Operation Flashpoint: Dragon Rising

Robot
Operation Flashpoint: Dragon Rising

Åtta år har gått. Vi har väntat, spekulerat, hoppats och... väntat. Nu är uppföljaren till ett av historiens mest prisade spel här och förväntningarna är naturligtvis skyhöga. Kommer Operation Flashpoint: Dragon Rising att ge oss vad vi väntat så länge på?

#operation-flashpoint-cold-war-crisis


Medlem
FZ recenserar Flashpoint 2

<insert the sound of major lolage here>

Medlem

Mycket bättre än Arma 2. Men spelet är jäkligt svårt, kör på normal och oftast blir man dödad av någon som är flera hundra meter bort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Okej nu vill jag testa det.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Oj, 5/5 värt att köpa kanske

Medlem

mest intresserad av mp-delen men på XBOX360 tror jag inte ens det är 16vs16.
PC-version har jag inte kapacitet för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Körde detta igår med två kompisar i Co-Op, riktigt skoj när man väl kommit in i det. Från början ville man bara springa runt och döda saker men sedan har man insett att "smyga" runt funkar bra oxå

Lite dåliga saker dock, vet inte om du skrev dem för orkade inte läsa all text, men när man använder scrollhjulet på musen så kan man inte gå/springa samtidigt man försöker equippa något annat. Lite jobbigt men men. Vi hittade nån stationärt vapen ochså och animationerna när man sköt med det var väldigt stelt. Men annars skoj spel.

Riktig skön kännsla när man hör någon på vent säga, helikoper ovanför göm er bland träden, sen sitter man där och väntar och hoppas han inte ser en

Medlem
Citat:

Ett tydligt exempel på hur Dragon Rising och Cold War Crisis skiljer sig är skademodellerna. Man dör inte längre av ett skott . . .

Ja herrejävlar. Ni kanske skulle leta rätt på någon som faktiskt vet hur OFP funkar istället?

Medlem

Plötsligt slog en våg av köplust till i mig! I want this game!

Medlem

Synd bara att konsol versionerna (vilket jag har förstått) inte har lika mycket MP kapacitet som PC versionen, annars hade jag nog köpt det.

Inaktiv

spelet är riktigt uselt hur kan detta få 5poäng?


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

5 av 5? Där dog den sista gnuttan av förtroende för FZ:s recensioner jag hade kvar.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

spelet är riktigt uselt hur kan detta få 5poäng?

Spelet är helt okej i COOP och SP , mp delen lider samt PC versionen, men för konsoler är det nog utan problem en 4 eller 5a.

Sen ska inte detta jämföras me OFP1 då spelen i fråga inte har något gemensamt förutom just namnet.

Medlem

Måhända att SP är värt 5/5. Men MP deler är fan inget att hänga i granen.

Medlem

Ooo måste skaffa. OFP 1 är ju helt klart ett av de bästa stridsimulatorerna som gjorts
Så ska bli intressant att testa OFP 2.

Medlem

Att folk kan tycka så olika om ett och samma spel...

Medlem

Jaha... Jag klarade ut detta igår då jag fick hem det i brevlådan.... Jag är jävligt besviken. kontrollerna var bra, grafiken var bra, musiken i huvudmenyn var bra men lite rolig första gångerna man hörde den, ljudet var bra och speciellt vapnen MEN:

*Vart är alla soldater? Det är max 20 st på slagfältet åt gången (10 på vardera sida) och kanske 2 st stridsvagnar på något enstaka uppdrag/bana. Jag hade förväntat mig iallafall runt 50st eller mer per bana och definitivt mer fordon.

*Jag fick använda någon jeep då och då och en gång en helikopter (transport). Vart är alla flygplan, attackhelikoptrar, stridsvagnar och "APC's" man skulle få köra/flyga?? Bara på internet eller?

*11 banor/uppdrag.... Vilket jävla skämt. Jag hade förväntat mig runt 20-30 banor/uppdrag som ungefär det var i original spelen. Jag fick detta spelet kl 9 och klarade av det för 30 minuter sedan. Tog inte lång tid.

*5-7 st "single missions" att välja mellan istället för kampanjen? Helt säker på att i första spelet så fanns det minst 20 st.

Nej, jag är otroligt besviken. Mest på att slagfälten var så otroligt små. Hade förväntat mig storskaliga krig med 50 amerikaner (fordon inräknat) mot 50 kineser (fordon inräknat) på varje slagfält MINST.

