Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av scodriem:
Skrivet av Lerner:

hur använder man artillery ?

Hört talas om ''meny''?

Ja. Vadå då? Tror du inte jag kollade o letade där själv ?

Har för mig att det är högra shift.

Medlem

Ska iaf testa det

Medlem

Var tvungen att testa huruvida deras avancerade ai och realistiska skadesystem fungerade. Skapade ett litet uppdrag i editorn där jag sitter i en M1A2 och fi består av 48 riflemen. börjar med att köra lite cirklar bland fi som matar på som tokar med sina karbiner mot min pansarvagn. Helt plötsligt blinkar skadeindikatorn till och jag har tydligen blivit skjuten i skrevet utan att lämna pansarvagnen. Lite senare tar jag en träff i bröstet och ytterligare en stund senare dör jag av ett headshot.

Detta spel är verkligen fulländat.

För att läsaren ska få lite större nytta av era recensioner hade det varit bra om ni var flera som testade spelen och sedan gemensamt kom överens om betyg. Att låta en person ensam kasta ur sig en siffra är lika värdefullt som att jag skulle fråga min tärning.

Medlem
Skrivet av it is me MARIO:

Får väl säga samma sak till dig då.

Får ett spel högt betyg betyder det ju att recsensenten anser det vara värt det betyget,
sen att du tycker annorlunda beror väl på att du inte gillar såna spel,
eller förmodligen inte ens testat det och vet vad du pratar om vad det är värt i betyg eller ej.

Klart som fan jag har testat det här skitspelet. Då OFP är nog det spel jag har spanderat mest timmar under ett x antal år sedan det släpptes. Så du kan inte tro att vi hardcore fans till serien kan vara något annat än förbannad och besviken på vad Codemasters har gjort med hela.

Om man ger spelet 5/5 så bedömmer man det som ett helt annat spel och inte som en efterträdare till vad som var det bästa mil-sim:et tills ArmA 2(OFP 2) tog över titeln.

Medlem

Till RobbazSweC: Baserat på vad? Jag menar, du får ju tycka illa om spelet jag bara undrar varför du inte gillar det?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av PriMo:
Skrivet av it is me MARIO:

Får väl säga samma sak till dig då.

Får ett spel högt betyg betyder det ju att recsensenten anser det vara värt det betyget,
sen att du tycker annorlunda beror väl på att du inte gillar såna spel,
eller förmodligen inte ens testat det och vet vad du pratar om vad det är värt i betyg eller ej.

Klart som fan jag har testat det här skitspelet. Då OFP är nog det spel jag har spanderat mest timmar under ett x antal år sedan det släpptes. Så du kan inte tro att vi hardcore fans till serien kan vara något annat än förbannad och besviken på vad Codemasters har gjort med hela.

Om man ger spelet 5/5 så bedömmer man det som ett helt annat spel och inte som en efterträdare till vad som var det bästa mil-sim:et tills ArmA 2(OFP 2) tog över titeln.

Så spelet är egentligen skitbra och det enda du stör dig på egentligen är att det har "Operation Flashpoint" i titeln?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är väl rätt självklart - för mig iaf - att folk reagerar på FZ's recensioner och artiklar. Visar ju att man bryr sig om man orkar skriva vad man inte gillar och vill se mer av. För mig är FZ den äldsta och enda svenska spelsiten jag besöker och det har jag gjort sedan den lanserades och nyheterna bestod av allt kring Quake 1.
På ett sätt har man ju "vuxit upp" med FZ när det gäller gaming och då vill man ju på ett sätt att åsikterna ska vara likartade när det gäller ett spels kvalitet och värde.

Spel har ju förändrats från att vara något som kom ut sällan och som hela tiden förbättrades av utvecklarna till något som släpps för tidigt, görs halvdant, portas hejvilt på bekostnad av gameplay och ofta är mycket buggigt. Det gör ju att ribban ska höjas ännu mer när man recenserar så att utvecklarna förstår att man vill ha mer för pengarna och att det inte duger med halvmesyrer bara för att tjäna snabba stålar.
"Gör om gör rätt" är väl en bra signal att skicka till utvecklare så vi får ännu bättre spel i framtiden :).

