Robot
Section 8

Med spår av klassiker som Unreal och Tribes verkade spelet om specialenheten Section 8 lovande. Nyss hemkomna från kriget förklarar vi varför det stannade där.

#section-8


Medlem
Section 8 i testlabbet

Tyckte demot sög:(

Medlem

Med tanke på vad Dragon Rising fick i betyg så måste det här vara sjukt bra.

Medlem

Ptja, detta är ju inte sämre än Dragon Rising iaf. Men särskilt bra är det inte.

Medlem

Man blir inte direkt avskräckt av ett dåligt betyg,
det enda som betyder nåt är ju vad man själv tycker om spelet.

Får testa demot när man har ork och lust.

Medlem

Tycker demot var riktigt kul, och där fanns någorlunda mycket människor... Synd bara att det inte är det ifall man köper det

Medlem

Demot var roligt men man blev mer och mer trött på auto-lock-funktionen. Alla och deras morsor kunde döda en och man var tvungen att köra med sensor-blockern istället för granater eller något annat roligt annars var man rökt i dueller om den andre låste först.

Skrev lite i deras forum under demo-perioden här.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Jag nötte betan ganska hårt när den var ute. Tyckte spelet var skitkul, men vet inte om jag skulle spendera pengar på det. Man måste vara flera för att ha kul online.

Medlem

Tyckte också demot var urskoj och autolock funktionen var inte speciellt svårt att undvika.

men om spelet inte har några spelare så riskerar spelet att droppas


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Årets flopp är vad det är. Spelet har sin charm men ospelbart tack vare auto-lock. Hade den inte funnits så hade suget för spelet ökat med sisådär 90%.

Medlem

Var så galet lätt att få kills med sniper och pistol och autolock i demot. Nästan tråkigt lätt faktiskt. Spelet kändes verkligen som en blandning av Halo, Crysis och Tribes, men utan gnistan som får alla dem att bli bättre än det här. Inget köp.

Medlem
Skrivet av Divion:

Årets flopp är vad det är. Spelet har sin charm men ospelbart tack vare auto-lock. Hade den inte funnits så hade suget för spelet ökat med sisådär 90%.

en förändring på 90% när spelet knappt hade några spelare alls, skulle inte göra någon direkt skillnad...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

spelet ser kass ut och var det någon som förväntade sig annat när det är samma som gjort fear tilläggen :S (orginal fear var lite kul)


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jaha, det här är ju bättre än Dragon Rising men får ett dåligt betyg. Går ju inte direkt att lita på FZ:s recensenter..

Medlem
Skrivet av V1per:

en förändring på 90% när spelet knappt hade några spelare alls, skulle inte göra någon direkt skillnad...

Du har så rätt så. Men jag tror det finns fler som säkert skulle spelat det om auto-lock försvann.

För mig åtminstone så är det en avgörande grej ifall jag tänkt spela det eller ej. Nu vet jag inte vad TG studios hade för avsikt med spelet men känns rätt avlägset med någon sorts esport när en sådan radikal sak som "aimbot" infinner sig.

Medlem

Förut när jag körde detta var det en del som körde online.. Kanske inte extremt många men tillräckligt

Medlem

Spawn och striderna verka ju rätt coola om man läser recensionen, sen hur det är i verkligheten vet jag inte.
Hur kommer det sig dock att där inte finns några screenshots från spelet? Riktiga bilder tagna från recensenten då, och inte några pressbilder.

Medlem

Att man varje gång måste flyga in när man spawnar blir snabbt utjatat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Att man varje gång måste flyga in när man spawnar blir snabbt utjatat.

Ungefär lika uttjatat som att titta på en respawntimer?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Som gammal UT lirare hade jag höga förhoppningar på detta, men demot var inte alls bra, men det är en demo enbart. Är det inga som lirar det i MP är det tyvärr inget köp trots en lönecheck i plånboken.Synd.

Medlem

section 8.. på något sätt känns det som om det borde ha något med district 9 att göra...

