Dead Space 2 på gång

Skrivet av beersgarden:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Eftersom ettan var helt ospelbart till PC så inte en chans att man köper detta.

Var det? Minns inte att jag hade några problem, var det något speciellt du tänkte på? (Det var så länge sedan jag spelade det så minnet kanske lurar mig)

Eh ja t.ex. att man inte kan ändra tangentbordsknapparna i spelet. Så ja väldigt ospelbart.


signatur
Medlem

Men frågan är ju om nästa spel kan leva upp till förväntningarna.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Eftersom ettan var helt ospelbart till PC så inte en chans att man köper detta.

Var det? Minns inte att jag hade några problem, var det något speciellt du tänkte på? (Det var så länge sedan jag spelade det så minnet kanske lurar mig)

Eh ja t.ex. att man inte kan ändra tangentbordsknapparna i spelet. Så ja väldigt ospelbart.

Vad i helvete?? Jag tyckte kontrollerna var klockrena till PC! Finns ingenting att klaga på PC versionen! Allting är perfekt!

Jag hoppas man följer Isaac i denna också! Det tror jag!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kommer förhoppningsvis inte ta alltför lång tid att utveckla heller. Antagligen återvinner de motorn och stora delar av miljöerna, så julhandeln 2010 kanske är rimligt?

Medlem

Snälla, låt omslaget prydas av två händer istället för en tvåa. Så ostigt.

Inaktiv

Detta kommer bli sämre än ettan iaf=(

KoP
Medlem

Underbart! Dags att ta på sig vuxenblöjan snart igen med andra ord. Älskade Dead space 1.

Medlem

Skulle gärna se ett co-op läga, via live eller spilscreen. Största felet med Dead Space var att det vart långtråkigt under passagesträckorna (spring hit, spring dit) och att det bara fanns drygt 3 fiendetyper. Lite variation på fiendernas utseende, långa, korta, hår på huvudet, etc. som gör att det ser ut som muterade människor, inte en klonarmé.

Sen skulle gärna spelet få ha en mer påtaglig story, lite mer kontakt med de övriga och gärna fler människor att möta på skeppet, galningar eller normala, överlevnad inte ett krav. Den roligaste biten var ju när man fick spela med en annan karaktär, att gå själv och skjuta zombie-gräshoppsklon nr. 395-397 vart tråkigt.

Där behövs co-op, spelet kan vara "läskigt" och svårt ändå. Men lite mer "liv" och variation behövs, för att man inte ska dö av tristess. Serietidningarna och filmen erbjöd iaf skräck och action, spelet var segt och tråkigt, men framförallt sällan läskigt. Blev mer skrämd av Bioshock, så de får EA allt fila lite mer på...

Medlem

GRYYYMT! älskade ettan! <3

Inaktiv
Skrivet av Remus:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Eftersom ettan var helt ospelbart till PC så inte en chans att man köper detta.

Var det? Minns inte att jag hade några problem, var det något speciellt du tänkte på? (Det var så länge sedan jag spelade det så minnet kanske lurar mig)

Eh ja t.ex. att man inte kan ändra tangentbordsknapparna i spelet. Så ja väldigt ospelbart.

Vad i helvete?? Jag tyckte kontrollerna var klockrena till PC! Finns ingenting att klaga på PC versionen! Allting är perfekt!

Jag hoppas man följer Isaac i denna också! Det tror jag!

Personligen hade jag problem med min mouse input, så musen var extrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrremt slö ingame, var tvungen att köra window mode vilket förstörde lite men, bra spel annars förutom att EA är slöa med patchar.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Spelade 1an i 5 minuter, skit kamera, klistrad bakom axeln så man mår illa.

Plus att X och Y-led hade olika hastigheter.
Hoppas de gör denna bättre..

Medlem
Skrivet av Kharif:

Personligen hade jag problem med min mouse input, så musen var extrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrremt slö ingame, var tvungen att köra window mode vilket förstörde lite men, bra spel annars förutom att EA är slöa med patchar.

Det där hade du ju fixat på nolltid om du bara ägnat 5 sekunder på att googla "problemet". Alla hade det, men vissa var inte lika slöa som dig

En kompis spelade igenom det utan att fixa det, han blev helt förstörd när jag berättade hur han skulle gjort hehe.


signatur
Skrivet av Remus:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Eftersom ettan var helt ospelbart till PC så inte en chans att man köper detta.

Var det? Minns inte att jag hade några problem, var det något speciellt du tänkte på? (Det var så länge sedan jag spelade det så minnet kanske lurar mig)

Eh ja t.ex. att man inte kan ändra tangentbordsknapparna i spelet. Så ja väldigt ospelbart.

Vad i helvete?? Jag tyckte kontrollerna var klockrena till PC! Finns ingenting att klaga på PC versionen! Allting är perfekt!

Jag hoppas man följer Isaac i denna också! Det tror jag!

Okej men mitt exemplar funkade iallafall inte att byta knappar i vilket suger i ett PC spel. Därmed blir spelet ospelbart. Samtidigt hjälpte det inte att de sade att de inte ville fixa detta i en patch. De kunde ju iallafall ha skrivit det på spelets kartong att de ville släppa ett spel med låst tangentbord.

Fler än jag som lämnade tillbaka spelet på grund av detta kan jag säga.


signatur
Inaktiv

Dead Space är i allra högsta grad spelbart till pc med mus och tangentbord! Googla runt lite så hittar man snart vad man kan göra åt de (från början) konstiga kontrollerna. Håller just nu på att spela igenom det för tredje gången för övrigt.

Härligt att tvåan är på gång!!

Medlem

pc är fail, självklart lira man deadspace på konsol vilket systemet är utvecklat för


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pc är fail, självklart lira man deadspace på konsol vilket systemet är utvecklat för

Fanboy much?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

12
Skriv svar