Microsoft om reklam i spel

Robot
Medlem
Microsoft om reklam i spel

Bara inte reklamen är helt jävla felplacerad så, visst är det okej. Ibland kan det ju bli mer realistiskt då ockås med t ex fotbollsspel och racing spel.

Medlem

Jag tycker att det funkar i vissa spel. Helt okej i spel som Skate, Prototype och så vidare där det är meningen att man är i en stad.

Medlem

Tycker reklam i spel är rätt ok. I slutändan ger det bättre och billigare spel, och speltillverkarna vet att köparna slår bakut om reklamen görs på ett påträngande och osmidigt sätt.

Nästan alla säger att de inte gillar TV-reklam, men likväl hade de inte kunnat tänka sig att betala själva för de reklamfinansierade kanalerna, och de kan snabbt nämna nån reklamfilm som de tycker är riktigt kul att titta på.

Medlem

har inget emot reklam heller om det inte är helt felplacerat.
tex så ser jag inga problem som tex i saints row 2 när jag spelade att det på reklamskyltarna visade Telia reklam, ok kanske lite misspassande att telia gör reklam i stillwater men det var endå inte irriterande eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har absolut inget problem med reklam men bara om spelet är billigare!

Inaktiv

Reklam i spel är ok bara det inte stör själva spelupplevelsen. t.ex bad company har reklamskyltar på banorna i mp men det är inget man stör sig av. där emot kanske man skulle stört sig om det var reklam mellan laddningstiderna.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Billigare bra..

MEN!!!
REALISTISKA spel som INTE är i närtid..(väldigt många spel) passar inte reklam i.

Frågan är om det verkligen kommer stoppa reklamfolket, tillåt mig tvivla.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Om spelet är gratis är reklam ok, annars har jag inställningen att jag inte betalar för något som är reklamfinasierat. De får helt enkelt välja.

Medlem

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Hade inte tackat nej till ett cod mw 2 med lite reklamskyltar här och där och ett sänkt pris på en hundralapp.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.

Jag tycker ju "Sponsored by Heinz" i ett splattrigt zombie-spel hade varit helt jäkla lysande iofs.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Ctrl:

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.

Jag tycker ju "Sponsored by Heinz" i ett splattrigt zombie-spel hade varit helt jäkla lysande iofs.

+1

Så länge inte reklamen stör spelupplevelsen så ser jag inget problem med det. men kommer det fram en helskärm mitt i spelet där det står köp en produkt på siba så är jag helt imot det. Men reklam som t.ex i Monkey ball där det står dole på bananerna har jag inget imot.

Medlem

Hans femte och sista punkt, "Gamers like it", borde snarare säga "Gamers accept it". Jag vet ingen som gillar reklam i sig men så länge den ger något i utbyte (t.ex. att spelen blir billigare), inte känns malplacerad och inte blir för framträdande så accepterar många att den finns där.

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Ctrl:

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.

Jag tycker ju "Sponsored by Heinz" i ett splattrigt zombie-spel hade varit helt jäkla lysande iofs.

+1

Så länge inte reklamen stör spelupplevelsen så ser jag inget problem med det. men kommer det fram en helskärm mitt i spelet där det står köp en produkt på siba så är jag helt imot det. Men reklam som t.ex i Monkey ball där det står dole på bananerna har jag inget imot.

har du inte lärt dig någonting man ska inte köpa Dole

Medlem

Jag hatar reklam, betalar hellre fullpris för ett spel än bli störd av ingame reklam nejtack!

Medlem

Spel är konst, vad är nästa steg? Reklam i musiken? I tavlorna på konstmuseet? Jag vill inte ha reklam i mina spel, enda jag kan tänka mig är i spel där referenser finns till nutiden. Men jag vill inte ha coca cola reklam när jag spelar final fantasy 15!

KoP
Medlem

Saints row 2 på 360'n. Telia reklam på stora billboards. Jamen..

Medlem

Räcker det inte med 47 loggor som ska ploppa upp innan man startar spelen idag? Ska vi få se reklamsnuttar också i framtiden då? Jag tror knappast dom nöjer sig med en liten affisch som man springer förbi.
Man har ju faktiskt betalt för spelet redan. Betala 500:- för att sedan bli utsatt för reklam så länge man har spelet är ju kast.
Att priserna på spel skulle gå ner tror jag inte heller på.

Jag är inte bitter!

Inaktiv

Hatar skiten.
Det första jag gör när jag ser sånt är att (om möjligt) blockera trafiken till reklamservern direkt i brandväggen eller dns:en

Medlem

Det enda spel jag har där reklam kändes felplacerad är Rainbow Six: Vegas 2. Fanns ju skyltar om Microsoft Visual Studio överallt!

Inaktiv

Nej tack , mera reklam klarar jag mig utan.


signatur

War never changes.

Medlem

[quote=Saxit]

Skrivet av Ctrl:

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.

Jag tycker detsamma. Om reklamen passar in i miljöerna, så ska det väl inte vara något större problem för mig.

En butik "ingame" med varumärkesreklam för exempelvis matvaror, gör bara så att känslan blir mer verklighetstrogen för spelet imo.

Jag tycker dom borde göra en enorm prispressning på spelen, då jag mer och mer har vänt mig till piracy


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Saxit:

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.

Jag tycker detsamma. Om reklamen passar in i miljöerna, så ska det väl inte vara något större problem för mig.

En butik "ingame" med varumärkesreklam för exempelvis matvaror, gör bara så att känslan blir mer verklighetstrogen för spelet imo.

Jag tycker dom borde göra en enorm prispressning på spelen, då jag mer och mer har vänt mig till piracy


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Saxit:

Så länge det inte ploppar upp "Sponsored by Heinz" i t.ex. zombiespel så kan jag väl med det.
Mellan banor och på skyltar i miljö hänvisande till nutid fungerar det imo.

Jag tycker detsamma. Om reklamen passar in i miljöerna, så ska det väl inte vara något större problem för mig.

En butik "ingame" med varumärkesreklam för exempelvis matvaror, gör bara så att känslan blir mer verklighetstrogen för spelet imo.

Jag tycker dom borde göra en enorm prispressning på spelen, då jag mer och mer har vänt mig till piracy


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Generellt set.. nej faaan inte reklam..

Beror väl på hur det är hanterat och om det vävs in som en naturlig del där reklam ändå förekommer.. men inga j-vla reklamavbrott.
Det spelar ingen roll om det blir "billigare"..
Vem vill ha ett billigt hotellrum på semestern där det dyker in nå'n jävel och skriker Coca Cooolaa.. en gång i timmen..?
Det är lätt att det blir en störande faktor .
Spootify på en fest är ju ett bra exempel.. prexis när festen rockar på som bäst så börjar nå'n tjata om nått jävla tuggummi eller liknande.. snacka om party-pooping bigtime.
Nä.. betalar hellre några kronor mer..
Cheap Sheep Shit är va det är..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

lwf
Medlem

Om med "billigare" menar gratis så ja, reklam är ett utmärkt alternativ.

Medlem

jag bryr mig inte så länge det känns som om det passar in i spelet och inte är ett avbrott av något slag. däremot så har det absolut 0 effekt på min köpanda.

Inaktiv

tycker det låter bra med reklam i spel om det blir billigare och om det är billigare så säljs det fler.

Medlem

Betalar jag 500:- för ett spel gör jag det inte för att få reklam om hur mycket något annat kostar i USA uppkört i ansiktet. Gratis spel är en annan marknad.

12
Skriv svar