Microsoft om reklam i spel

Inaktiv

klarar mig rätt bra utan all jävla reklam som ska finnas överallt

Inaktiv

Bara det passar in i spelet och att priset också blir lägre. Annars kan de ta sin reklam och köra den långt upp i ändtarmen.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det enda spel jag har där reklam kändes felplacerad är Rainbow Six: Vegas 2. Fanns ju skyltar om Microsoft Visual Studio överallt!

Haha... ja... senast jag spelade vegas 2 så var det skyltar med reklam för Watchmen.
Köpte spelet för fullpris då det begav sig.

Jag tror inte att speltillverkarna sänker priset på sina spel. Snarare ser de att de kan dra in extra pengar på reklam.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det borde finnas ytterligare ett alternativ: Ja, bara det inte stör spelet i sig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Remus:

Hade inte tackat nej till ett cod mw 2 med lite reklamskyltar här och där och ett sänkt pris på en hundralapp.

Håller med dig.


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv

Om spelet blir billigare är det helt OK, men det är helt fel att slänga in t.ex. Pepsi reklam i ett fantasy spel.

De borde heller inte lyda EAs sätt, ha miljontals logos som man måste glo på varje gång man startar spelet - är för jobbigt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Spelade lite Burnout Paradise för ett par veckor sedan och såg reklam från Försvarsmakten, mer förvånande än störande faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

spel som utspelar sig i miljöer där det normalt sett finns reklam så tycker jag att det kan passa in riktigt bra om det sker på ett snyggt sätt och inte sticker ut för mycket.

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Generellt set.. nej faaan inte reklam..

Beror väl på hur det är hanterat och om det vävs in som en naturlig del där reklam ändå förekommer.. men inga j-vla reklamavbrott.
Det spelar ingen roll om det blir "billigare"..
Vem vill ha ett billigt hotellrum på semestern där det dyker in nå'n jävel och skriker Coca Cooolaa.. en gång i timmen..?
Det är lätt att det blir en störande faktor .
Spootify på en fest är ju ett bra exempel.. prexis när festen rockar på som bäst så börjar nå'n tjata om nått jävla tuggummi eller liknande.. snacka om party-pooping bigtime.
Nä.. betalar hellre några kronor mer..
Cheap Sheep Shit är va det är..

HERE TAKE THIS IT'S DANGEROUS FOR NOOBS TO GO ALONE ON THE INTERNET:
http://www.spotify.com/en/products/day-pass/

PROBLEM SOLVED IN THE PRICE INTERVAL "några kronor mer..."!

IF YOU PARTY MORE THAN 10 TIMES EACH MONTH YOU'LL PROBABLE NEED THIS:
http://www.spotify.com/en/products/premium/

WITH PREMIUM YOU'LL ALSO GET HIGHER QUALITY AND OFFLINE MODE AND ALSO IPHONE SUPPORT!

Gawd, palla folk som hycklar och säger att de skulle göra A när de går att göra A.

(Men jag vill inte köpa på kreditkort, nej köp premium på Pressbyrån/7-eleven då)

Reklam är okej så länge de är okej - går de över gränsen så lär de märka det.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Tror ni spelen ska bli billigare eller? Hah, knappast.

Medlem

Nej nej nej! Absolut inte! Reklam hör hemma i gratistjänster. När jag faktiskt betalat för ett spel så vill jag för i helvette inte veta av nån reklam.

12
Skriv svar