Personligen har jag blivit mer och mer kritisk till spel och när jag spelar ett nytt spel så går jag alltid in med mycket kritiska ögon och öron. Det gäller även om det är ett spel som hypats sönder och som jag själv har väntat svinlänge på. Tycker jag att ett spel är roligt så spelar jag det mycket, tar reda på i princip allt om det och därmed får reda på dess brister rätt snabbt. Man bryr sig liksom mer om ett lir då man inser att det har potential. Det kan fortfarande vara värt ett högt betyg eftersom man faktiskt spelar det, lägger ner mycker tid på det och har roligt men samtidigt så är det ju få spel som är värda en full pott om det har en massa brister som man irriterar sig på. Brister i spel kan ju vara mer eller mindre irriterade beroende på vem du frågar men en potentiell köpare är alltid värd att få reda på dem i mitt tycke.

Jag tror att en del vill att recensionerna här på FZ ska vara mycket mer kritiska och kanske inte så snabbt recenserade alla gånger. Kanske behövs det en veckas spelande till för att man ska inse att det inte är värt en full pott och den initiella "FAAAN VA KUUL!"-känslan har lagt sig. Då är det större chans att man verkligen vet vad man snackar om och kan ge ett bättre helhetsintyg av spelet i recensionen. En recension är ju ett tyckande från recensentens sida men det är ju också ett visst ansvar att ge en relativt objektiv syn på det, ta ett steg tillbaka och ställa sig själv några frågor. "Vad skulle andra typer av spelare tycka vara bra/dåligt i spelet?", "Hur kunde det gjorts bättre?", "Vad har utvecklarna missat?".
Man får tänka på att en del faktiskt baserar sitt spelköp mycket på just betyget och inte det som står i texten.

Jag brukar blänga på de flesta stora siter och läsa hur de recenserar och har väl mer eller mindre kommit fram till att Eurogamer har hittat en vettig modell för sitt recenserande (för mig). De verkar ofta gå in i en recension i tron om att spelet ska vara rätt dåligt eller halvdant (som jag själv) och sen låter sig bli överraskade av hur bra det är och får då ofta ett ganska välrepresenterat helthetsintyg. Få spel får högsta pott och spel omrecenseras ibland när det inte varit hög klass på första recensionen eller gemene mans åsikt helt gått isär från sitens.

Inga siter/recensenter är perfekta dock och man hittar ju de man - som sagts - vet tycker likadant som en själv och följer deras recensioner därefter.

Uj, bokskriverier vart det visst här ;).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Alltså dom som ger detta spel mer än något över 3 i betyg kan ju inte ha spelat det helt ut... Har ni försökt spela Coop? är ju en skit svårt att hitta varandra, och friends systemet är ju stört man tycks inte kunna joina om man satt ett lösen på servern. Menyerna laggar jätte mycket trycker man back händer det ingen dom första 50 sekunderna... Sjukt hur man kan ge ut ett spel som inte är klart detta är första gången jag känner mig riktigt jävla grund lurad jag vill ha pengarna tillbaka!

Medlem

jag ångrar köpet av bugg-lag-Arma2 och OFP2 verkar inget för mig heller, så nu blir man utan en krigssimulator spel

SAD PANDA

Inaktiv

Tar bort FZ som min Startsida för FireFox nu!
Jag är så jävla besviken är.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Så spelet är egentligen skitbra och det enda du stör dig på egentligen är att det har "Operation Flashpoint" i titeln?

Skulle du vilja att man utnyttja till exempel Half-Life titlen men där spelet i grund är som The Sims?? Nä tror fan inte det.

