Sony: Microsoft har mer pengar än Gud

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Hur kan något som inte existerar ha pengar?

Tänkte precis samma sak :/

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Pirazy:

Underliga uttalanden, speciellt med tanke på att Sony-koncernen har dubbelt så många anställda och förfogar över ett kapital enormt mycket större än Microsoft..

Men det är lite gulligt hur han försöker få dem att framstå som nån sorts underdog.

QFT

Saxat från Wikipedia(EN):
Sony Corporation
Revenue ¥ 7.730 trillion ($78.877 billion U.S. (Fiscal Year Ended 31 March 2009)
Operating income ¥ -227.8 billion
Net income ¥ -98.9 billion
Total assets US$ 230.5Billion (2009)
Total equity US$ 50 Billion (2009)
Employees 180,500 (as of March 2008´)

Microsoft Corporation
Revenue US$ 60.420 billion (2008´)
Operating income US$ 22.492 billion (2008´)
Net income US$ 17.681 billion (2008´)
Total assets US$ 72.793 billion (2008´)
Total equity US$ 36.286 billion (2008´)
Employees 93,000 in over 100 countries (2009)

(Punkter används i USA för att åtskilja decimalerna istället för i Sverige kommatecken, däremot används kommatecken för att åtskilja tusental)

Meh, Playstation är ju inte hela Sony. Sony Computer Entertainment har sina egna resultat, det du klistrat in från wikipedia (sic!) är för hela Sony, inkl hemelektronik och vad nu de inte gör.

Det är klart Sony är större. Microsoft gör i princip bara OS, tillhörande mjukvara och Xbox nuförtiden. Sony orkar jag inte ens räkna på.

Medlem

Ja, för att ha pengar så måste man existera så det är inte speciellt konstigt att MS har mer pengar än gud.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Spelmässigt kan jag hålla med om att Nintendo fegar, men i och med att de låg riktigt dåligt till ekonomiskt i Gamecube eran, men utvecklade en helt unik konsol tycker jag att de har tagit en stor risk:P

Nej, Nintendo utvecklade en ny kontroll till den gamla konsolen och startade sedan hypen. Den nya kontrollen gick utmärkt som ursäkt för att inte släppa annat än barn-och skräpspel som slängdes in i genren "casual".

I och med att casual-marknaden sedan består av de mest lättlurade människorna på denna jord, så kunde man även sälja multum av den gamla konsolen endast genom att sätta ett nytt, betydligt högre pris på den.

Medlem

Men fattar ni inte! Dom ser sig själva som Gud!*

*Ironi


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ja, där har ni något att tänka på Xbox. Pengar är inte allt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Som jag har lärt mig så klarar man sig inte utan pengar i denna värld. Vi styrs av pengar.

Inaktiv

Det är så att alla bara tänker på pengar, varför göra ett magnum opus t. ex. ett mega spel som är en blandning av Planetside/EvE när ett casual spel tilltalar fler, det gäller även för rika företag såsom Blizzard, deras nästa spel ska enligt Baby Kotick ska va ännu mer casual. fyfan vad kasst, wheres the love.

Medlem

Väldigt offtopic, men alla ni som envisas med att säga att gud inte finns, jag skulle vilja veta exakt *hur* ni vet det? Jag säger inte *att* han finns (har verkligen ingen aning) men det känns som att båda möjligheterna är lika troliga/otroliga... Själv föredrar jag att anlägga ett agnostiskt förhållningssätt i frågan, men det är kanske bara jag.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Trött man blir på Sony. Äger en PS3 men har god lust att sälja den efter alla dessa självgoda kommentarer från höjdarna...

Medlem
Skrivet av sebrock:

Trött man blir på Sony. Äger en PS3 men har god lust att sälja den efter alla dessa självgoda kommentarer från höjdarna...

n1, jag blir bara glad över att jag är jag ibland och inte nån annan.

Inaktiv
Skrivet av beersgarden:

Väldigt offtopic, men alla ni som envisas med att säga att gud inte finns, jag skulle vilja veta exakt *hur* ni vet det? Jag säger inte *att* han finns (har verkligen ingen aning) men det känns som att båda möjligheterna är lika troliga/otroliga... Själv föredrar jag att anlägga ett agnostiskt förhållningssätt i frågan, men det är kanske bara jag.

