Medlem

Detta ska nog köpas. Gillar Gothic III och detta är ett spel som liknar Gothic III ganska mycket

Angående Gothic III så ska snart en ny Community Patch släppas med version nummer 1.73. HDR ljus ska läggas till och lite andra effekter och buggfixar


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Levlar fiender upp i takt med dig som i Oblivion, eller är det ett helt annat system i detta spel?

Har Gothic-serien en trogen mod-community? Finns en editor till Risen?

Edit: Språkpolisen arbetar hårt idag.

Risen. har nog den trognaste mod-communityn.

alla gamla Gothic fan ( inkluderat mig ) är väldigt beroende av Piranhas spel.


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

spelet ska komma ut i morgon via gamestop och fz säger 2009-10-09 litte kul med att det är recenserat i dag då. hmm... skumt


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

spelet ska komma ut i morgon via gamestop och fz säger 2009-10-09 litte kul med att det är recenserat i dag då. hmm... skumt

Enligt webhallen är det också så:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=97322

Jag är utterly confused, tyvärr.

Medlem

Det finns ett demo uppe av spelet på deras hemsida nu.

Edit: De plockade visst ner demot igen då det var fel på installern

Medlem

vart komdet här ifrån?! inte hört nåt om det

Inaktiv

låter som ett väldigt intressant spel men det känns som en chansning att köpa det om det är svårt med configen

Medlem

Mysigt, mysigt. Tror dock jag väntar på demo först, känner mig inte helt övertygad.

Medlem

Jag köper detta direkt, tack vare all trevlig Gothic 1 och 2 tid.

3:an köpte jag och det var helt okej spel, men jag led svårt av buggen då det bytte väder hela tiden. Det var lite störande när det vart natt och ösregn en minut och solsken nästa.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Kommer nog att köpa det, var ett tag sen man körde ett bra RPG.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Haha striderna är väl rätt stor del av detta spel.

Medlem
Skrivet av ainatar:
Skrivet av Tybalt:

Levlar fiender upp i takt med dig som i Oblivion, eller är det ett helt annat system i detta spel?

Har Gothic-serien en trogen mod-community? Finns en editor till Risen?

Edit: Språkpolisen arbetar hårt idag.

Verkar som att fienderna behåller sin nivå genom spelet. Alltså stöter man på en svår fiende så får man komma tillbaka senare när man blivit starkare. Det är så det ska vara imho.

Ja, jag håller med.

Spelar man bara i tredjepersonsvy?

(Jag föredrar fps eller möjligheten att växla)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bokade spelet för ett tag sedan.. ska bli roligt att testa.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Skulle förboka via gamergate fast det går tydligen inte, står bara press complete order men när man trycker så kommer man bara tillbaks till att fylla kreditkorts nummer igen...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle ni snälla kunna börja lägga in vilka spellägen som finns i varje spel där uppe vid allmänna infon (genre osv)? Hatar att behöva gå in på wikipedia bara för att kolla om det finns multiplayer och isåfall vilka sorters multiplayer som stöds (coop osv).
Vore skitnajs!

Medlem

Hm... ser ut att bara vara tredjeperson...
Åtminstone från bilderna och de filmer jag hittat på nätet.

Det är så underbart för inlevelsen med förstaperson i rollspel. Kan man verkligen inte växla till förstaperson?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hur kan du recensera ett spel som inte har släppts? De släpps ju imorgon=?

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:

Hur kan du recensera ett spel som inte har släppts? De släpps ju imorgon=?

Det är väl det som är fördelen att jobba hos en stor spelsida, man får ett exemplar av spelen man recenserar utskickade en tid innan release... :up:]

Medlem
Skrivet av Briggan:
Skrivet av fejl_Folklore:

Hur kan du recensera ett spel som inte har släppts? De släpps ju imorgon=?

Det är väl det som är fördelen att jobba hos en stor spelsida, man får ett exemplar av spelen man recenserar utskickade en tid innan release... :up:]

Ibland får man det - som i fallet med den här titeln Men långt ifrån alltid.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av 3degs:

är det bara jag som inte vågar köpa detta? kan ju vara så att recensenten hadde tur med sin konfiguration i detta spel men oss övriga då?

själv är jag jätte intresserad men vågar inte då jag har så dåliga minnen med alla krasher i gothic 3.

Vågar nog inte heller köpa det. Efter bra många krasher i gothic 3 så blev det bara för mycket, trots alla community patcher.... Slog näven i tangentbordet och spelade det aldrig mer:down:

Medlem

Laddade ner det för att testa om det verkligen är värd en fyra.

Alt+F4 och Uninstall efter 3 minuter i spelet.

Att det inte finns Antialiasing är ett skämt. Modeller och animationer var värsta jag någonsitt sett, och det räckte att jag såg tjejens modell som man räddar på stranden. Bröst storlek EEE+ och huvudet som ett ägg. Nej tack!

