Ny film från Dante's Inferno

Robot
Medlem
Ny film från Dante's Inferno

Verkar ju lite små kul

Medlem

Jag.Vill.Ha.Nu!
Längtar grymt mycket efter det här spelet.

Ser riktigt tråkigt ut och det laggar till på ett par ställen när ett större antal fiender dyker upp på skärmen. Sen talar de även om valfrihet, dvs. att du kan attackera hur du vill. Visst, med ett par modifieringar i åtanke så klart. Fienderna verkar uppriktigt sagt ha en riktigt dålig AI och det här spelet lär förmodligen bli ett hack'n slash-spel i ordets sanna bemärkelse, dvs. en total frånvaro av en smart attack'n counter-taktik.

Inaktiv
Skrivet av dahlbäckkrome:

Ser riktigt tråkigt ut och det laggar till på ett par ställen när ett större antal fiender dyker upp på skärmen.

När exakt, kan du ge ett exempel?

De talar om att spelet är i 60fps och jag kunde inte se några hack utom att de använder sig av de populära slowmotionspauserna som många andra liknande spel också gör.

Medlem

Det blir nog ett köp tror jag. Blir bara mer och mer intressant!


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Det blir nog ett köp tror jag. Blir bara mer och mer intressant!

Kan inte annat än hålla med, spelet lockar mer och mer nu, ska bli intressant att se hur de tolkar Fader Satan, bossfighter är de ju bra på Visceral

Har det snackats om något uppgraderingar för förmågor och dylikt? Alltid ett plus i såna här spel!


signatur

Jävligt snygg video, dock fattar jag inte mycket av spelet. Kopia av devil may cry?


signatur
Medlem

Det är inte kopia av Devil may cry, det bygger på en bok Den Gudomliga komedin som handlar om Dante som går igenom helvetets nio cirklar och träffar på olika människor och dylikt under sin resa genom helvetet. Men Dante är då en poet i boken, nu är han lite mer hardcore och slaktar sig fram istället

Medlem

Hmmnjaa, verkar som en Prototype-wannabe utan gore, men jag kommer att följa det med spänning.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tja, helt originellt är det inte, har klara inslag av Devil May Cry, vapeninspiration från protorype etc. Men det är nog bara en bra sak, kopiera det som var bra och fortsätt utveckla så får man ett grymt spel. EA är väl inte kända för att vara alltför originellt men jag tycker spelet ser klart grymt ut. Sen är miljöerna och första sekunderna av introt klart inspirerade av Hellgate:london

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Hmmnjaa, verkar som en Prototype-wannabe utan gore, men jag kommer att följa det med spänning.

[i]God of War[/] är däremot min första tanke men å andra sidan så lär det väl finnas en uppsjö av spel som fungerar på samma sätt.

Medlem

Ge mig detta spel.. detta spel slår alla spel förutom bioshock och MW2

Medlem

Såg ju ganska fränt ut må jag erkänna. Men håller det?

1
Skriv svar