Nu är det väldigt längesen jag spelade OF 1 + expansioner men jag har för mig att det var definitivt såhär många, kanske inte på alla banor men lätt 75% av dom.

Besvikelse, besvikelse, besvikelse och.... besvikelse...

Jag ska testa multiplayer i helgen.... Återkommer då om hur det är...

EDIT: taget från PC Gamers forum och nu har jag testat MP... I stort sett servrar med bara ryssar och folk från öst och sydöst.... Laggande servrar överallt och bästa hade 90 i ping...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dålig hitdetection, fiender klarar upp till 6 skott utan att dö. Köra fordon är som att köra på is.
Fiendens kroppar despawnar efter mindre än 30 sec så man hinner nästan aldrig plocka upp nya vapen eller ammo.
För att komma till mp delen så måste man gå igenom typ 5 steg i menyn (som är riktig seg med effekter för varje steg). Inga dedikerade servers, laggar som fan i MP, inga cd keys, inget anti cheat system. För att kunna starta ett MP spel med 32 spelare så måste alla tycka på ready knappen. (Det tar tid när folk vill jävlas)
Verkligen inte ett 5/5 spel för en PC spelare, för konsol kanske.

Så, slut whinat. Annars så är det ett okej spel. Men snälla, ge oss checkpoints i coop...

Medlem

Helt jävla sjukt, när det äntligen kommer ett spel man har längtat efter,så är det bara piss som ARMA 2

Medlem

5 av 5 ?! Oj, det här ska bli intressant att följa på forumet...


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Coop 4 players... nä tacka vet jag förra söndagen då de blev 69 player coop vilket var _lite_ mer nice :heart:

annars så tycker jag nog att 5/5 är lite väl högt, men gissar om man är ute efter ett CoD/Battlefield spel så kanske det är spelet som man ska köpa...

Medlem

Äsch, inte alls värt 5/5. Ett bra och polerat spel men inte såpass grymt att det är värt 5/5

Recensenten måste vara en fanboy! eller så har han bara kört arma 2 fram tills nu.

Medlem

En FEMMA!? Så bra är det ju knappast... =/

Medlem

Okej. Nu har jag låtit det sjunka in lite, och betyget 5/5 är verkligen helt verklighetsfrånvänt. I alla fall om man jämför med att ORIGINAL-OFP fick 4/5 av FZ. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Jag tror säkert att FZ tycker att Eilert Pilarm är bättre än Elvis Presley också

Bortsett från FZ:s pinsamma låtsasrecensenter och deras åsikter så förstår jag att folk som gillade OFP är besvikna.
Men det har faktiskt varit tämligen uppenbart i all media och info man fått om DR att det skulle bli ett plastigt Battlefieldspel.
Har man på nåt sätt missat detta förstår jag att man känner sig lurad.

Medlem

synd att recensenterna inte går att lita på här

Medlem

detta blir ett köp alltså!


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Många äro de gnälliga.

Medlem

Grymt bra spel, värt betyget. Spelet känns enormt genomarbetat och MP är kanon. Coop gör även att SP-kampanjen blir mycket roligare, vilket är roligt att köra själv också.

Medlem

Vilken planet kommer denna reviewer ifrån? Det finns ett antal stora fel/missar som borde nämnts som inte borde gett spelet mer än 3/5.
1. inga dedicated servers....???
2. Ingen support för att konfigurera joystick, ingen annan som vill flyga helikopter med joystick istället för mouse/keyboard???
3. ingen FOV i fordon samt usel fordonsfysik (kör på en sten med en buggy och se hur den voltar 5 varv 20 meter upp i luften).

nä, hittils har det inte levt upp till mina förväntningar och jag har verkligen varit en fanboi av detta lir ett bra tag tillbaka.

Medlem

Spelet är bra, det kan jag hålla med om men AI:n ( den vänliga AI.n fiendens är rikigt bra) och multiplayern är extremt dålig.
Banorna är för små och korta.
Man får nästan aldig använda fordon.
Går inte att använda civila fordon.
Finns inga civila.
Ingen story. (ena sekunden är du en snubbe andra är du en helt annan. Kampanjen verkar inte hänga ihop).
Fienden tål 3-6 träffar om inte headshot.
Order menyn som skulle vara så bra är annu värre än Armas.
Går inte att sitta i en stridsvagn eller en bil i kanon tornet och kommendera förarer utan att öppna kommando menyn.


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Skriv svar