Reggie om PSP Go: Vad är poängen?

Robot
Medlem
Reggie om PSP Go: Vad är poängen?

Jag trivs alldeles utmärkt med min PSP 3000.
Fattar inte riktigt vad som är så bra med GO

Medlem

köpte min psp 1 september 2005 och den verkar fortfarande bättre än psp go


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Det var en väldigt bra fråga.

Medlem

har min psp phat sen 2006, funkar som en klocka den gör ju allt vad go gör egentligen och inget mer, och avsaknaden av umd är ju så puckat

Medlem

kan kan lätt tänka mig en psp go pga storleken, orinalet går verkligen inte ner i fickan
såklart så kostar det umd läsaren och skärmen blir mindre, men kan lätt tycka det är värt det.

nackdelen är ju prisökningen :/


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Inaktiv

Reggie har en poäng, det finns ingen större vits att skaffa en PSP Go såvida det inte börjar komma spel till PSP där de dessutom endast fungerar på Go.

Att man tagit bort UMD är bra, men att köra spel från minneskort klarar ju även min PSP-2000 av. Köpte faktiskt Patapon över PSN i helgen vilket fungerade bra även på min "gamla" maskin.

Något jag tycker är dåligt som gör att PSP Go förmodligen aldrig kommer köpas av mig är att de verkar ha gjort maskinen än mer o-ergonomisk (trodde det inte var möjligt faktiskt). Jag lär aldrig få prova en heller då alla jag känner som vill ha en bärbar spelkonsol satsar på etablerade maskiner som har vettiga spel, iPhone men främst Nintendo DS/DSi.

Flopp från början säger jag, maskinen har aldrig varit något större problem utan spelutbudet.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

SONY ÄR BÄST. PSP GO ÄR BÄST. NINTENDO OCH DSi ÄR SÄMST!!!

Nej allvarligt talat håller jag med er och Reggie. PSP GO känns väldigt onödigt. Även jag skulle köpa en bärbar spelkonsoll skulle det förmodligen bli ett DSi. Men förmodligen håller jag mig till mitt game boy color

Medlem

Helnöjd med PSP 2000, själv föredrar jag fysiska exemplar av mina spel framför digitala. Roligare att kunna visa sin spelsamling som man har i bokhyllan.


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Huvudet på spiken, käre Nintendogubbe.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Själv gillar jag idén med att allt är digitalt. Sen är den snyggare också.

Medlem

enligt vissa som har testat psp go så ska den vara mer ergonomisk än den gamla versionen. Sen att man inte kan spela umd spel med den kan man ju inte kritisera den för. sony fortsätter med dem gamla pspn just för dem som gillar umd, så man väljer det man känner för. Att digitala spelen kan kosta minst lika mkt som fysiska är en annan grej

Medlem

Dubbel batteritid, enough said. Nä, men seriöst. Jag tycker denna konsolen passar sig utmärkt för en marknad som riktar sig till on-the-go intresserade personer, särskilt om man inte redan äger en PSP. 16GB Flashminne med plats för memorysticks, blue-tooth, dubbel batteritid och betydligt lättare samt mindre. För mig är det ingen fråga om saken.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

När jag först såg pspgo, trodde jag det skulle vara en budget variant.
För vad annars ska man anta när de tar bort funktionen och gör skärm mindre?
De positiva effekterna som längre batteritid och mindre vikt får väll sony ändå halvt gratis när de just tar bort funktioner och gör sånt som tar ström mindre. Ja ja skärmen gör inte så stoor strömskillnad, men då ska man ha klart för sig att batterier blivit mycket billigare och effektivare idag än tidigare. (se bärbara burkar med batteritider över 10 timmar!)
Blev snopen när den var dyrar, och jag kommer bli kalas förvånad om denna säljer bra. Köp en psp 3000 med usb laddningssladd, du ska resa lång bort innan du kommer 1km ifrån ett usb uttag.

Medlem

Mindre skärm!

Hur stor skillnad är det egentligen mellan modellerna?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fördelen med PSP Go? Den är ju betydligt mindre och lättare att få ner i en ficka: http://www.gamexao.com/wp-content/uploads/2009/05/go-vs-slim....

Tycker det är lite onyanserad bashing över det här med skärmen. Visst skärmen är lite lite mindre men det är mindre skillnad än vad folk får det att låta som.

Medlem

Med en litet mindre skärm så kanske det inte blir fullt så pixligt som vissa spel blir på en vanlig PSP - om det nu blir så (teori).

Dock så finns inget spel jag någonsin kört på PSP i digitalt format (PSN), vilket gör att jag trotts att min PSP 2000 har glappande ljud dissar Go. Läget kan ju förändras, men jag tror deras löften är lika värdefulla som valfri politikers...


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Min 3004 slim duger bra.


signatur

Rawr

1
Skriv svar