Robot
Mionix Keid 20

Keid är ett stjärnsystem som ligger 16,5 ljusår från jorden. Med headsetet Keid 20 lovar tillverkaren Mionix en kvalité som ligger ljusår före spelen. I vår recension får du reda på om det stämmer.


Medlem
Headsetet Mionix Keid 20 testat

Synd på värmen, annars hade det kunnat bli ett köp :\


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Låter som ett bra headset, till ett bra pris. Tack också till recensenten för en välskriven recension.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Vi på Mionix får också tacka för en mycket välskriven recension och får även passa på att säga hur roligt det är för oss när våra produkter är uppskattade.

Dock skulle vi vilja få med ett lite förtydligande hur skummet fungerar. Det är ett tryckavlastande material som motverkar tryckpunkter. När headsetet används under en längre tid så minimeras risken för smärtsamma tryckpunkter på och runt örat.

Skummet förblir allstå inte format efter örat när du tar av dig lurarna utan går tillbaka till sitt utgångsläge.

Med Vänliga Hälsningar

Calle Conradsson
Mionix AB

Medlem

Bra recension. Hoppas det kommer en tävling med dessa som vinst.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Bra att kabeln är 3 m. Det är snålt när lurar kommer med korta kablar.

Brusreducering är ett måste när jag köper lurar nuförtiden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir nog ett par, hatar lurar som dödar min skalle efter 1h.

Medlem

Såg ingen prisindikering? Vad kostar ett par?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Såg ingen prisindikering? Vad kostar ett par?

Letade också och läste igenom recensionen ett par gånger för att se om jag missat, men det fanns en fakta-ruta under rutan som listar kommentarerna! Klurigt.

Cirkapris: 595;-


signatur
Medlem

aaa okej tack!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

jag är personlingen lite kräsen när det kommer till hörlurar. Och efter att ha använt in ear lurarna shure SE-530 så hade jag problem med att köpa ett headset där ljudet inte skulle vara jätte mycket sämre än shuren.

Ja köpte ett par logitech g-35 och kan säga att det är det bästa headsetet som jag har testat när det kommer till ljudkvalité. Väldig klar ljud med tung och fyllig bas som inte tar över, plus att den kan simulera 7.1 ljud, vilket låter bättre än förväntat.

Nu kostar dessa aningen mer än Mionixen, vilket jag inte testat själv, men känner man att pengarna inte är ett problem för att få en grym headset så rekommenderar jag verkligen g35!


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Jag vill ha sex med Mionix.

Inaktiv

Skulle vart intressant med en lite utförligare recension eftersom jag är på jakt efter nytt headset/hörlurar i den här prisklassen. Hur låter musik av olika genrer? Film?
Och de flesta headsets är ju kända för att ha micar som tenderar att paja efter en viss tid. Om det nu är så även i detta fallet, finns möjlighet att få en ny mic gratis eller för en billig penning?

Medlem

Vad säger folket, är dem bättre än Fatal1ty lurarna för 250 spänn?


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Fanns ingen information om dB (decibel) på hörluren? inte mikrofonen.
över 100dB är skadlig för örat om man använder i många timmar.

Medlem

Bonik, tips sänk volymen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Bonik:

Fanns ingen information om dB (decibel) på hörluren? inte mikrofonen.
över 100dB är skadlig för örat om man använder i många timmar.

Är du riktigt riktig? Skriv ett brev till EU eller skruva ner volymen själv.

Medlem

De ser ut att sitta och kännas ungefär som ett par klassiska AKG-lurar.
Tack för recensionen, skall ha dessa i åtanke om jag beslutar mig för att uppgradera mitt nuvarande headset.

Inaktiv

Riktigt sugen på ett par!
Mina Steelseries neckband dödar öronen efter 5min (sitter med mössa när jag spelar för att avlasta öronen)

Vilka är snyggast?
Vita: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2536

eller

Svarta: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2535

Inaktiv

Fattade jag rätt , sitter det volymkontroll och mic-brytare på sladden ? Isåfall går dessa (också) helt bort. Fattar inte varför man inte kan sätta det på en av lurarna ? Vill inte ha det skitet hängande på sladden...

Medlem

Håller med dig gryzor, är väldigt sugen på att köpa dom här men synd på värmen, det drar ner lite på köplusten :S

Medlem
Skrivet av Mionix_Calle:

Vi på Mionix får också tacka för en mycket välskriven recension och får även passa på att säga hur roligt det är för oss när våra produkter är uppskattade.

Dock skulle vi vilja få med ett lite förtydligande hur skummet fungerar. Det är ett tryckavlastande material som motverkar tryckpunkter. När headsetet används under en längre tid så minimeras risken för smärtsamma tryckpunkter på och runt örat.

Skummet förblir allstå inte format efter örat när du tar av dig lurarna utan går tillbaka till sitt utgångsläge.

Med Vänliga Hälsningar

Calle Conradsson
Mionix AB

Det later ju bra, mina Fatal1ty trycker hart runt oronen, far se om det blir kop och om plankan (haha plankan (planboken)) tillater. Bra recension for ovrigt


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Ja, det är ju dags att byta ut mina Icemat så varför inte.

Medlem

Jag har det här headetet och det är nog det bästa headsetet jag har haft på länge, jag tycker inte att det blir så varm som dom skrev i recentionen, jag hade det under hela DH och jag stördes inte av värmen ( la inte märke till den alls facktist ). Det ända som jag kan klaga lite på iså fall är väll micken, om man inte mutar mikrophonen så spelas allting upp som den recordar i hörlurarna vilket är sjukt irriterande, det kommer inte med en installation vilket jag föredrar om jag vill ändra ljudinställningar, annars är det ett grymt bra headset!

Medlem

Jag köpte dessa lurar, det var nästan ingen bas i dom. Jag blev riktig besviken

1
Skriv svar