Nya bilder från Gran Turismo 5

Robot
Medlem
Nya bilder från Gran Turismo 5

Jag är helt övertygad om att Gran Turismo 5 slår allt man tidigare har sett på alla håll och kanter, åtminstone på den grafiska biten.
Hoppas bara att skärmdumparna är från ingame och inte förrenderat skit.

Medlem

Fortfarande är det replay mode med extra FSAA etc.

Medlem

Tror att GT5 kommer bli bättre än forza, eller jag hoppas det iaf

Medlem

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Inaktiv

Snuskigt snyggt!

Polyphony är väldigt unika imo!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

Medlem

Precis införskaffat Prologue, vunnit guld på alla i "C" klassen och håller på i "B". Jag var tvungen att stänga av alla hjälpmedel för att det skulle bli kul, och jäklar vad kul det blev sen då. Riktigt snyggt är det, ibland undrar man om det verkligen är ett spel.

1080p is here to stay!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Medlem

Vore roligt med lite "ingame" bilder så man ser hur det verkligen ser ut. Blir alltid lika besviken när man får se hur det verkligen ser ut när man suttit och tittat på bilder tillverkarna kastar ut till sina fans.

Medlem

Det ser verkligen sjukt snyggt ut! Tror nog att det inte kommer se så mycket sämre ut in-game! Synd bara att det är så långt kvar till release...

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Man undrar ju varför dom inte släpper en riktig simulator till någon av konsollerna.... klarar inte en ps3 eller x360 av det? Eller är det så att det inte finns något intresse bland spelarna?

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Man undrar ju varför dom inte släpper en riktig simulator till någon av konsollerna.... klarar inte en ps3 eller x360 av det? Eller är det så att det inte finns något intresse bland spelarna?

Intresset är helt klart för litet.

Men GT och Forza är precis lagom nära för att de flesta ska godkänna det som somulator.

inK
Medlem

Jag vill inte ha mer bilder nu, jag vill ha spelet.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

hmm det är nog snart 2,5 år sen sedan jag skaffade min ps3:a och då var en av "fördelarna" gentemot ps3 gt5.. det var ju bara glömma ett tag, men ska de hålla på och påminna mig om att detta kommer någon gång i framtiden hela tiden kommer jag bojkotta spelet!


signatur

thank you, come again

Medlem

Ser underbart ut.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Snacka skit!

Du har inte sett GT5s skadesystem än, det har INGEN gjort.

Medlem

Trist att GT5 släpps ungefär när Battlefield: Bad Company 2 släpps.
Kommer nog att välja krigföring istället för racerbanan.

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Man undrar ju varför dom inte släpper en riktig simulator till någon av konsollerna.... klarar inte en ps3 eller x360 av det? Eller är det så att det inte finns något intresse bland spelarna?

Kör du en bilsimulator så är en Logitech G25 nästan ett måste, och den funkar inte till Xbox 360, funkar dock till PS3. En sån ratt går på över 2000kr, alltså inte vart de om man inte är en riktig entusiast. Har man en konsol är man ute efter att ha skoj och inte att eftersträva verkligheten, vi har de verkliga livet för de.

Vill ni ha verklighet så skaffa en bil och börja tävla, eller skaffa SimBims nya spel, Race On.
Vill ni ha underhållning och inte behöva oroa er för ultrarealism utan nöjer er med realism, skaffa GT5 eller Forza 3

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av noxi:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Man undrar ju varför dom inte släpper en riktig simulator till någon av konsollerna.... klarar inte en ps3 eller x360 av det? Eller är det så att det inte finns något intresse bland spelarna?

Kör du en bilsimulator så är en Logitech G25 nästan ett måste, och den funkar inte till Xbox 360, funkar dock till PS3. En sån ratt går på över 2000kr, alltså inte vart de om man inte är en riktig entusiast. Har man en konsol är man ute efter att ha skoj och inte att eftersträva verkligheten, vi har de verkliga livet för de.

