Hans Zimmer gör musiken i Modern Warfare 2

Robot
Medlem
Hans Zimmer gör musiken i Modern Warfare 2

För er som inte vet hur sjukt stor han är så kan ni kolla på en lista på filmer som han har skapat musiken till här.

Jag är helt säker på att hans musik i spelet kommer att höja spelupplevelsen rejält.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Han är skitgrym! Lär bli bra musik till detta då, mycket trevligt

Medlem

Ser inge större skillnad på musik i ett sånt här spel iaf, kommer väl ett nytt CoD varje år nu för tiden.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Precis som i filmer så kan musiken höja eller sänka ett spel väldigt mycket så det här är en välkommen nyhet


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Tycker inte om iden med death streaks då kan alla n00bs man dödar sno ens klass:(


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

I mitt tycke den bästa kompositören. T r e v l i g t!

Medlem

Frank Klepacki > Hans Zimmer


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Ni ska bara veta hur stor han är, och är enligt mig den bästa kompositören som finns - slår till och med John Williams.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hmmm... Han är väldigt väldigt bra. Jag hoppas det blir en hel del scener man blir starkt berörd av. Det hoppas jag verkligen på. SKulle vara fantastiskt att bli berörd av ett spel för en gångs skull.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser inge större skillnad på musik i ett sånt här spel iaf, kommer väl ett nytt CoD varje år nu för tiden.

Av olika utvecklare, så det skiljer rätt rejält på dem.

Medlem

Hans Zimmer for president!

Medlem

AWESOME!!
jag är ett stort fan av honom, och min flickvän lyckades vinna Black Hawk Down musikdvd'n på en luciavaka en gång.
Modern Warfare 2 blev just ännu mer hypad för min del!!!

Medlem

Jäkligt stort med Hans Zimmer som kompositör för soundtracket. Infinity Ward lär ha hostat upp en relativt fet check antar jag.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Ni ska bara veta hur stor han är, och är enligt mig den bästa kompositören som finns - slår till och med John Williams.

John Williams är en legend men jag är nästan beredd att hålla med. Musiken i Gladiator t ex, maffig? Ja!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Zimmer är den bästa enligt mig att göra bra film-musik. Detta blir väl hans första spel-project hörde jag.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Hans Zimmer?! Enbart det är ett väldigt, väldigt starkt köpargument.

Medlem

Lyssnar inte direkt på musiken så bryr mig inte speciellt mycket.

Medlem

Blev sugen på att se den tunna röda linjen igen nu, tycker nog att det är bland de bästa soundtracken han någonsin har gjort.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Blev sugen på att se den tunna röda linjen igen nu, tycker nog att det är bland de bästa soundtracken han någonsin har gjort.

Håller med. Jag såg filmen och reagerade över hur bra musik det var. Första gången jag såg hans namn och insåg därefter att han var en rätt tung snubbe. Bilden ovan ger för övrigt "The Rock"-vibbar - en film Zimmer tonsatt delar av tydligen.

Kul nyhet.

Medlem

Seriöst man sitter väl inte och spelar CoD med musik ändå eller? så vad spelar det för roll vem som gör musiken....

Medlem

Dessutom ska Hans Zimmer tydligen göra musiken till Chris Nolan's nya film Inception som kommer nästa år.

Jag gillar verkligen kompositörer med bredd. Hur många vet exempelvis att Zimmer gjorde musiken till The Lion King?

(beersgarden - jag håller med. Det soundtracket äger!)

Medlem

Då vet man att musiken kommer bli bra iaf.

Medlem

Skulle inte han sluta göra musik och änga sig åt sin skola efter Dark Knigth?

Aja jag klagar inte af.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Seriöst man sitter väl inte och spelar CoD med musik ändå eller? så vad spelar det för roll vem som gör musiken....

Prova att lyssna igenom soundtracket till Black Hawk Down samtidigt som du spelar multiplayer i Modern Warfare 1.
Självklart ska musiken vara på låg volym så det bara fungerar som bakgrundsmusik, du vill ju höra när fienden smyger på dig bakifån.
Själv blir jag så taggad av musiken att jag bara sitter och skriker "JIHAD INFIDELS!!"

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Seriöst man sitter väl inte och spelar CoD med musik ändå eller? så vad spelar det för roll vem som gör musiken....

Single-player ffs :C

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Seriöst man sitter väl inte och spelar CoD med musik ändå eller? så vad spelar det för roll vem som gör musiken....

Säg inte att du spelade slutet på Modern Warfare utan ljud? :\

Gammal nyhet för mig, men fortfarande lika grymt. SpecOps verkar grymt lovande också.

Medlem

Hans Zimmer är helt otrolig kompositör, han gör riktigt bra musik, synd bara att han gör det till ett cod spel

Medlem

Spelbranschen börjar lära sig!

Spännande att de lyckats roffa åt sig någon så stor också, Lär väl påminna lite om black hawk down antar jag vilket är bra.

Jag skulle nog inte säga att han är större än John williams dock, kanske "lika" stora men inte större Inte förrän Williams är död iallafall Men de är ju rätt lika de båda. Jo men det här blir bra!

12
Skriv svar