Om spelet hete Arkadpangaren 2000, så skulle spelet iallafall leva upp till sitt namn och då kunna få sin jävla fullpott.

Medlem

Det här har 81 på Metacritic, och fick 5/5.
Uncharted 2 däremot har 97 (!) på Metacritic och det tycker ni förtjänar en 4/5?

Men jag ska inte klaga, det är eran åsikt.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Jag har besökt fragzone sedan starten. Men nu byter jag sida efter denna bedrövliga recension. Utan innehåll och objektivitet.

Man får väl för fan försöka sätta en journalistisk standard.

Medlem
Skrivet av haido:

Jag har besökt fragzone sedan starten. Men nu byter jag sida efter denna bedrövliga recension. Utan innehåll och objektivitet.

Man får väl för fan försöka sätta en journalistisk standard.

Håller med, blir nog bara kotaku.com från och med nu.

Medlem

värkar riktigt bra bliv någ ett köp


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

haha HELT otroligt vad vissa kan gnälla XD spela inte spelat om ni inte gillar det då...

Och ni som tycker arma2 är bättre och räknar upp fel på opf 2 så kan jag ju bara säga att skulle man räkna upp alla buggar med arma 2 så skulle det krävas 5 sidor. Och då nämner man inte hur dåligt kodat spelet är ....:heart:

Medlem
Skrivet av Smutz:

Alltså dom som ger detta spel mer än något över 3 i betyg kan ju inte ha spelat det helt ut... Har ni försökt spela Coop? är ju en skit svårt att hitta varandra, och friends systemet är ju stört man tycks inte kunna joina om man satt ett lösen på servern. Menyerna laggar jätte mycket trycker man back händer det ingen dom första 50 sekunderna... Sjukt hur man kan ge ut ett spel som inte är klart detta är första gången jag känner mig riktigt jävla grund lurad jag vill ha pengarna tillbaka!

HAHAHA du har aldrig spelat ett nysläppt spel eller?

10 miljoner spelare som du satt på dagen då det släptes och vill in o spela som du och du gnäller det tar tid och joina.

ja vet inte vad du tänker med om jag ska vara ärlig

Medlem

Enliget er säljva (Betygssskalan)
Så är era recentioner till för att "hjälpa dig i speldjungeln, så att du inte spenderar dina pengar på värdelösa spel."
Ja det står också att vi inte ska lita blint på er men om nu era recensioner är till för oss läsare så borde då inte betyget reflektera om vi ska köpa det eller inte? och inte bara vad recensenten tycker om spelet?
Just det här spelet är helt okay (som FPS inte soldat si) men inte är det som betygsskala säger Perfektion inte ens spel som Grim Fandango,Outcast o.s.v är perfekta.

Så för att sammanfatta:
Recensera för oss läsare inte för er själv,om ni så hemskt gärna vill uttrycka era åsikter skriv dagbok,blog eller något annat blaj.
För det andra skaffa en bättre betygsskala eller ändra på vad de fem stjärnor betyder.

Medlem

Ärligt talat, är det någon här som verkligen har spelat Operation Flashpoint 1?

Jag installerade och spelade retail-versionen för någon månad sen, och jesus fucking christ vad mina minnen blev besudlade.

OFP1 har:

1. AI som antingen bara ligger still mitt på ett fält och låter sig bli skjuten eller som skjuter dig med första skottet på 500 meter genom buskar.

2. Fordon som sjunker ihop som ballonger när de fått nog med skada. Pansarvagnar som dör av handgranater och maskingevär om man skjuter på dem länge nog. Jeepar som ibland fastnar i polygoner på marken och vibrerar fortare och fortare tills de slutligen flyger upp i luften som raketer.

3. Hus som man knappt kan navigera i, och som sjunker ihop som pannkakor när man skjuter på dem, och där gräset växer genom golven.

