Modern Warfare 2 försenat till pc?*

Inaktiv

Hahah Ägd småglin. Lägg ner skiten, hela "call of duty" är förstört sedan Modern Warfare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

jag spelar tex på både PC och XB360 och skillnad är bara att det är annorlunda.

nähe ?

Medlem

du drog ett citat lite ur sammanhangen jag hoppas du förstog vad jag menade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

är ganska kul att läsa hur folk hoppar på folk som spelar på konsol osv.
som att konsolspelare är dum i huvet.
FPS går enbart att spela på dator med mus och tangentbord
samt mer skitsnack.

konsolspelare är inte dumma i huvet, inte mer än pc-spelare.
dom som är dumma i huvet imo är alla som är trångsynta, dvs extreme fanboys från olika plattformar och märken.

Sen går det alldeles utmärkt att spela FPS på konsol.
jag spelar tex på både PC och XB360 och skillnad är bara att det är annorlunda.
det handlar inte om att man ska tävla konsol vs pc kontroller det är bara olika metoder som fungerar lika bra när man väl lärt sig.

Jag antar att du är medveten om att alla som lirar på konsoll med handkontroll (oj vilket rim) är på samma nivå när de spelar mot varandra, precis som alla pc-spelare som lirar med mus och tangentbord. Om du skulle möta en pc-spelare som lirar med mus+tangentbord samtidigt som du själv kör med en konsolldosa utan autoaim så tror jag faktiskt att du lär få dej en match.

Men du kanske är väldigt skillad med konsolldosa, vad vet jag.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Det har inget med piratkopiering what so ever, lika mycket X360 spel som piratkopieras som PC spel, skulle säga att fler X360 spel blir pirat kopierade än PC faktiskt. Finns ingen bra anledning till att dom ska försena bara PC. Skulle det vara för piraterna är dom ju helt inkompetenta, alla vet att X360 spel blir lika piratkopierade som PC.

Medlem

ofc redmac ^^

Medlem

De värsta är att vi PC användare accepterar det här också om det inte hade varit för oss PC spelare så hade inte COD funnits det var vi som hjälpte IW att skapa ett starkt varumärke och så belönar de oss genom att pissa på oss.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av SpeXeT:

Det har inget med piratkopiering what so ever, lika mycket X360 spel som piratkopieras som PC spel, skulle säga att fler X360 spel blir pirat kopierade än PC faktiskt. Finns ingen bra anledning till att dom ska försena bara PC. Skulle det vara för piraterna är dom ju helt inkompetenta, alla vet att X360 spel blir lika piratkopierade som PC.

ingen jag känner kör pirat på xbox, fast dom är ifos vuxna människor med inkomst och lite moral i kroppen.

Du har fel.
läs Saxit inlägg.
"Tittar man på fördelningen av de 14 miljoner sålda kopiorna så stod konsollerna för ungefär 12 miljoner (7.5 miljoner på 360, 4.5 miljoner på PS3). De övriga 2 miljoner kopiorna hamnade hos PC-spelare. Marknaden har helt enkelt återigen visat att PC-spelare betalar helst bara för MMOs och inget annat."


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av SpeXeT:

Det har inget med piratkopiering what so ever, lika mycket X360 spel som piratkopieras som PC spel, skulle säga att fler X360 spel blir pirat kopierade än PC faktiskt. Finns ingen bra anledning till att dom ska försena bara PC. Skulle det vara för piraterna är dom ju helt inkompetenta, alla vet att X360 spel blir lika piratkopierade som PC.

Om det nu vore så att X360-spel blir lika piratkopierade som PC-spel, kan du då förklara hur ett spel, som dessutom anses tillhöra en PC-typisk genre, säljer 12 miljoner på konsoll (7.5 på 360, 4.5 på PS3) och "bara" 2 miljoner kopior på PC? Tänk på att PC-marknaden dessutom anses vara större än konsoll eftersom det finns så fruktansvärt många PC-maskiner där ute.

Om siffrorna visar att en del av marknaden är sämre ur ekonomisk synpunkt än en annan del, varför ska då företagen satsa lika hårt på den sämre delen?

Medlem
Skrivet av Saxit:

Om siffrorna visar att en del av marknaden är sämre ur ekonomisk synpunkt än en annan del, varför ska då företagen satsa lika hårt på den sämre delen?

För att försöka förbättra den kanske?

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Saxit:

Om siffrorna visar att en del av marknaden är sämre ur ekonomisk synpunkt än en annan del, varför ska då företagen satsa lika hårt på den sämre delen?

För att försöka förbättra den kanske?

Eller så satsar de ännu hårdare på den marknad de vet funkar, vilket de gör genom att släppa PC-versionen senare så att folk köper mer på konsoll istället.

Inaktiv

Fy fan det där va jävligt dåliga nyheter !

Måste ha det på DH winter annars kan dom knu**a 40 kossor i ana*en med en kanel stång ! > =S

Medlem

F***!!!