För att ställa det på kant lite, hur vet du att det är en "han"? Varför kan det inte vara en "hon" och varför kan vi inte byta ut ordet "gud" mot "moderjord". Jag kan se, lukta, känna, smaka och höra moderjord varje dag, det underlättar min tro och förhållandet till andra religioner.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av beersgarden:

Väldigt offtopic, men alla ni som envisas med att säga att gud inte finns, jag skulle vilja veta exakt *hur* ni vet det? Jag säger inte *att* han finns (har verkligen ingen aning) men det känns som att båda möjligheterna är lika troliga/otroliga... Själv föredrar jag att anlägga ett agnostiskt förhållningssätt i frågan, men det är kanske bara jag.

För att ställa det på kant lite, hur vet du att det är en "han"? Varför kan det inte vara en "hon" och varför kan vi inte byta ut ordet "gud" mot "moderjord". Jag kan se, lukta, känna, smaka och höra moderjord varje dag, det underlättar min tro och förhållandet till andra religioner.

Fair enough, det köper jag:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

FZ vet hur man attraherar kommentarer

Medlem

sony är nog fan rikare, deras ps2 har ju alone fan sålt i över 100miljoner ex..

Medlem

Sony Computer Entertainment
Type Subsidiary of Sony

Revenue $10.746 billion ( 2008 ) [1]
Total assets $50.5 billion 900.5 y billion

Hittade inget på Microsoft Game Studios.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Vilken tur att Playstation 3 har den tappre riddaren redmac som ställer upp i ur och skur!

Hitler skaffade sysselsättning åt en hel generation! Tycker de är så synd att media har valt att blåsa upp hela den där förintelsegrejen så mycket. (Vet att folk ogillar detta med att jag är den som pekar ut detta men kunde inte motstå Godwin's Law)

Om jag ska försöka att hålla diskussionen på en mogen nivå:
Jo han kanske har tidigare applåderat sina konkurrenter - slanga upp en länk så kan vi alla andra få beskåda hans ord. Jag vågar nog anta att de är med samma ton som han använde i denna intervju.
Till exempel: "Vilken tur att mina konkurrenter har tillfört fler intressenter som vi kan sno, för vi är underdogs som inte har mer pengar än gud men kommer äga ändå!"

Att våga stå upp för en produkt är fel om det kommer från Sony. Vad du skrev i förra inlägget stod du upp för xb360/pc. Det är alltså okej men inte om det gäller Sony?

Alla företag lånar/inspireras av andra företag. Sluta upp med din arroganta attityd.

On topic: Här kan ni se video intervjun och kanske ger en annan syn än vad FZ försöker ge.

http://video.forbes.com/fvn/intelligent-technology/sony-front...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Trött man blir på Sony. Äger en PS3 men har god lust att sälja den efter alla dessa självgoda kommentarer från höjdarna...

Låter sitt privatliv påverkas av företagsskryt, lite? Skärp dig människa. Jack Tretton må vara chef men han är inte hela Sony. Som chef för ett företag så är han automatiskt en idiot precis som alla andra.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Xbox360 vinner över PS3 därför att spelen till xbox kostar ~15sek och ~700sek till ps3

Medlem
Skrivet av metuz:

Xbox360 vinner över PS3 därför att spelen till xbox kostar ~15sek och ~700sek till ps3

låter något övedrivet i mina öron

Medlem

Kikade på intervjun för ett par dagar sedan. Mycket bra intervju måste jag säga.

Sony är lite knäppa ibland


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Sony har ju mer pengar än MS, men, Sonys pengar går ju inte enbart till en konsoll,
Sony är ju så mycket mer än en konsoll, Filmbolag, stereoapparater och tv medmera dit går ju mycket av pengarna,

MS däremot har väl bara sitt operativsystem och sin konsoll ?
Så på så sätt har säkert MS mer pengar att investera i konsollverksamhet,
medans Sony har så mycket mer att tänka på.