4. Sjukt små öar med totalt öde landskap och byar som består av 2-3 hus var.

5. Fiender som kan ta upp till 3 Dragunovskott innan de ger upp.

6. Mer buggar än man kan räkna med en Cray 2, och multiplayer som fungerade 1 gång av 20 vid release.

Och detta är spelet som Dragon Rising aldrig kan leva upp till? Really?

Operation Flashpoint 1 fick jävligt många patchar, och efter dessa patchar och expansioner (och moddar) så blev det faktiskt ett rimligt bra spel.

Dragon Rising har varit ute i 3 dagar, och folk dömer redan ut det som det värsta spelet någonsin? Get fucking over yourselves. Dragon Rising är ett mycket bra spel, men med några stora brister just nu. Dessa brister kan fixas, om utvecklarna lägger manken till och skyndar ut med en patch. Än så länge så njuter jag av coop, och att snickra ihop småskaliga strider i den ypperliga editorn.

Medlem

Riktigt bra spel faktiskt !

Medlem

Visst, det är eran åsikt men jag anser att publicerar man en artikel så bör hela FZ.se crew stå bakom betyget, inte bara en snubbe som typ bara spelat ett spel i hela sitt liv och därför ger det 5/5 pga att det är det enda spelet han spelat.

Frågan ni bör ställa er själva är ju: ska vi behålla 5/5 och samtidigt skada hela FZ.se's trovärdighet för all framtid eller bör vi sänka betyget och faktiskt fundera på vad 5/5 innebär? Som någon skrev tidigare så platsar ju detta spelet i samma liga som baldurs, deus ex, half-life, diablo etc om betyget består.

Oavsett om det är skribentens åsikt så är den ju publicerad i FZ.se's namn och skadar därför hela varumärket om vi nu ska se det så.

Tiv

Medlem

Jag har hållit mig utanför diskussionen, främst på att jag inte spelat spelet. Som vanligt trodde jag att folk bara krävde uppmärksamhet och gillar att säga "gud vilken dålig recension, hur kan den få 5/5 i betyg!?", men nu efter några timmar hos kompisen som införskaffat det på PC så måste jag ge min syn på saken.

1. AI:n. Besvikelse, eftersom att jag gick efter FZ's recension. Fiendesoldater sätter sig ner på huk på öppna arealer istället för att ta skydd i ett hus/bakom sandsäckar/med mera som är två meter bort. De siktar på mina kamrater som har bunkrat upp 500 meter bort, istället för på mig som springer likt rambo 20 meter framför dem. Och hade det varit så att det händer sällan så hade jag nog inte brytt mig, men det hände väldigt ofta, till en sån grad att det började bli löjligt.

2. Kommandosystemet. Krångligt och i många avseenden ologiskt. Det går inte att röra sig när du ska ge order, och när det är hett om öronen blir det nästan en panikkänsla eftersom man inte kan manövrera sin soldat samtidigt - vilket slutar i fel order och man skickar sina manar rakt in i kulregnet, eller att man står och yrar för långe så helt plötsligt exploderar det en fiendegranat mellan fötterna på en.
Eftersom kommandosystemet är en stor del av spelet (ni vet man springer med sina mannar och inte solo?) så är det näst intill pinsamt med stämplingen "Fulländat!" trots att det står "- kommandosystemet" precis brevid - vilket för mig in på #3.

3. Betyget i sig. Jag hade kunnat leva med en stark fyra, det är stundtals bra atmosfär och jag gillar när artilleriet slår ner och hela byar förvandlas till damm och man ser inte längre än två meter. Att uppdragen skulle vara mer engagerande vet jag inte om jag håller med om. De är självklart bättre än "Gå hit döda hela byn och spring tillbaka", men det är fortfarande exakt samma sak. Ingen AI att skryta med och kommandosystemet gör att man blir tokig.
Mitt betyg: En medelmåttig 4, jag kommer inte köpa spelet.
Mitt betyg på recensionen: En medelmåttig 2.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

Ärligt talat, är det någon här som verkligen har spelat Operation Flashpoint 1?

