Sam Raimi snackar Warcraft-film

Robot
Sam Raimi snackar Warcraft-film
Medlem
Sam Raimi snackar Warcraft-film

blir säkert en pg13 film, utan blod och svordomar.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tror detta kan bli bra, inte Sagan om ringen bra, men åtminstone Star Trek: The Future Begins bra.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

blir säkert en pg13 film, utan blod och svårdomar.

Svordomar :B

Är också lite skeptisk till Sam Raimi. Hade varit fränt med Guillermo del Toro'. Gillar hans fantasy skarpt.

Medlem

Kan bli jäkligt bra, speciellt om Raimi väljer att *inte* lägga in den sorterns humor som han ofta har i sina filmer (misstolka mig inte, det fukar bra oftast, men här tycker jag inte att det har någon plats). Men i översättningen som FZ gjort; heter det inte arketyp (och inte ärketyp)?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av WarpGuN:

blir säkert en pg13 film, utan blod och svårdomar.

Svordomar :B

Är också lite skeptisk till Sam Raimi. Hade varit fränt med Guillermo del Toro'. Gillar hans fantasy skarpt.

Hade varit jäkligt grymt med del Toro, men jag tror att han har fullt upp med den där andra fantasy-filmen;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Blir antingen ganska cool film eller åt fanders...

Medlem

Men vad är det för vikarie som skrivit översättningen av Raimis snack. Ackurat? Hade ju passat bättre med t.ex. precist.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Men vad är det för vikarie som skrivit översättningen av Raimis snack. Ackurat? Personen ville nog antagligen använda akkurat, vilket inte direkt känns som ett ord man använder i vardagligt språk. Hade ju passat bättre med t.ex. precist.

http://www.ne.se/ackurat

Förstår inte varför de ska göra en egen story när den som redan finns är så bra. Inbitna fans lär inte bli nöjda.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av nicbex:

Men vad är det för vikarie som skrivit översättningen av Raimis snack. Ackurat? Personen ville nog antagligen använda akkurat, vilket inte direkt känns som ett ord man använder i vardagligt språk. Hade ju passat bättre med t.ex. precist.

http://www.ne.se/ackurat

Förstår inte varför de ska göra en egen story när den som redan finns är så bra. Inbitna fans lär inte bli nöjda.

Jag vet mycket väl att ackurat finns, känns som en märklig (men inte felaktig) översättning av "accurate". Sen har det ju redan konstaterats att ärketyp inte är ett ord.

beersgarden:
Arketyp verkar mer korrekt. Ändrat! Tack

nicbex:
Jo, den där sjukt störiga vikarien som envisas med att skriva i mitt namn ska minsann få en rejäl utskällning när han är tillbaka från fikarasten... Det är inte första gången han skriver något knasigt och låter mig ändra i efterhand.
Jag ändrade i alla fall efter ditt önskemål, även om "ackurat" skulle funka också.

Medlem

Du får såklart ha ackurat om du vill Tycker inte det känns särskilt vardagligt bara.

Det hade ju varit gött om Warcraft-filmen kunde bli något i klass med Sagan om ringen men det känns högst tveksamt med Raimi som regissör. Däremot var Drag me to hell grym men det är väl en lite annan kategori, Sam är ju grym på old school-skräck.

Medlem
Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av bleak:
Skrivet av WarpGuN:

blir säkert en pg13 film, utan blod och svårdomar.

Svordomar :B

Är också lite skeptisk till Sam Raimi. Hade varit fränt med Guillermo del Toro'. Gillar hans fantasy skarpt.