Vill ni ha verklighet så skaffa en bil och börja tävla, eller skaffa SimBims nya spel, Race On.
Vill ni ha underhållning och inte behöva oroa er för ultrarealism utan nöjer er med realism, skaffa GT5 eller Forza 3

Bra skrivet Mahone!

Kommer aldrig vara 100% realistiskt på en konsol om det skulle vara så så hade ni bara haft ett liv sen hade det vart Game Over for life.

Tycker att man kan kalla GT och Forza för simulatorer trots att det inte är ULTRA realism som Mahone kallar det och hade ni smällt in i en vägg i 300km/h så kan ni inte spela på en månad står det i spelmenyn för att föraren är på sjukhus, det låter ju jätteskoj.

Hur mycket realism vill ni ha? Vart går gränsen!?

Medlem

Hmm...Om man kraschar i 300 km \ h så är det nog inte en månad på sjukan. Då är det game over...

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Hmm...Om man kraschar i 300 km \ h så är det nog inte en månad på sjukan. Då är det game over...

De kraftigare byggda bilarna (t ex Le Mans) ska nog klara en del, fast man kan ju iaf inte köra med bilen efter en sådan smäll, overkligt om man kan fortsätta med loppet.

Jag kräver ju inte skademodellering, men tycker dock att om man ska ha det, borde det iaf gå att totalförstöra skiten

Ingen eller maximal

Medlem

Borde nästan köpa en PS3 enbart för det här. Ser ruskigt fint ut!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Hmm...Om man kraschar i 300 km \ h så är det nog inte en månad på sjukan. Då är det game over...

Beror ju helt på hur krashen fortlöper, en frontalkrock i 50km/h+ kan leda till död. Ett totalstopp e ju indirekt dödligt men en flödande krash ger större chans att överleva.

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Snacka skit!

Du har inte sett GT5s skadesystem än, det har INGEN gjort.

Ehm jo haha de finns en video där han kör runt i en WRC bil, sämst ser det ut och jag förväntar mig inte mkt mer heller då det inte ens var planerat från början.

Nae tyvärr finns det nog en ganska säker anledning till varför vi knappt sett till skadesystemet.. det suger.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Skulle då "försvarsmaktens flygsimulator" inte vara en simulator för att planet inte exploderar i bitar och brandbilar kommer och släcker... Nä, där kommer bara en ruta upp "du är död".

Beror helt på vad man "simulerar". Gran Turismo simulerar kör egenskaperna av bilarna och inte krockarna. GT är inget destruction derby, där ska du hålla dig på banan.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av noxi:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Man undrar ju varför dom inte släpper en riktig simulator till någon av konsollerna.... klarar inte en ps3 eller x360 av det? Eller är det så att det inte finns något intresse bland spelarna?

Kör du en bilsimulator så är en Logitech G25 nästan ett måste, och den funkar inte till Xbox 360, funkar dock till PS3. En sån ratt går på över 2000kr, alltså inte vart de om man inte är en riktig entusiast. Har man en konsol är man ute efter att ha skoj och inte att eftersträva verkligheten, vi har de verkliga livet för de.

Vill ni ha verklighet så skaffa en bil och börja tävla, eller skaffa SimBims nya spel, Race On.
Vill ni ha underhållning och inte behöva oroa er för ultrarealism utan nöjer er med realism, skaffa GT5 eller Forza 3

Bra skrivet Mahone!

Kommer aldrig vara 100% realistiskt på en konsol om det skulle vara så så hade ni bara haft ett liv sen hade det vart Game Over for life.

Tycker att man kan kalla GT och Forza för simulatorer trots att det inte är ULTRA realism som Mahone kallar det och hade ni smällt in i en vägg i 300km/h så kan ni inte spela på en månad står det i spelmenyn för att föraren är på sjukhus, det låter ju jätteskoj.