Jag installerade och spelade retail-versionen för någon månad sen, och jesus fucking christ vad mina minnen blev besudlade.

OFP1 har:

1. AI som antingen bara ligger still mitt på ett fält och låter sig bli skjuten eller som skjuter dig med första skottet på 500 meter genom buskar.

2. Fordon som sjunker ihop som ballonger när de fått nog med skada. Pansarvagnar som dör av handgranater och maskingevär om man skjuter på dem länge nog. Jeepar som ibland fastnar i polygoner på marken och vibrerar fortare och fortare tills de slutligen flyger upp i luften som raketer.

3. Hus som man knappt kan navigera i, och som sjunker ihop som pannkakor när man skjuter på dem, och där gräset växer genom golven.

4. Sjukt små öar med totalt öde landskap och byar som består av 2-3 hus var.

5. Fiender som kan ta upp till 3 Dragunovskott innan de ger upp.

6. Mer buggar än man kan räkna med en Cray 2, och multiplayer som fungerade 1 gång av 20 vid release.

Och detta är spelet som Dragon Rising aldrig kan leva upp till? Really?

Operation Flashpoint 1 fick jävligt många patchar, och efter dessa patchar och expansioner (och moddar) så blev det faktiskt ett rimligt bra spel.

Dragon Rising har varit ute i 3 dagar, och folk dömer redan ut det som det värsta spelet någonsin? Get fucking over yourselves. Dragon Rising är ett mycket bra spel, men med några stora brister just nu. Dessa brister kan fixas, om utvecklarna lägger manken till och skyndar ut med en patch. Än så länge så njuter jag av coop, och att snickra ihop småskaliga strider i den ypperliga editorn.

Det OFP hade från release var potential. Betänk även att det var några år sedan det släpptes och, ja, öarna var inte särskillt detaljerade, men mer detaljrikedom än DR vågar jag påstå och då är det ett _mycket_ äldre spel. Sen hade ju OFP moddar som du nämner, något som DR aldrig kommer få om man skall tro utvecklarna och DET är vad som gör att ett spel håller i längre än ett halvår. Så, ja, jag har faktiskt mage att påstå att DR ALDRIG någonsin kan ens komma i närheten av att leva upp till OFP.
Som argument kan även tilläggas att: Det finns rätt så många som FORTFARANDE spelar ofp, om 8 år har jag svårt att se att någon ens kommer att minnas detta skräpet, eller ens 2 år. (Ja jag är medveten om att undantag såklart kommer att finnas)

Det skall dock villigt erkännas att jag stör mig lite på användandet av Operation flashpoint i titeln då dom båda spelen inte har mkt gemensamt men även om det hetat ngt annat så hade jag sågate det för det enligt min mening är ett uselt spel. Buggar kan man leva med för dom kan och kommer att fixas, en dåligt designad produkt som är lika tilltalade som senapsfyllda mums-mums är något mkt värre.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

1. AI som antingen bara ligger still mitt på ett fält och låter sig bli skjuten eller som skjuter dig med första skottet på 500 meter genom buskar.

Ungefär som i DR då.

Citat:

2. Fordon som sjunker ihop som ballonger när de fått nog med skada. Pansarvagnar som dör av handgranater och maskingevär om man skjuter på dem länge nog. Jeepar som ibland fastnar i polygoner på marken och vibrerar fortare och fortare tills de slutligen flyger upp i luften som raketer.

Skjut inte länge på dom då, det är ju inte så att det räcker med 100 skott. Fastnar med fordon gör man i DR också.

Citat:

3. Hus som man knappt kan navigera i, och som sjunker ihop som pannkakor när man skjuter på dem, och där gräset växer genom golven.

Finns inget gräs i OFP1

Citat:

4. Sjukt små öar med totalt öde landskap och byar som består av 2-3 hus var.

Det går iaf att använda hela öarna i MP. Du testade inte OFP: RES och Nogova som är lite större samt har större städer än DR.