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem

Anledningen till att dom gör såhär är att MW2 är ett "episk hardcore"-spel & sådana spel brukar ha 80% av sin försäljning inom den första veckan på grund av all hype. Hype är något MW2 har väldigt mycket utav. Kollar man på försäljningen till MW1 så ser man att spelet såldes mer till konsolerna än till PC. Problemet IW står inför är följande. Släpper dom det samtidigt till alla plattformar så kommer väldigt många att prova på en piratkopierad PC-version innan dom beslutar sig för att köpa (bortsett från alla hypehungriga där ute). Då hypen är på maxnivå så kan det minsta lilla felet i spelen få en upphypad pirattestare att inte vilja köpa spelet. Så det är ett strategiskt beslut "IW" har tagit & är väldigt smart att göra när man har hypat upp sitt spel.

Jag brukar hålla mig undan trailers & liknande just för att inte falla i hypegropen. Vill inte bli besviken på spel.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

hoppas att detta verkligen bara är ett rykte annars så kommer jag bli förbannad för call of duty började på pc och så helt plötsligt kommer xbox 360 och ps3 in före pc.Helt jävla sjukt


signatur

PSN:Eric_says

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Jag kommer tanka 360-versionen i protest även om jag inte har flashad box, jag rekommenderar er alla andra som är förbannade att göra det också.

Någon som kommer ihåg när Sverige skulle bojkotta Coca Cola? Zelaxe leder vägen i nästa vända, nu jävlar Activision ligger ni brunt till. Fight the power!!

Medlem

Dålig stil Nåja det var iaf inte två månader


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av Molotov:

är ganska kul att läsa hur folk hoppar på folk som spelar på konsol osv.
som att konsolspelare är dum i huvet.
FPS går enbart att spela på dator med mus och tangentbord
samt mer skitsnack.

konsolspelare är inte dumma i huvet, inte mer än pc-spelare.
dom som är dumma i huvet imo är alla som är trångsynta, dvs extreme fanboys från olika plattformar och märken.

Sen går det alldeles utmärkt att spela FPS på konsol.
jag spelar tex på både PC och XB360 och skillnad är bara att det är annorlunda.
det handlar inte om att man ska tävla konsol vs pc kontroller det är bara olika metoder som fungerar lika bra när man väl lärt sig.

Jag antar att du är medveten om att alla som lirar på konsoll med handkontroll (oj vilket rim) är på samma nivå när de spelar mot varandra, precis som alla pc-spelare som lirar med mus och tangentbord. Om du skulle möta en pc-spelare som lirar med mus+tangentbord samtidigt som du själv kör med en konsolldosa utan autoaim så tror jag faktiskt att du lär få dej en match.

Men du kanske är väldigt skillad med konsolldosa, vad vet jag.

alltså, det du säger, det innebär ju egentligen bara att det krävs mer skicklighet för att spela på konsoll. kanske var de som var din poäng, vet inte vilken sida av bajs-kastar mästerskapen du står på...

Medlem

Kan ev ha missat något inlägg här, men är det någon som har siffror på hur CoD4 sålt på konsoll jämfört med PC?
Det är ju ganska intressant att se det om man ska kommentera angående prioriteringar av hårdvara.

EDIT: Hittade dehär siffrorna, men det är kanske inte helt färska.

360 - 7.62 mil. units

ps3 - 4.43 mil. units

"Mike Griffith said today that CoD4 has now sold close to 14 million units."

Så det blir ju ca 2 mil. på PC då?

Skrivet av ROFLMAO:

Ursäkta men vad fan är bra med multiplayer i CoD?

Små instängda banor med en gravt taskig spelmekanik. Som grädde på moset så får man en massa efterblivna jävla "perks" som får det att vattnas i ögonen på små lönnfeta 12-åringar.

Passar det inte herrn så bry dig inte...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Som att dessa två veckor skulle sänka mängden piratkopior och öka köplusten istället? Nej IW/Activison (och andra som lyckas med sådana dumheter) - inte riktigt rätt tänkt. Detta är givet förhandsbokningsmaterial trots förseningsdumheterna.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fan! Hoppas bara att jag hinner få spelet innan Dreamhack... Dör annars...

Inaktiv
Skrivet av Oconaghan:
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av Molotov:

är ganska kul att läsa hur folk hoppar på folk som spelar på konsol osv.
som att konsolspelare är dum i huvet.
FPS går enbart att spela på dator med mus och tangentbord
samt mer skitsnack.

konsolspelare är inte dumma i huvet, inte mer än pc-spelare.
dom som är dumma i huvet imo är alla som är trångsynta, dvs extreme fanboys från olika plattformar och märken.

Sen går det alldeles utmärkt att spela FPS på konsol.
jag spelar tex på både PC och XB360 och skillnad är bara att det är annorlunda.
det handlar inte om att man ska tävla konsol vs pc kontroller det är bara olika metoder som fungerar lika bra när man väl lärt sig.

Jag antar att du är medveten om att alla som lirar på konsoll med handkontroll (oj vilket rim) är på samma nivå när de spelar mot varandra, precis som alla pc-spelare som lirar med mus och tangentbord. Om du skulle möta en pc-spelare som lirar med mus+tangentbord samtidigt som du själv kör med en konsolldosa utan autoaim så tror jag faktiskt att du lär få dej en match.