Inaktiv

Alltså jag provar detta hos en polare nu som laddat ner det.. Det är ju jätte segt. Inledningen är totalt oinspirerade. Blir spelet något bättre än så? Jag älskar RPG spel men det blit nog inte till att köpa detta, inte sugen på att spela något mer över huvudtaget, så jag kommer inte ens ladda ner det för att prov köra det lite till. Inledningen till AoC var ju till och med bättre, detta är ett singel player spel så det borde leverera mycket mycket mer.

Nä vill jag spela ett spel med sunkig combatssystem, oinspirerade och tradiga dialoger och jätte pelikaner till fiender så lirar jag hellre wow eller AoC eller vilket annat RPG som helst faktiskt.

Dialogerna är ointressanta, känns väldigt "skrivna" ska man välja vem man vill gå med, känns så uppgjort. Kunde lika gärna gett en, en meny där man fick clicka så blassé det känns.

Och ja har redan sett kamera buggar i dialogerna.

Medlem

Tyckte demot var rätt så trevligt. Råkade dock på en bugg rätt tidigt som stängde ner spelet

Medlem
Skrivet av Rolle:

Laddade ner det för att testa om det verkligen är värd en fyra.

Alt+F4 och Uninstall efter 3 minuter i spelet.

Att det inte finns Antialiasing är ett skämt. Modeller och animationer var värsta jag någonsitt sett, och det räckte att jag såg tjejens modell som man räddar på stranden. Bröst storlek EEE+ och huvudet som ett ägg. Nej tack!

*facepalm* Är du en av skaran som höll med 1,5an i betyg till the witcher här på FZ för dess kvinnosyn?

Hört att det går alldeles utmärkt att tvinga spelet att använda AA genom inställningarna på sitt grafikkort om man har nividia, har ingen aning med ATI.

Inaktiv
Skrivet av Rolle:

Laddade ner det för att testa om det verkligen är värd en fyra.

Alt+F4 och Uninstall efter 3 minuter i spelet.

Att det inte finns Antialiasing är ett skämt. Modeller och animationer var värsta jag någonsitt sett, och det räckte att jag såg tjejens modell som man räddar på stranden. Bröst storlek EEE+ och huvudet som ett ägg. Nej tack!

Samma här, tog ner det för att försäkra mig om att det inte var en Gothic 3 igen, men skit är det helt klart. Spelade vidare ett tag och åkte på rå däng av en varg som dödade mig på 2 slag. Har försökt gå olika vägar för att kunna bli starkare men vart jag än har försökt att gå så är det fiender som är helt sjukt över starka för min gubbe. Tröttnade direkt och tog bort det.

Medlem

Det känns som att många av de som klagar inte har spelat (alt. inte tyckt om) Gothic 1+2, t.ex så *ska* man ju vara allt och allas "bitch" i början då belöningen när man äntligen blir stark nog att slå tillbaka blir desto större då...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Gothic 3 med senaste community patch är stabilt, har kraschat en gång för mig.(Har kört länge)

Så detta ska testats.

Inaktiv

Ska testa det strax...

Skitspel, slösa inte er tid på detta spel.

Medlem

Helt grymt spel som helt klart förtjänar ett köp om man gillar Gothic eller TES-serien.

Skrivet av lapa:

vart komdet här ifrån?! inte hört nåt om det

?! Finns väl inget Gothic-fan som kunnat missat detta.. Antar du missat Arcania också? Tror dock mer på detta än Arcania (inte spelat igenom hela detta än)

Skrivet av beersgarden:

Det känns som att många av de som klagar inte har spelat (alt. inte tyckt om) Gothic 1+2, t.ex så *ska* man ju vara allt och allas "bitch" i början då belöningen när man äntligen blir stark nog att slå tillbaka blir desto större då...:)

Exakt. Det är en stor del av känslan. RPG's där man känner sig lika stark igenom hela spelet är ju urkasst, då känner man ju inte att karaktären utvecklas. Det är viktigt att det är svårt i början, gärna överjävligt svårt (så svårt är dock inte detta spel)l.

Kul att dom verkligen lyckats med optimeringen jämfört med Gothic3, flyter på riktigt bra utan en massa hack och att motorn ska ladda in delar.. Grafiken är väldigt mycket bättre än Gothic3 rent stilmässigt, Gothic3 var en enda röra tyckte jag. Detta är mer i stil med Gothic2's art design men med fördelarna (effekterna och fler antal polys) i Gothic3.


signatur
Redaktör
Skrivet av morfin91:

spelet ska komma ut i morgon via gamestop och fz säger 2009-10-09 litte kul med att det är recenserat i dag då. hmm... skumt

Spelet släpps olika datum i olika delar av världen. I Sverige/Norden är det den 9 oktober som gäller, men bland annat USA, Storbritannien och Polen får lira redan i dag, den 2:a.

Att vi recenserar innan release är helt normalt - vi får ibland (men inte alltid) recensionskod en tid innan spelet släpps. Andra färska exempel är #Halo 3: ODST och #Uncharted 2.


signatur
Skriv svar