Citat:

5. Fiender som kan ta upp till 3 Dragunovskott innan de ger upp.

Beror på vart man träffar.

Citat:

6. Mer buggar än man kan räkna med en Cray 2, och multiplayer som fungerade 1 gång av 20 vid release.

Jag har spelat många CTI matcher utan problem i OFP: RES

Citat:

Och detta är spelet som Dragon Rising aldrig kan leva upp till? Really?

Ja. Du kan ju inte jämföra alla saker då tekniken har gått framåt t.ex. så har DR lite bättre grafik än OFP.

Citat:

Operation Flashpoint 1 fick jävligt många patchar, och efter dessa patchar och expansioner (och moddar) så blev det faktiskt ett rimligt bra spel.

Så du testade OFP 1.0 eller?

Citat:

Dragon Rising har varit ute i 3 dagar, och folk dömer redan ut det som det värsta spelet någonsin? Get fucking over yourselves. Dragon Rising är ett mycket bra spel, men med några stora brister just nu. Dessa brister kan fixas, om utvecklarna lägger manken till och skyndar ut med en patch. Än så länge så njuter jag av coop, och att snickra ihop småskaliga strider i den ypperliga editorn.

Nu är det ju så att det inte bara är buggar som måste fixas, det är hela spelet som har gått fel väg.
T.ex. antalet spelare samt AI, där man kan ha 10 gånger så många i OFP. I OFP gick det att använda hela ön i MP och SP, DR får klara sig med små 4 km² banor.
Ordersystem där du måste stå still och själv trycka bort med samma knapp som man startar det med(Q).
Måste stå still för att välja vapen, tex byta till pistol eller "medic lådan" Sen att det är otroligt segt gör det inte bättre.
CM har krypterat hela spelet vilket inte bådar bra för modning.
Ingen dedikerad server programvara.

S_Z
Medlem
Skrivet av Erenthal:

Ärligt talat, är det någon här som verkligen har spelat Operation Flashpoint 1?

Jag installerade och spelade retail-versionen för någon månad sen, och jesus fucking christ vad mina minnen blev besudlade.

OFP1 har:

1. AI som antingen bara ligger still mitt på ett fält och låter sig bli skjuten eller som skjuter dig med första skottet på 500 meter genom buskar.

2. Fordon som sjunker ihop som ballonger när de fått nog med skada. Pansarvagnar som dör av handgranater och maskingevär om man skjuter på dem länge nog. Jeepar som ibland fastnar i polygoner på marken och vibrerar fortare och fortare tills de slutligen flyger upp i luften som raketer.

3. Hus som man knappt kan navigera i, och som sjunker ihop som pannkakor när man skjuter på dem, och där gräset växer genom golven.

4. Sjukt små öar med totalt öde landskap och byar som består av 2-3 hus var.

5. Fiender som kan ta upp till 3 Dragunovskott innan de ger upp.

6. Mer buggar än man kan räkna med en Cray 2, och multiplayer som fungerade 1 gång av 20 vid release.

Och detta är spelet som Dragon Rising aldrig kan leva upp till? Really?

Operation Flashpoint 1 fick jävligt många patchar, och efter dessa patchar och expansioner (och moddar) så blev det faktiskt ett rimligt bra spel.

Dragon Rising har varit ute i 3 dagar, och folk dömer redan ut det som det värsta spelet någonsin? Get fucking over yourselves. Dragon Rising är ett mycket bra spel, men med några stora brister just nu. Dessa brister kan fixas, om utvecklarna lägger manken till och skyndar ut med en patch. Än så länge så njuter jag av coop, och att snickra ihop småskaliga strider i den ypperliga editorn.

Du pratar om ett spel som gjordes av ett väldigt litet utvecklingsteam för nästan 10 år sedan som försökte sig på nåt som någon aldrig kommit i närheten av tidigare.