Men du kanske är väldigt skillad med konsolldosa, vad vet jag.

alltså, det du säger, det innebär ju egentligen bara att det krävs mer skicklighet för att spela på konsoll. kanske var de som var din poäng, vet inte vilken sida av bajs-kastar mästerskapen du står på...

Ja det var en av mina poänger, enligt mej så krävs det mer skicklighet att spela på konsoll (om du stänger av autoaimen helt då).

Den andra poängen var att det är två är helt olika kontroller och att man på så sätt rör sej på två helt olika sätt beroende på vilken kontroll man använder sej utav. Det ena styrsättet kan inte ersätta det andra. Det var bara detta jag ville poängtera och se om du hade tänkt på det.

Förresten så håller jag mej ganska neutral i bajskastar-mästerskapen, försöker att inte kasta skit på någon.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Oj vad folk blev upprörda.

Vi på PC får väl trösta oss med att vi får nya DLC-banor och sådant gratis och konsollerna får fortsätta betala för sådant.

Nåväl, tråkigt när någonting roligt blir försenat såklart.

ja, för 50 spänn är ju en förmögenhet. åker du häst och vagn också bara för att havre är billigare än bensin?

Inaktiv
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av Oconaghan:
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av Molotov:

är ganska kul att läsa hur folk hoppar på folk som spelar på konsol osv.
som att konsolspelare är dum i huvet.
FPS går enbart att spela på dator med mus och tangentbord
samt mer skitsnack.

konsolspelare är inte dumma i huvet, inte mer än pc-spelare.
dom som är dumma i huvet imo är alla som är trångsynta, dvs extreme fanboys från olika plattformar och märken.

Sen går det alldeles utmärkt att spela FPS på konsol.
jag spelar tex på både PC och XB360 och skillnad är bara att det är annorlunda.
det handlar inte om att man ska tävla konsol vs pc kontroller det är bara olika metoder som fungerar lika bra när man väl lärt sig.

Jag antar att du är medveten om att alla som lirar på konsoll med handkontroll (oj vilket rim) är på samma nivå när de spelar mot varandra, precis som alla pc-spelare som lirar med mus och tangentbord. Om du skulle möta en pc-spelare som lirar med mus+tangentbord samtidigt som du själv kör med en konsolldosa utan autoaim så tror jag faktiskt att du lär få dej en match.

Men du kanske är väldigt skillad med konsolldosa, vad vet jag.

alltså, det du säger, det innebär ju egentligen bara att det krävs mer skicklighet för att spela på konsoll. kanske var de som var din poäng, vet inte vilken sida av bajs-kastar mästerskapen du står på...

Ja det var en av mina poänger, enligt mej så krävs det mer skicklighet att spela på konsoll (om du stänger av autoaimen helt då).

Den andra poängen var att det är två är helt olika kontroller och att man på så sätt rör sej på två helt olika sätt beroende på vilken kontroll man använder sej utav. Det ena styrsättet kan inte ersätta det andra. Det var bara detta jag ville poängtera och se om du hade tänkt på det.

Förresten så håller jag mej ganska neutral i bajskastar-mästerskapen, försöker att inte kasta skit på någon.

alright. jag e som du, har spelat både Pc och konsoll i alla år, och jag är så jävla trött på att folk ska hålla på och klanka ner på varandra över vilken plattform dom använder. PC fanboys gnäller över att konsollerna gör att pc-spelen "fördummas". Alla vet att den egentliga anledningen är piratkopiering. allt jävla stjälande har gjort att de helt enkelt inte är lika lönsamt att dedikera en utvecklingsprocess helt till PC längre.
konsoll-förespråkarna vettefan vad deras motivering till bajs-kastandet är, kanske lite mindervärdes-komplex för att dom vet att en PC alltid är, och alltid kommer va lite vassare än en konsoll. allt e så jävla löjligt att jag blir trött bara ja tänker på det.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SpeXeT:

Det har inget med piratkopiering what so ever, lika mycket X360 spel som piratkopieras som PC spel, skulle säga att fler X360 spel blir pirat kopierade än PC faktiskt. Finns ingen bra anledning till att dom ska försena bara PC. Skulle det vara för piraterna är dom ju helt inkompetenta, alla vet att X360 spel blir lika piratkopierade som PC.

ingen jag känner kör pirat på xbox, fast dom är ifos vuxna människor med inkomst och lite moral i kroppen.

Du har fel.
läs Saxit inlägg.
"Tittar man på fördelningen av de 14 miljoner sålda kopiorna så stod konsollerna för ungefär 12 miljoner (7.5 miljoner på 360, 4.5 miljoner på PS3). De övriga 2 miljoner kopiorna hamnade hos PC-spelare. Marknaden har helt enkelt återigen visat att PC-spelare betalar helst bara för MMOs och inget annat."

dom hade fan inte pröjsat för det heller om dom inte hade vart så illa tvungna. människan fungerar så. om du kan få något billigare, enklare och snabbare så hugger man på det. ska kommas ihåg att för många har de här med att tanka ner spel och dylikt inte ens vart omoraliskt innan Ipred kom. folk tänkte inte i dom banorna helt enkelt

Skriv svar