Utvecklardagbok från King Arthur

Robot
Inaktiv
Utvecklardagbok från King Arthur

Håller tummarna för att detta spel blir riktigt bra.

Då Empire Total War lämnar en del att önska, så ser jag fram emot ett spel med liknande spelmekaniker fast mer fokuserat och småskaligt. Det skadar inte att det är baserat runt King Artur-legenden som är ypperligt bra för historisk fantasy.

Medlem

Jag är jättetänd på hela idén, och får större och större förhoppningar för varje film jag ser
Skitloads of spells!!

Medlem

det är för mycke total war över det, går lika bra att köpa medivel 2 total war + kingdoms för 199kr

Inaktiv
Skrivet av Alesi09:

det är för mycke total war över det, går lika bra att köpa medivel 2 total war + kingdoms för 199kr

Så om man går till affären och handlar ett spel och tittar på Lord of the Rings Online ska man istället köpa World of Warcraft för det är också ett MMO?

Det finns plats för fler producenter av spel i samma genre.

Vet inte hur detta kommer bli i slutändan, men tänker hålla ögonen på det. Temat och speltypen tilltalar mig.

Medlem

Första gången jag hör om det här spelet. Verkar lite tufft, typ blandning mellan Total War, Warhammer: Dark Omen och Populous. Fattar dock inte varför de har satt en urtåkig utvecklare som knappt kan engelska på att hypea spelet, precis som med Arma2. Det är väl inte så dyrt att hyra en PR-tjej eller nån som verkar åtminstone lite intresserad av spelet?

Medlem

hehe, det låter som en läspande mexikanare,, skitroligt o lyssna på

Medlem

"den gamle knugen"

Är knug slang för kung alltså? Eller är det typ kung på danska?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha, spelet såg lite småkul ut faktiskt. bara det inte går ut på att spamma formler hela tiden.

Dag/natt-formlerna påminde mig om bfme-spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"den gamle knugen"

Är knug slang för kung alltså? Eller är det typ kung på danska?

vad jag har hört så när kungen var i Dalarna på Falu koppargruva när han var ganska nybliven kung - så skrev han fel. Han skulle skriva Kungen men det blev Knugen istället

vilket används fortfarande

men on topic så ser det väl bra ut med spells men bara om ai:n är så smarta så att den kan använda det med och på ett bra sätt eller att det blir en fin mp-avdelning

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Brain:

Kass PR gubbe.. synd. Sänker mina förväntningar.

För mig känns det tvärtom mer trovärdigt när det är de verkliga personerna bakom spelet som berättar om det än en speciell PR tjej/kille som de hyrt in. Även om de pratar engelska med brytning.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Haha, spelet såg lite småkul ut faktiskt. bara det inte går ut på att spamma formler hela tiden.

Tänkte samma sak
Ser riktigt kul ut, men samtidigt hoppas jag att det inte blir för mycket spellcasting så alla trupperna blir förintade innan de hunnit in i närstrid.
Ser fram emot en recension av Emil inom en snar framtid (För det är väl han som brukar få de gottaste spelen att recensera? )

1
Skriv svar