Inget Mass Effect eller Left 4 Dead till PS3

Robot
Inaktiv
Inget Mass Effect eller Left 4 Dead till PS3

Tror det handlar om att dom inte tror det säljer bra för att täcka den extra utvecklingskostnaden och tiden för att göra spelet tillgängligt för PS3. Hade ju varit trevligt om PS3 spelarna också fick spela dessa underbara spel.

Medlem

L4D 2 skulle antagligen bara få en kass port i vilket fall som helst eftersom Gabe och valve verkar tvär vägra att arbeta med ps3an, så kanske är bäst så.

Medlem

Handlar inte lika mycket om att vägra som att dom inte har sakerna dom behöver.
Och dom har inte in-house knowledge eller vad det var dom sade.

Medlem

Mass Effect på Konsol? Nej tack.. och L4D intresserar mig föga

Skönt att PC finns så man kan plocka upp storspelen som inte hittar sin väg till PS3

Medlem
Skrivet av IluvBread:

Handlar inte lika mycket om att vägra som att dom inte har sakerna dom behöver.
Och dom har inte in-house knowledge eller vad det var dom sade.

*facepalm* Ja, för ett företag som Valve har säkert inte resurser att skaffa sig det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av IluvBread:

Handlar inte lika mycket om att vägra som att dom inte har sakerna dom behöver.
Och dom har inte in-house knowledge eller vad det var dom sade.

*facepalm* Ja, för ett företag som Valve har säkert inte resurser att skaffa sig det.

Med tanke på att de måste utveckla spel till de plattformar de redan kan så är det nog inte så konstigt att de inte hinner med att lära sig en helt ny.

Med Apelsinlådan lät de EA ta hand om PS3-versionen så vi får väl se om de kan komma överens igen.

Medlem

I fallet Mass Effect så är det nog så att Microsoft spelar en avgörande roll i det hela. De har nog lyckats med att övertala (eller kanske till och med hota med att stämma) EA att fortsätta låta spelserien vara exklusiv för dom. För det vore rent ut sagt korkat att inte släppa en PS3 version såvida de inte fått pengar av Microsoft för att behålla titeln som exklusiv. Har väldigt svårt att se att ett ME till PS3 skulle sälja dåligt, nej jag är ganska säker på att det är andra faktorer som spelar in...som att spelet är tidsexklusivt och att MS betalat en slant för det.

Medlem

EA = Microsoft?

Inaktiv
Medlem

Med tanke på de exklusiva spelen som är på gång till ps3 är de ovanstående spelet inget som jag kommer sakna, dussin spel som man sett många gånger förr.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Medlem
Skrivet av Sito:

Med tanke på de exklusiva spelen som är på gång till ps3 är de ovanstående spelet inget som jag kommer sakna, dussin spel som man sett många gånger förr.

Tror inte att varken Mass Effect 2 eller L4D kan kallas för dussinspel...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Dom vet inte hur man portar till PS3, vilka fjollor...

Medlem
Skrivet av Einerud:

EA = Microsoft?

Jag läste på Gamereactor om ett rykte att Microsoft skulle köpa upp EA. Men men, jag tror ej på det. Och det här är den ena spelsajt jag litar på just nu.

Medlem

Har varken spelat något utav dem spelen eller ínnehaver ens en PS3:a (än).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Har varken spelat något utav dem spelen eller ínnehaver ens en PS3:a (än).

Nice ;P

Jag åt hamburgare till middag idag.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Inaktiv
Skrivet av bladefinor:

Dom vet inte hur man portar till PS3, vilka fjollor...

Undrar vad stackars valve kommer göra om MS kommer med en konsol med cell cpu. Då MÅSTE de lära sig dom jävla nollorna.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Mass Effect på Konsol? Nej tack.. och L4D intresserar mig föga

Skönt att PC finns så man kan plocka upp storspelen som inte hittar sin väg till PS3

Ser inget fel på mass effect till konsoll. Körde igenom det på krysslådan, och tycker det fungerade bra.

Inaktiv
Skrivet av athlOn:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Har varken spelat något utav dem spelen eller ínnehaver ens en PS3:a (än).

Nice ;P

Jag åt hamburgare till middag idag.

O jag gillar våfflor!

Medlem

L4D och Mass Effect kan jag spela på PC så det är lugnt. Dock har Bioware sagt "we don´t comment on rumors" vilket är ett svar som kan tolkas på många olika sätt. Time will tell.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det beror på att de två titlarna får utvecklingsstöd av MS. Dvs kommer aldrig till PS3 såvida avtalen inte är tidsbegränsade.

Medlem

hehe kunde inte bry mig mindre.


signatur

Retro.

Medlem

ja eftersom EA=Microsoft så e ja inte förvånad.. skit spel tbh

Medlem

Att L4D 2 inte släpps till PS3 beror på att Valve inte är förtjusta i PS3, förmodligen saknar dom kompetens för att utveckla till den maskinen.

Medlem

L4D kan jag gott klara mig utan till ps3, har det redan (tyvärr) på PC! Mina sämst spenderade pengar på spel på mycket länge...gillade det inte alls!

Mass Effect däremot skulle ha varit riktigt trevligt att avnjuta i soffan!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Mass Effect på Konsol? Nej tack..

Visste du att Mass Effect egentligen bara var tänkt till Xbox 360, men portades så småningom till PC?

:O:$


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Valves nuvarande programmerare klarar inte av att porta spelen till PS3s lite annorlunda platform som har 6-7 olika processorer. En del utvecklare har haft problem med Playstation 3 men de har löst de problemen så Valve borde också kunna göra det.

Mass Effect 2 använder en modifierad Unreal Engine som borde gå att porta till PS3. Vanliga Unreal Engine funkar redan på PS3.

Valve är lata eller bryr sig inte tillräckligt. Bioware är köpta av Microsoft.

Både Valve och Bioware har sina kontor i nordamerika där xboxen är populärare än i övriga världen så det är möjligt att det också påverkar deras beslut.

Medlem

en förväntade sig inget annat ändå =/

dock hade jag önskat att se L4D på ps3an med


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag antar för att de har beslutat sig att enbart göra till en plattform på grund av pengar, tid eller vilja.

12
Skriv svar