Singstar Motown

Robot
Singstar Motown

Känner du att dagens musik inte är någonting för dig och vill du återvända till soulens vagga? Då är Singstar Motown något för dig. Annars, nja… då kanske du kan lägga ett par hundra spänn på någonting annat.


Medlem
Vi provylar Singstar Motown

Dem skulle släppt det som ett sångpaket på SingStore istället.
Alla dessa skivor...

Medlem

När de ändå är inne på smala målgrupper kan de ju försöka hosta upp Singstar: Onkel Kånkel. Vad är väl roligare än att stå i vardagsrummet och sjunga könsrock, samtidigt som man får poäng för det?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MFZ
Medlem

man kan ju undra varför det får lågt betyg bara för att recensenten är vilse inom musik.

-enformigt (tja, man sjunger väl så vitt jag vet i alla singstarspel?)
-smal målgrupp (jag tror den är större än du tror, då alla inte är slavar till dagens radio)


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av Sheikh Plisken:

-enformigt (tja, man sjunger väl så vitt jag vet i alla singstarspel?)

Musik är alltså enformigt? För "man sjunger ju". Det kan inte finnas en skillnad på sång och sång?
Jag ser ganska stor skillnad i olika genres. Enformigheten kommer nog av att Motown alltid låter Motown. Blandade låtar bidrar till mindre enformighet.

Skrivet av Sheikh Plisken:

-smal målgrupp (jag tror den är större än du tror, då alla inte är slavar till dagens radio)

Så alla som inte lyssnar på radio lyssnar på Motown?
Motown är en relativt smal målgrupp när det kommer till att lansera en produkt som ska tjäna in så mycket pengar som möjligt och vara intressant för så många som möjligt.

Medlem

Det är perfekt eftersom Michael Jackson nyligen har dött och det har uppmärksammats i media en hel del. Dokumentärer om Motown m.m. Det gäller att smida medans järnet är varmt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:
Skrivet av Sheikh Plisken:

-smal målgrupp (jag tror den är större än du tror, då alla inte är slavar till dagens radio)

Så alla som inte lyssnar på radio lyssnar på Motown?

Det där är ganska typiskt för de flesta subgrupperingar som håller sig utanför mainstream, de tror de är superorginella och _alla andra_ lyssnar bara på Rix FM.

Själv lyssnar jag bara på mellanamerikanska undergroundjazz-bootlegs från perioden 1925 till 1927. DET är unikt.

MFZ
Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

Så alla som inte lyssnar på radio lyssnar på Motown?

det säger jag inte, men jag tror att fler folk än han tror känner igen lite Motownlåtar. Och skulle uppskatta att sjunga dom.

jag ser det inte som en subgenregruppering att känna igen motown eftersom det är väl rätt mainstream, även om det var ett par år sen.

min egna musiksmak är betydligt bredare än bara motown, vilket jag antar att många andras är oxo.

att kalla ett spel som heter Motown för smalt.. vafan förväntar man sig annars av detta spel?
ungf som att säga att CoD4 får minus för att man skjuter så mycket, det blir enformigt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

smal målgrupp my ass

Medlem

Jag kommer aldrig att närma mig ett Singstar-spel men om Motown-hits anses vara svåra att lära sig för yngre personer så måste den yngre generationen vara musikaliskt handikappade.

Medlem

"snabb och rasande" det är bra filmer

Medlem

Fan vad jag hatar singstar.

Oavsätt vad svenska befolkningen tror så är det ytterst få av er som kan sjunga, så snälla låt mina förfester vara fria från era brunstgnägg!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Låtmateriel av detta slag distribueras lämpligast över nätet.


signatur

Life is a game, live it double up!

Skrivet av Sheikh Plisken:

man kan ju undra varför det får lågt betyg bara för att recensenten är vilse inom musik.

-enformigt (tja, man sjunger väl så vitt jag vet i alla singstarspel?)
-smal målgrupp (jag tror den är större än du tror, då alla inte är slavar till dagens radio)

Håller med 100%, spelet måste väl recenseras på grunder utav spel mekaninken osv.. inte att recensenten tycker att musiken inte är hans kopp av te.. ??!

..och sänk inte spelet för på målgrupp, ..vilken målgrupp idag äger en PS3 egentligen?

Gör om och gör rätt.. motown är rötterna till mycket i dagen musik dammit!.
:evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Nu har jag inte sett någon låtlista men om man inte gillar låtar som Reach Out I'll Be There med Four Tops ska man nog inte lyssna på musik.

1
Skriv svar