Vore märkligt om ett spel 2009 inte vore tekniskt överlägset ett från 2001. AIn var för tiden mycket bra. Några större städer dök inte upp förrän expansionen (Resistance) men vad jag förstått har inte DR heller det och visst var modeller av förstörda hus och fordon usel men vi pratar som sagt om nåt som utvecklades för nästan 10 år sedan. Jag tror att de flesta föväntar sig att tekniken rört sig framåt sedan dess.

OFP är ett av tidernas bästa spel enligt mig och många många andra (definitivt det jag har lagt mest tid på av alla spel).

Medlem
Skrivet av Bush:

Finns inget gräs i OFP1

Hmm, var nog de där små buskarna jag menade. I många av OFPs städer så var markplanen i husen helt täckta med buskar.

Citat:

Så du testade OFP 1.0 eller?

Japp. Jag tänkte att det var rättvisast att testa OFP i retail-version utan patchar, eftersom DR inte har fått några patchar än.

Jag har Resistance, och jag har en jävla massa moddar till OFP. Med de tillägen och patchar så är OFP ett mycket bra spel. Min poäng var bara att jämföra de två spelen som de ser ut/såg ut vid release. Vid release så var OFP ett buggigt vrak som knappt fungerade annat än i single-player.

Och återigen, Dragon Rising är inget perfekt spel. Det finns en del stora problem som måste övervinnas. Arma2 är mycket möjligt ett bättre spel, det erkänner jag mycket villigt. Men jag är inte redo att dömma ut DR än, jag ger gärna utvecklaren ett tag för att släppa patchar/ded server först. Jag har haft så jävla kul i både SP och Coop i DR, så jag hoppas att utvecklarna är kapabla att göra det.

Angående AIn i DR så kan jag faktiskt inte hålla med i grunden. Testa själv med att i editorn sätta ut en squad med AI, och öka deras Leadership från 200(?) eller nåt som är default till 500+. Som natt och dag, AIn blir hur brutal och taktisk som helst med den lilla skillnaden.

Inaktiv

Vissa här har verkligen stora problem. Ta en titt på andra recensioner på andra spelforum så får ni se hur bra betyg dem suttit på spelet.

Men jag kan hålla med att det finns stora brister i spelet och att det omedelbart behövs fixas upp utav spelutvecklarna. MEN. Eftersom FZ, liksom andra spelsajter som recenserade spelet inte kunde spela multyplayer för att spelet inte hade kommit ut och att det inte fanns några spelare så kunde dem förmodligen inte märka dessa brister, så som Conection problem, 200 ping på alla servrar osv.

Ni ger inte spelet en chans, vänta bara tills patchen kommer så får ni se.

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

Medlem
Skrivet av scodriem:

Vissa här har verkligen stora problem. Ta en titt på andra recensioner på andra spelforum så får ni se hur bra betyg dem suttit på spelet.

Men jag kan hålla med att det finns stora brister i spelet och att det omedelbart behövs fixas upp utav spelutvecklarna. MEN. Eftersom FZ, liksom andra spelsajter som recenserade spelet inte kunde spela multyplayer för att spelet inte hade kommit ut och att det inte fanns några spelare så kunde dem förmodligen inte märka dessa brister, så som Conection problem, 200 ping på alla servrar osv.

Ni ger inte spelet en chans, vänta bara tills patchen kommer så får ni se.

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

håller med

Medlem
Skrivet av scodriem:

Vissa här har verkligen stora problem. Ta en titt på andra recensioner på andra spelforum så får ni se hur bra betyg dem suttit på spelet.

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

Lite oväsentligt, men ändå roligt att se hur Tjeckiska sajter konsekvent sågar spelet. Kan det bero på att de har en inhemsk tillverkare av liknande spel som man gärna håller om ryggen?

Medlem

Ja, för communitymanagern som kontrollerar posten har ju säkert inte betalt för att få det att se ut som om spelet fått svinbra kritik med undantag för de tjeckiska?

Skriv svar