Hade varit jäkligt grymt med del Toro, men jag tror att han har fullt upp med den där andra fantasy-filmen;)

del Toro hade suttit riktigt bra, men Raimi är inte heller ett dåligt val. Även om jag inte direkt är ett fan av Evil Dead serien så respekterar jag den som en klassiker. Som sagt, ge fan i en scen där Arthas nyss blivit the Lich King, fixar emo frilla och dansar men hjälp av sina Lich King krafter inne på ett Stormwind inn eller att lady proudmoore blir våldtagen av ett onskefullt träd.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det blir antingen totalt skräp eller så kan det blir bra också.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

blir säkert en pg13 film, utan blod och svårdomar.

säg inte sånt så sorgligt.
men men, finns ju en del minderåriga där ute som älskar warcraft världen och som är potentiella inkomstkällor, tyvärr.

Inaktiv

Kommer bli så dålig att den läggs ner innan den släpps och Bobby Kotick Activision chef och spel satan själv kommer pusha på 3 års åldersgräns med förälder.

Medlem

Blizzard kan inte släppa en dålig produkt, it will own

..Hopefully.

Medlem

Ska bli att kolla på filmen när den släpps, är dock skeptisk som många andra.

Medlem

Hoppas de lyckas! Warcraftvärlden kan bli bra i en film om de som skapar manuset är lite insatta!

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Kan bli jäkligt bra, speciellt om Raimi väljer att *inte* lägga in den sorterns humor som han ofta har i sina filmer (misstolka mig inte, det fukar bra oftast, men här tycker jag inte att det har någon plats). Men i översättningen som FZ gjort; heter det inte arketyp (och inte ärketyp)?

Raimis kiss / bajs slapstick funkar väl till WoW om något? Det är ju ingen seriös spelvärld precis ... iaf inte i klass med annan tyngre fantasy som D&D och LOTR

Medlem
Skrivet av xector:

Det blir antingen totalt skräp eller så kan det blir bra också.

Och imorgon kommer det regna, eller så blir det solsken. Är också möjligt att det bara är lite molnigt.

Jag tror faktiskt inte den här filmen kommer bli något vidare, men tror inte den kommer floppa i.o.m. att det finns så många Warcraftfans som kommer känna sig tvugna att gå och se på filmen.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av beersgarden:

Kan bli jäkligt bra, speciellt om Raimi väljer att *inte* lägga in den sorterns humor som han ofta har i sina filmer (misstolka mig inte, det fukar bra oftast, men här tycker jag inte att det har någon plats). Men i översättningen som FZ gjort; heter det inte arketyp (och inte ärketyp)?

Raimis kiss / bajs slapstick funkar väl till WoW om något? Det är ju ingen seriös spelvärld precis ... iaf inte i klass med annan tyngre fantasy som D&D och LOTR

You are so wrong.

Medlem

Om Peter Jacksons kan regissera sagan om ringen så kan Sam Raimi, utan problem, regissera Warcraft.

Medlem

skulle vara najs om blizzard gjorde en warcraft film (med orginal story) med samma kvalitet som deras cinematics

Medlem

Dom har störst chans att lyckas någonsin inom spel-till-film världen! Speciellt med perfektionisterna Blizzard, dom lär knappast godkänna ett bajs manus!

Sen har väl den här filmen en jääääävligt stor budget (största spel-till-film budgeten någonsin??").

Jag vill gärna ha en massa cameos från Arthas, Thrall, Cairne Bloodhoof, Vol'jin, Jaina, Uther the Lightbringer, och sist men inte minst Varian Wrynn...

Sen blir jag lite irriterad på att han säger "World of Warcraft" istället för..... Äsch...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Robert fucking Rodat!? =D


signatur

I have spoken..

Medlem

Den här filmen verkar ha varit i görningen sen urminnes tider, mer handling och mindre snack, era 3D Realms-wannabes!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Snälla.... låt den inte bli skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Om det inte kommer finnas en dvärg som gör en viss referens till ett slags handelds vapen kommer jag bli förvånad. Då spelet är för 12+ vore det samtidigt lite konstigt om filmen skulle ha högre gräns, vilket gör mig grovt skeptisk.

Det faktumet att spel som blir gjorda till filmer i majoritet suger hjälper knappast. Men, det kan ju bli bra, den som lever få se.

12
Skriv svar