Resident Evil: Afterlife nästa höst

Medlem

1an har varit bäst änsålänge för mig, efter den har dom bara överdrivit mer och mer, blir lite för mycket ibland i dessa filmerna. Kommer dock ändå att se den nya...

Medlem

Ok... Resident Evilfilmerna är knappast toppkvalitet, men underhållande när man vill ha lite action ett tag. Visst hade det varit bättre om de varit mer trogna spelen, men så är det ju tyvärr inte. För att nå en bredare publik så har de ju blivit mer actionbetonade och eftersom de gör en kontinuerlig historia så kan man ju inte få den där "okända" skräckeffekten längre.

Medlem

Flopp.
Irriterande att ens kalla den film Resident evil.

Resident evil filmer hör förövrigt hemma i b-films kategorin.

Medlem

Hell Yeah!!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Blir väl en flopp som alla andra RE filmer.

Tja, jag vet inte hur du kategoriserar floppar, men normalt sett brukar inte dem få tre uppföljare...

Skrivet av DAoG:

Resident evil filmer hör förövrigt hemma i b-films kategorin.

Ja och det gör spelet också. Det är ju knappast Oscarsmaterial att bygga en film på, eller hur?

För övrigt tyckte jag att den första filmen var riktigt bra för sin genre (zombiefilm).
Tvåan var ingen höjdare i min mening, men 3:an var hyfsad. Får hoppas att 4:an blir bra.

Medlem

Första R.E filmen var hyfsad. 2an, Dålig. 3an totalt jäkla värdelös. Inte en chans att 4an kan bli bättre än 3an, vilket skräp!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Har väl kanske inte så mycket att göra med RE i annat än namn, men jag tycker dom är rätt så underhållande ändå så ser framemot denna.

Medlem

Fast i verkligheten hade en 3 årig kille sparkan den fjollans ass.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Inaktiv

Ännu ett filmprojekt där de har bestämt sig för att mjölka ut pengar från folk...

Är Albert Wesker med så kollar jag.... han ligger ju bland top fem på min lista över spelskurkar

Medlem

Bra eller inte så blir det ett givet köp ändå.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Ännu ett filmprojekt där de har bestämt sig för att mjölka ut pengar från folk...

Hurdå? Vill inte folk se filmen så behöver dom inte, det är inte svårare än så. Man betalar inte filmskatt till Hollywood än iaf. Skärp dig. Löjligt inlägg.

Floppar hade inte få tre uppföljare, så uppenbarligen tycker någon att dom har spelat in tillräckligt mycket pengar för att inte vara floppar.

Hade dom varit baserade rakt av på spelen, hur roligt hade det då varit att se filmerna? Inte några överraskningar alls.

Medlem

vafan Miller som Redfield.. lär ju knappast funka bra.

12
Skriv svar