Medlem

Vilken usel recension! Betyget ska vara satt på hur bra spelet är, inte antalet spelare, även om detta spel fokuserar på det!

Fyfan, nu får ni gå tillbaka och göra om det. Sånt här slarv får inte visas. Skäms på er, FZ.

Medlem

Roboten på concept art bilden ser väldigt mycket ut som en Decepticon

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jonlissla:

Vilken usel recension! Betyget ska vara satt på hur bra spelet är, inte antalet spelare, även om detta spel fokuserar på det!

Fyfan, nu får ni gå tillbaka och göra om det. Sånt här slarv får inte visas. Skäms på er, FZ.

Så antalet spelare påverkar inte hur bra ett multiplayerspel är? Hur tänker du då?

När jag sätter betyg väger jag både in produktionsvärdet (hur "bra" spelet) är och om jag finner det roligt. Vad jag tycker om spelet, och vad som erbjuds i det, framgår av recensionen.


signatur
Medlem

vad fan hände med FZ? verkar som att alla har blivit gamla och lönnfeta och sitter och sörplar hemmabränd vodka med kottar och sibylla burgare?

Medlem

Förstår inte vad folk menar om flashpoint vs Section 8?

Section 8 är ett av de sämre spelen jag spelat medans flashpoint är helt okej.

Jag undrar hur dem skrapade ihop pengar till att göra Section 8 eller hur dom ens tänkte få tillbaka något av det...
Troligen så har cinematicen dragit in mer än själva spelet. Kanske kosta mer att göra också ;).

Medlem
Skrivet av spiken:

Så antalet spelare påverkar inte hur bra ett multiplayerspel är? Hur tänker du då?

När jag sätter betyg väger jag både in produktionsvärdet (hur "bra" spelet) är och om jag finner det roligt. Vad jag tycker om spelet, och vad som erbjuds i det, framgår av recensionen.

Tja, då många spel kan ha en svag start och sedan få riktigt fin multiplayer så kan det vara osmart att basera alltför mycket av betyget på en sådan faktor. Spel som "Unreal Tournament" är lika mycket multiplayerspel men onlinespelandet är inte ens väsentligt i det spelet. Bra bottar och stöd för split-screen gör att man inte behöver servrar, lagg och fusk. Unreal utan bra bottar skulle aldrig sälja, bottarna i section 8 kommer jag dock inte att kommentera.

Sen känns det tydligt att en PC-version av Section 8 kommer att ha lite spelare, spelet är ju både utvecklat och anpassat för konsol, därför får man hoppas att det är mer liv online i 360-servrarna, som enligt mig är där spelet bör spelas. Bra bottar gör att man inte är beroende av multiplayer, dåliga bottar gör multiplayer till ett måste (se bara halo-seriens brist på desamma).

Därför bör det också nämnas om bottarna i spelet är bra/dåliga och huruvida man kan få en grym spelupplevelse iaf, tills servrarna kickar igång eller offline allmänt. Sen är det väl bara underbart att de flesta av achivementsen kräver att man spelar online. Dock tycker jag recensionen var bra i övrigt och kan hålal med om betyget typ, section 8 är beroende av multiplayer/gryma bottar, men mest av det föregående och utan det faller spelet på eget grepp.

Medlem

Köpte detta tyvärr, Har bara lirat några timmar tyckte dock att jag var inne på servrar som hade folk. Men det känns så fruktansvärt oklart. Pengarna för utvecklingen måste ha tagit slut!?


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

skit spel, tröttnade efter några dagar. ångrar att jag verkligen köpte skiten. detta är 1 av gångerna där man önskar att man hade spelat "spelet" och i efterhand köpt det om man hade tyckt att det var något bra.

Medlem

HAHA, "Har du bråttom skiter du i att sakta ner och bränner rakt ner i marken". Alltid så (jag kom på att jag kan kopiera å ä ö) jädra kul att läsa dina recensioner Calle, fortsätt så!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

12
Skriv svar