Hur mycket realism vill ni ha? Vart går gränsen!?

Ja det ska då fan inte krävas en smäll i 300 blås rakt in i en vägg för att sedan hamna på sjukan i en månad. Efter en sådan krock kan jag lova dig att du är stendöd

Medlem
Skrivet av Daanroof:
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av noxi:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Annars är väl själva körningen det viktigaste, vilket GT4 lyckades bra med imo.
Jag bryr mig inte om skademodellering överhuvudtaget.

hepp, men det är nog väldigt många andra som bryr sig om det.

Man undrar ju varför dom inte släpper en riktig simulator till någon av konsollerna.... klarar inte en ps3 eller x360 av det? Eller är det så att det inte finns något intresse bland spelarna?

Kör du en bilsimulator så är en Logitech G25 nästan ett måste, och den funkar inte till Xbox 360, funkar dock till PS3. En sån ratt går på över 2000kr, alltså inte vart de om man inte är en riktig entusiast. Har man en konsol är man ute efter att ha skoj och inte att eftersträva verkligheten, vi har de verkliga livet för de.

Vill ni ha verklighet så skaffa en bil och börja tävla, eller skaffa SimBims nya spel, Race On.
Vill ni ha underhållning och inte behöva oroa er för ultrarealism utan nöjer er med realism, skaffa GT5 eller Forza 3

Bra skrivet Mahone!

Kommer aldrig vara 100% realistiskt på en konsol om det skulle vara så så hade ni bara haft ett liv sen hade det vart Game Over for life.

Tycker att man kan kalla GT och Forza för simulatorer trots att det inte är ULTRA realism som Mahone kallar det och hade ni smällt in i en vägg i 300km/h så kan ni inte spela på en månad står det i spelmenyn för att föraren är på sjukhus, det låter ju jätteskoj.

Hur mycket realism vill ni ha? Vart går gränsen!?

Ja det ska då fan inte krävas en smäll i 300 blås rakt in i en vägg för att sedan hamna på sjukan i en månad. Efter en sådan krock kan jag lova dig att du är stendöd

ok, förstår nu varför simulatorer inte funkar till ps3 och xbox... deras kunder tror att man dör på riktigt om det är realistiskt....

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ehm jo haha de finns en video där han kör runt i en WRC bil, sämst ser det ut och jag förväntar mig inte mkt mer heller då det inte ens var planerat från början.

Nae tyvärr finns det nog en ganska säker anledning till varför vi knappt sett till skadesystemet.. det suger.

Återigen miss informerad, skademotorn är LÅNGT ifrån klar, det där du såg var ca 2 månaders arbete som visades upp. De arbetar just ny för fullt med skademotorn och de siktar på pixel per deformation. Något som tidigare inte har gjorts på konsol. Då det alltid varit pre calculated deformation.

"GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don?t want to make it that way."

Killarna vet vad de sysslar med och lever upp till den höga standard som GT alltid haft.

Bilderna är tagna från replay mode som erbjuder i dagsläget 8 mega pixel kvalité enligt utvecklarna. Se siktar på att nå upp till 20 mega pixel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt att både froza och gt hanterar bilarna som om de vore gummi såfort de kommer i kontakt med något då.. realism pfff

Har man inte ordentliga skademodeller ska man inte kalla sig för simulator.

Snacka skit!

Du har inte sett GT5s skadesystem än, det har INGEN gjort.

Ehm jo haha de finns en video där han kör runt i en WRC bil, sämst ser det ut och jag förväntar mig inte mkt mer heller då det inte ens var planerat från början.

Nae tyvärr finns det nog en ganska säker anledning till varför vi knappt sett till skadesystemet.. det suger.

Nu snackar du skit igen! Det där var långt ifrån final!
Hänvisar till ovan kommentar och tycker du kan vara tyst om saker du inte har den minsta lilla koll på.

12
Skriv svar