Bygg Dragon Age-karaktärer nästa vecka

Robot
Medlem
Bygg Dragon Age-karaktärer nästa vecka

Tjoho! Beställde spelet i början av augusti, ska bli mys att spela.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Inaktiv

Riktigt nice! Undrar bara menar dom är Dragon Age är typ forsättning av Baldurs gate?


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av Xtriz:

Riktigt nice! Undrar bara menar dom är Dragon Age är typ forsättning av Baldurs gate?

Antagligen en spirituell uppföljare då Dragon age världen har absolut inget med Forgotten Realms att göra vad jag vet.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Xtriz:

Riktigt nice! Undrar bara menar dom är Dragon Age är typ forsättning av Baldurs gate?

Antagligen en spirituell uppföljare då Dragon age världen har absolut inget med Forgotten Realms att göra vad jag vet.

Ok förstår, men längtar till Dragon Age


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Nice! Collectors Edition är bokad på webhallen.com också, nu äre bara t vänta tills november...

Medlem
Skrivet av Thomas Andersson:

... Experimentera med ras, utseende, klass och annat innan du ger dig i kast med fullversionen, som släpps i november...

... Spelet släpps den 23 oktober...

Hur är det egentligen? Först skulle det väl komma i början av oktober, men sedan blev det försenat till 23. Men har det blivit ytterligare försenat till november nu också?


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Rätt mysigt att de lägger ut sånt här innan spelet släpps. Så kan man känna på systemet lite innan det släpps och även ha en färdig karaktär att hoppa in med när spelet kommer. Gör även att det känns bra att spela på en PC, även om jag förstår att det kan vara lite surt för konsol-spelare.

Medlem

Kommer 5:e november i europa, typ 3:e november i USA tror jag.

Edit: kollade Q&A på officiella hemsidan. Såhär står det:

1.03
When will Dragon Age be released?

Dragon Age: Origins will be released on November 3rd 2009 in North America and November 6th 2009 in Europe on the Xbox 360 and PC. The Playstation 3 version will follow later in November.

Alltså 6:e november i Europa, en fredag alltså. (samma veckodag som alla andra spel släpps på)

Medlem
Skrivet av oskario:

Kommer 5:e november i europa, typ 3:e november i USA tror jag.

Edit: kollade Q&A på officiella hemsidan. Såhär står det:

1.03
When will Dragon Age be released?

Dragon Age: Origins will be released on November 3rd 2009 in North America and November 6th 2009 in Europe on the Xbox 360 and PC. The Playstation 3 version will follow later in November.

Alltså 6:e november i Europa, en fredag alltså. (samma veckodag som alla andra spel släpps på)

Ok, bra att veta! Alltid lika segt när det blir försenat dock. Släppet av det här verktyget hjälper dock en hel del mot längtan.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Undrar varför PS3 versionen försenas? Men skitbra av Bioware att släppa en sån här grej innan release.

Medlem
Medlem
Skrivet av oskario:

Undrar varför PS3 versionen försenas? Men skitbra av Bioware att släppa en sån här grej innan release.

Har en känsla av att Sony har allmänt intressanta QA-rutiner som försenar allt och ger negativ publicitet...

Och ja, det är alldeles riktigt att det inte är 23/10 som gäller längre... Men vafan, spelet är ju redan så försenat (drygt ett halvår) att ett par veckor hit eller dit inte gör någon större skillnad längre.

Medlem

Hoppas hoppas min laptop fixar detta... skulle vara schysst med ett demo så man kunde checka systemkraven.

Inaktiv
Skrivet av Lowlife:

Hoppas hoppas min laptop fixar detta... skulle vara schysst med ett demo så man kunde checka systemkraven.

Windows XP Minimum Specifications:
OS: Windows XP with SP3
CPU: Intel Core 2 (or equivalent) running at 1.4Ghz or greater
AMD X2 (or equivalent) running at 1.8Ghz or greater
RAM: 1GB or more
Video: ATI Radeon X850 128MB or greater
NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB or greater
DVD ROM (Physical copy)
20 GB HD space

Windows Vista Minimum Specifications:
OS: Windows Vista with SP1
CPU: Intel Core 2 (or equivalent) running at 1.6Ghz or greater
AMD X2 (or equivalent) running at 2.2GHZ or greater
RAM: 1.5 GB or more
Video: ATI Radeon X1550 256MB or greater
NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB or greater
DVD ROM (Physical copy)
20 GB HD space

Recommended Specifications:
CPU: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz Processor or equivalent
RAM: 4 GB (Vista) or 2 GB (XP)
Video: ATI 3850 512 MB or greater
NVIDIA 8800GTS 512 MB or greater
DVD ROM (Physical copy)
20 GB HD space

Medlem

"Notera att verktyget enbart släpps till pc-versionen - konsolfolk får klara sig med befintliga sötnosar."

Nu är jag kanske dum, men menas detta att vi på Playstation måste välja mellan olika färdiggjorda karaktärer? Det finns inget skapelseverktyg at all förutom välja klass & bakgrund?


signatur
Medlem

Hur kommer det vara att göra karaktär? Man måste rolla 100gånger för att få ett bra resultat, som i Baldurs, eller är det alltid samma beroende på klass som typ NWN?

Medlem
Skrivet av Slashneed:

"Notera att verktyget enbart släpps till pc-versionen - konsolfolk får klara sig med befintliga sötnosar."

Nu är jag kanske dum, men menas detta att vi på Playstation måste välja mellan olika färdiggjorda karaktärer? Det finns inget skapelseverktyg at all förutom välja klass & bakgrund?

Nej, du kommer kunna skapa karaktärer i spelet. Att välja klass och bakgrund är vad jag vet dock rätt stor del av att skapa en karaktär i DA.

Skrivet av Pooslice:

Hur kommer det vara att göra karaktär? Man måste rolla 100gånger för att få ett bra resultat, som i Baldurs, eller är det alltid samma beroende på klass som typ NWN?

Vad jag vet så är det mer som i NWN, stats beror på klass och ras, plus några poäng man tilldelar själv.

Medlem

Nästa vecka på tisdag släpps "verktyget"? Eller?

Medlem
Skrivet av Freddo_:

Nej, du kommer kunna skapa karaktärer i spelet. Att välja klass och bakgrund är vad jag vet dock rätt stor del av att skapa en karaktär i DA.

Ah, sweet. Jo jag vet ju att speciellt bakgrunden spelar in mycket i spelet, det som gör det just så intressant (förutom att jag är en Bioware-fanboy dvs)! Men tackar för det, blev lite konfunderad när jag först såg nyheten


signatur
1
Skriv svar