Testa Risen - demo släppt

Robot
Medlem
Testa Risen - demo släppt

Demot funkar inte för mig När jag försöker installera det så får jag ett kryptiskt felmeddelande. Laddat hem demot från både fz.se och en annan sida nu, men samma sak.

Citat:

>SetupNew\setup.cpp ( 138 )
PAPP:
PVENDOR:
PGUID:
$
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702

Säger ju inget precis :\

EDIT: Hittade ett svar här; http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?s=afeae6a9b4...

Medlem

detta blir nog ett köp i väntan på DA: O


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kazutoyo:

Demot funkar inte för mig När jag försöker installera det så får jag ett kryptiskt felmeddelande. Laddat hem demot från både fz.se och en annan sida nu, men samma sak.

Citat:

>SetupNew\setup.cpp ( 138 )
PAPP:
PVENDOR:
PGUID:
$
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702

Säger ju inget precis :\

EDIT: Hittade ett svar här; http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?s=afeae6a9b4...

Jag testade demot innan jag laddade upp det, just för att det hade varit strul med det - det går både att installera och starta. Det måste vara något knas hos dig.


signatur
Medlem

Fick också error i installationen : /

Medlem

Jag tror att demot är lite småbuggigt överlag. Redan råkat ut för några grafikbuggar och en krasch när jag skulle ladda en save.

Medlem

Rätt pissigt spel imo.

Medlem

Ska bli kul att få pröva, hoppas att Gothic känslan slår i taket


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Kazutoyo:

...

Citat:

...
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702...

Jag testade demot innan jag laddade upp det, just för att det hade varit strul med det - det går både att installera och starta. Det måste vara något knas hos dig.

Har du testat på en XP-dator? Kan ha med OS att göra.
Uppdatera gärna filen till Version 2 ändå.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Rätt pissigt spel imo.

Njäe det är rätt härligt spel, spelade igenom hela demot, det är riktigt bra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Detta skulle ha DX11 stöd va? Ska testa det bara för det

Inaktiv

Fick ju bra betyg så varför inte. Tackar för uploaden.

Inaktiv

Om nånting annat... Nån som sett till nån recension av fifa10 än? Har jag missat den kanske?

Inaktiv
Skrivet av paraziten:

Om nånting annat... Nån som sett till nån recension av fifa10 än? Har jag missat den kanske?

Sök.

Medlem

Gött, ska testa det asap.

Redaktör
Skrivet av paraziten:

Om nånting annat... Nån som sett till nån recension av fifa10 än? Har jag missat den kanske?

Vi har inte recenserat det än. Det provspelas för fullt och ryktet går att @spiken @xplejjn ska kånka in massa bira i spelrummet och lira i afton. Recensionen kommer hursomhelst nästa vecka.


signatur
Inaktiv

Funkar helt ok på mitt gamla 8800 GT SLI system, blir nog ett köp eftersom man blev positivt överraskad helt klart.

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag testade demot innan jag laddade upp det, just för att det hade varit strul med det - det går både att installera och starta. Det måste vara något knas hos dig.

Skrivet av Shimo:

Har du testat på en XP-dator? Kan ha med OS att göra.
Uppdatera gärna filen till Version 2 ändå.

Precis, om det bara var knas hos mig så hade de knappast gjort en ny version av demot.

FM-guru
F.d. Sisyr

Helt otroligt dålig känsla. Kändes som jag lirade ett skitstelt konsollspel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Helt otroligt dålig känsla. Kändes som jag lirade ett skitstelt konsollspel.

Kändes ungefär som The witcher etc, vad jag vet så har alltid The witcher gjorts med PC in mind. Tidigare Gothic spel har väl haft ungefär samma stil och alltid varit PC exklusiva?

Måste fråga ni som klagar på att det är stelt etc vad lirar ni för spel annars och helst då vilka Wrpgs?

Inaktiv

okej det var ett snyggt spel med lite bugar och väldigt konstiga animationer på huvudpersonen. såg helt sjukt ut när han hoppa har han någon sorts lowgravity ring på sig kanske

Medlem

Som sagt, stelt, extremt dåligt animerade rörelser. Väldigt ointressanta och stela strider. Dödliga piggsvin just doesnt do it for me. Plus rätt så tafatt modellerade karaktärer. Dialogen känns krystad som fan. Nu va detta visserligen bara ett demo men känns som att de grundläggande spelprinciperna suger (för min smak iaf). Tyckte det va svårt att leva sig in i världen. Som marcon87 säger, wtf på hoppandet. Ytterligare en sak som förstör atmosfären.
Kan inte förstår recensionen riktigt, spelet måste verkligen öppna upp sig tusenfallt efter demots slut eller nåt.
Fast smaken är ju andra sidan som baken.

Medlem

Demot lämnar mig med blandade känslor. Miljön, jättefint gjord. Men allt annat är bara skräp?.. Det var fan kul att hoppa med karaktären. De har en helt annan gravity i den där världen.

Jag skulle aldrig köpa det här spelet.

Medlem

Tja... så dåligt tyckte jag inte det var. Däremot var det irriterande att jag inte hade några armar och att den dummade sig under laddningen. Kanske provar jag igen senare, men något köp tror jag inte det blir.

Medlem

Jag diggade det iallafall. Jag stod ut ett tag med Gothic 3 trots buggarna men på min maskin funkade Risen utan problem. Stela animationer ja, men det är ett rollspel och ingen shooter så.

Visst, grafiken ser lite daterad ut men det är ett rollspel och ingen shooter så. Men vem kan säga nej till nystekt piggsvin?

Så...antingen väntar jag lite med att köpa det tills priset sjunker eller får vi se om den allmänna opinionen svänger till det enbart positiva, recensioner och forumdebatter är tämligen oense om spelets kvalité?.

Då köper jag det på stubben. Eller GAME.

Medlem

laddar


signatur

Rawr

Medlem

Jaha. Får man en halv chokladbit, typ som varuproverna på Ica då?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

funkade inte för mig heller :/


signatur

Rawr

Medlem

Gillade demot. Visst, hoppanimationen var väl inte den bästa, men i övrigt så verkar det vara ett riktigt kul spel.

Medlem

Har laddat ner, men har tyvärr inte hunnit installera ännu.

12
Skriv svar