EA-spel baserat på Jack Uppskäraren

Robot
Inaktiv
EA-spel baserat på Jack Uppskäraren

Hitman / Thief + 1800-talets London?


signatur

War never changes.

Medlem

fan va soft =p

Medlem

Visceral Games jobbar väl på Dead Space 2 också ju?

Undrar hur de ska kunna få sälja ett spel som går ut på att snitta prostituerade kvinnor . Visceral Games lär ju bli illa tvugna att ändra upplägget en del.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Undrar hur de ska kunna få sälja ett spel som går ut på att snitta prostituerade kvinnor . Visceral Games lär ju bli illa tvugna att ändra upplägget en del.

står väl inget om att man skall spela Jack the ripper? Spel baserat på denna figur finns sedan innan, då har man väl som oftast spelat någon detektiv eller polis i försök att lösa fallet.

Själv har jag svårt att se intresset i att spela Jack the ripper då han som sagt aldrig fångades. och av anledning att han aldrig fångades, går det att göra en spännande story kring det om man skall försöka fånga honom? för om man lyckas är ju det rätt löst påhittat. hmmm blanda riktig story med lite påhitt? kanske kan gå. vi får väl se.

Medlem

De lär ju rape:a historien om Jack The Ripper precis som de har gjort med Dantes Inferno (så den mesige poeten Dante är nu plötsligt korsriddare?). Jag kan se det framför mig... London behöver en hjälte, onda prosituerade kvinnor förstör staden och namnet på deras hjälte är ingen annan än JACK! I sin Ripper-mobile från the Rippercave (eller Hell) far han ut på Londons gator och kastar knivar på alla ondingar och har dem besegrade precis i tid till morgonen så han kan återgå till sitt playboy-mansion utanför London och låtsas vara en ointresserad mångmiljonär.

Nej okej, så illa är det nog inte, de gör kanske ett kul detektivspel som många säger eller kanske rentav ett skräckspel där man ska fly från Jack på Londons gator med en liten extra gotisk touch. Typ.

Medlem

Jack Uppskäraren var ju för fan en styckmördare... och så ska man spela som honom?

Det har i alla fall potential att bli bra, de kan säkert hitta på en bra story och några fräscha spelmekaniker att leka med.

Medlem

"Ett tacksamt (och fräscht!) ämne att göra spel på, alltså."

http://www.fz.se/spel/sherlock-holmes-vs-jack-the-ripper/pc

Va?

Medlem

Hoppas verkligen att man får spela som Jack the Ripper och få lite smygande och lönnmördande och inte nån himla polis som ska jaga honom. Vore riktigt mysigt att få smyga runt på 1800-talets London en regning kväll så jag hoppas de lyckas bra med detta spel!

/ LordDaimos

Medlem

Heh, släpp spelet till Wii och gör ett Trauma Center with a twist, styckmörda med wii-mote kan nog vara det slutgiltiga steget för mig att gå över till Nintendos konsol!


signatur
Medlem

Slash: Då får du ta å köpa ett Wii för Madworld är sjukt ball!
Där slaktar man härs om tvärs!


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem

Äntligen en EA-titel som lyfter mina ögonbryn Hoppas det blir lite Hitman å Thief som det föreslagits


signatur

Game long and prosper

Medlem

EA är väl redan kände för att mörda spel serier, eller vänta.. jaha nu förstår jag vad jag nyheten handlar om. jaja.

Inaktiv

jack the reaper. honom har man ju läst om. ingen jag skulle vilja träffa en mörk natt

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Whimsical:

Undrar hur de ska kunna få sälja ett spel som går ut på att snitta prostituerade kvinnor . Visceral Games lär ju bli illa tvugna att ändra upplägget en del.

står väl inget om att man skall spela Jack the ripper? Spel baserat på denna figur finns sedan innan, då har man väl som oftast spelat någon detektiv eller polis i försök att lösa fallet.

Själv har jag svårt att se intresset i att spela Jack the ripper då han som sagt aldrig fångades. och av anledning att han aldrig fångades, går det att göra en spännande story kring det om man skall försöka fånga honom? för om man lyckas är ju det rätt löst påhittat. hmmm blanda riktig story med lite påhitt? kanske kan gå. vi får väl se.

Jo, det var det jag menade med att det skulle bli tvugna att ändra upplägget . Att spela som detektiv vore ju väldigt intressant om det gjordes korrekt. Tror dock inte att Visceral Games är den sortens utvecklare som skulle vilja göra äventyr/pussel spel. Tror mer att det skulle bli action med detektivinslag som i Condemned i sånna fall.

Vore kanske coolt om man fick spela båda sidorna. Som i början av Fahrenheit/Indigo Prophecy. Skulle samtidigt bli väldigt tjatigt och kännas konstigt att jaga sig själv igenom hela spelet.

Aja, ska bli intressant att se hur de kommer ta sig an projektet.

Medlem

EAs lite mörkare period på entré?

Dantes inferno
Jack the ripper
next.

Var det någon som pratade om att "rapea" historien om Ripper?

[http://www.eurogamer.net/articles/eas-jack-the-ripper-will-be...]

Citat:

EA studio Visceral Games' interpretation of Jack the Ripper will cast the legendary British serial killer as a hero.

Instead of disembowelling prostitutes, Mr Ripper will save innocent people from demons and vampires, using an exaggerated array of weaponry and some kind of time-slow ability.

Så de tar en av tidernas mest berömda seriemördare, gör snubben till en hjälte och skriver om allt till ett hacknslash-spel.

Jag har inte spelat Dead Space men när jag hör detta och ser Dante's Inferno kan jag inte tänka mig att det är bra, samma studio kan väl inte gå från klarhet till sådan dynga?

1
Skriv svar