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Skön still han har.

Skulle precis säga det, nu gillar jag sony mer än innan:)


signatur

Bad Company 300 kr. Till 360

Medlem
Skrivet av Rolle:

Meh, Playstation är ju inte hela Sony. Sony Computer Entertainment har sina egna resultat, det du klistrat in från wikipedia (sic!) är för hela Sony, inkl hemelektronik och vad nu de inte gör.

Det är klart Sony är större. Microsoft gör i princip bara OS, tillhörande mjukvara och Xbox nuförtiden. Sony orkar jag inte ens räkna på.

Så Playstation 3 är automatiskt sämre kvalité pga Elgiganten-principen?

De var ju han i intervjun som började med att dra upp att Microsoft har mer pengar än gud. Vad jag vet så är de lika irrelevant med just de argument du använder.

Microsoft gör i princip loads of mjukvara, operativsystem och Xbox. Hur ska vi då kunna lita på hans ord att just Xbox-delen simmar i guld?

Men okej vi reviderar skiten och saxar ifrån Sony Computer Entertainments sida istället:
Revenue $10.746 billion (2008')
Total assets $50.5 billion 900.5 y billion

Jämfört med hela Microsoft:
Revenue US$ 58.437 billion (2009)
Total assets US$ 77.888 billion (2009)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av redmac:

Att våga stå upp för en produkt är fel om det kommer från Sony. Vad du skrev i förra inlägget stod du upp för xb360/pc. Det är alltså okej men inte om det gäller Sony?

Alla företag lånar/inspireras av andra företag. Sluta upp med din arroganta attityd.

On topic: Här kan ni se video intervjun och kanske ger en annan syn än vad FZ försöker ge.

http://video.forbes.com/fvn/intelligent-technology/sony-front...

Du får stå upp för produkter lika mycket som jag gör, jag funderar själv att köpa en PS3:a - har haft både PS, PS2 och en VHS från Sony med mer.

De jag tycker är konstigt är att skydda Jack Tretton, trots hans löjliga uttalanden. Jag har lirat båda Fable-spelen men bara för de så behöver jag inte gilla Molenyux.

Skrivet av redmac:

Förstår inte varför alla blir så upprörda.

Du tycker de är konstigt att när folk säger idiotiska grejer så hängs de ut. Samt jo, FZ vill ju självklart ha besökare.

Bägarn gick nu bara över för allt som nämns positivt om något som är knutet PS3 prisar du över allt annat, sen om de kommer minsta lilla uns negativt så blundar du inte bara utan du försöker gör någon onödig pudel/räddning/flaming på fz/etc.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Det är så att alla bara tänker på pengar, varför göra ett magnum opus t. ex. ett mega spel som är en blandning av Planetside/EvE när ett casual spel tilltalar fler, det gäller även för rika företag såsom Blizzard, deras nästa spel ska enligt Baby Kotick ska va ännu mer casual. fyfan vad kasst, wheres the love.

Blizzards spel är så casual/main stream dom bara kan bli, speciellt deras storsäljare World of Warcraft. Just för att dom är casual så har dom blivit så stora.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

jag spottar på alla microsoft snubbar.Sony är bättr.dom vet hur man gör konsoler.Microsoft äcklar mig

Medlem

Jag har tom mer pengar än gud, vill han ha nåt tar han de bara

Medlem

Oj vad självgod han var då, så typiskt SE. Att han försöker få det som att dom är underdogs och inte har så mycket pengar när dom egentligen sitter på farbror Joakims kassavalv.

Ska man tro siffrorna högre upp som presenterades så har ju endast SE själv i närheten av vad hela MS har.. sluta göra en pudelräddning som DeKvittar säger.

Tacka vet jag MS, ärliga typer och riktiga gamers. MS är bäst på allt och dom går det att lita på. Dom gör riktigt bra saker till ett helt otroligt pris. går ju inte att jämföra med någon i hela världen knappt, kanske Apple är lite bättre också. Mer pålitliga och schyssta går inte att hitta, men Apple är ändå ännu bättre.

123
Skriv svar