleration: ..................30 G
Max Speed: ..........................150 inches per second | 3,8m/sec
Image processing:.................10.8 MPS (Mega Pixels per second)
USB polling rate:....................1000 HZ (reports per second)
USB Data path:......................16 bits / axis
Buttons:................................7 (Programmable 5)
Sensing pixels: .....................30x30 pixels
Sampling rate: ......................12.000 FPS (Frames per second)
Cable: ..................................Braided cable 2 meter.
USB plug: .............................Gold plated
USB Response time: ..............1ms
Warranty: .............................2 years


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tycker det är ett plus att möss är formade för högerhänta. En formad för båda kan aldrig bli lika bra.


signatur

Rawr

Medlem

Använder mara dem dator-musar som följer med datorn. Har aldrig köpt en ny mus för att ha en "bättre". Men det kanske blir annorlunda när man kör spel som CS, när man har en annan mus.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag har aldrig haft något problem med accelerationen på min copperhead men kanske inte finns på den.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Tycker det är ett plus att möss är formade för högerhänta. En formad för båda kan aldrig bli lika bra.

Vilken pucko kommentar..

Det är nog bara Razers 3G sensor som har det problemet då!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Vilken pucko kommentar..

Det är nog bara Razers 3G sensor som har det problemet då!

Varför det? Han har ju helt rätt, en mus som är anpassad för höger eller vänster hand har oftast bättre passform.
Sen verkar du inte ha nån koll, 3G är deras optiska sensor vilket finns på bl a DeathAdder/Diamondback"3G" och nej det är inga problem med den. Blanda inte ihop dom med deras lasermöss.

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:
Skrivet av Tommy_h:

Vilken pucko kommentar..

Det är nog bara Razers 3G sensor som har det problemet då!

Varför det? Han har ju helt rätt, en mus som är anpassad för höger eller vänster hand har oftast bättre passform.
Sen verkar du inte ha nån koll, 3G är deras optiska sensor vilket finns på bl a DeathAdder/Diamondback"3G" och nej det är inga problem med den. Blanda inte ihop dom med deras lasermöss.

Först läser du om vad han skrev

Sen så har inte lachesis eller deathadder en optisk sensor! Och det står klart och tydligt på dem!

Och jo det är visst problem me dem! Jag har testat olika möss på olika datorer med olika firmwares och drivrutiner!

EDIT: Deathadder använder visst en infraröd sensor, även döpt till 3G men problemet kvarstår.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Guldplätterad USB-kontakt: Ja

Tur det!

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Skrivet av TysN:

Typ TOTAL ripoff på Steelseries Ikari...

90% av alla "platta" möss är en ripoff på Ikari och de flesta runda en ripoff på G5.

Nej, kollar man väldigt noggrant så är verkligen Qpad musen nästan EXAKT likadant, finns typ knappt några skillnader, alls. Och Ikari har för övrigt en väldigt original design.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Den ser stor, tung och jobbig tycker ja..

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Först läser du om vad han skrev

Sen så har inte lachesis eller deathadder en optisk sensor! Och det står klart och tydligt på dem!

Och jo det är visst problem me dem! Jag har testat olika möss på olika datorer med olika firmwares och drivrutiner!

EDIT: Deathadder använder visst en infraröd sensor, även döpt till 3G men problemet kvarstår.

Eh ja han plussar högerhänt för han förmodligen är det själv. Och jag gissar på dom flesta är det. Annars skulle dom gjort en vänsterhänt.

Sen fattar jag inte varför du blandar ihop Deathadder och Lanchesis, när dom har helt olika tekniker, optik/laser. Deras 3G är fortfarande en optisk sensor.

Själv har jag en Deathadder och den fungerar klockrent och inte hört någon gnälla över det du påpekar efter fixad firmware. Antingen har du strulat till det med drivrutiner/firmware eller så är det fel på ditt exemplar av musen. Men att alla skulle lida av det problemet är bara nonsens.

Medlem

nej klumpig och ful design första intrycket

Medlem

Snygg design, men den har ingen micro, jag avstår så länge...

1
Skriv svar