Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Crawller:

Är det här något som Fable?

Nej, inte ens i närheten faktiskt. Det är bra mycket stelare och för min del så kom man inte in i storyn alls. Kanske kommer efter ett par timmar men då är det fan försent! Har försökt att spela det nu i 3 dagars tid, idag blev det avinstallation. Mera ointressant och oinspirerat RPG får man leta efter. Hoppas på Dragon Age, för om det är ens 10% av RPG som Balders gate var så kommer det bli årets RPG utan tvekan.

Håller med, det går inte att jämföra med ett plattformsspel som Fable. Detta är så otroligt mycket bättre, om man då inte verkligen älskar att ta hand om små hundar.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Stromlaren:

Provat det på Xbox360, försökte verkligen gilla det men det blev att jag genomled den stund jag fick prova.

- Taskiga animationer
- Rent ut sagt bedrövligt stridssystem á la "blocka tills fienden slutat anfall, slå sedan ett till tre slag"
- Gräslig grafik

Testa det på en bra PC istället. 360'n har aldrig varit speciellt bra på att klara spel som är så pass avancerade som detta, AI scripts som ständigt är igång vad gäller NPC's och monster osv. Ingen höjdare att spela Oblivion heller på en 360 imo.

Ang stridssystemet så tar det tid innan man får nya moves osv, dvs som Gothic-serien, omöjligt att bedömma stridssystemet i början, ett fel som många gjort med Gothicspelen (som har de bästa stridssystemen i någonsin i realtidsrollspel)

Tycker animationerna är okej, varken bättre eller sämre än 99% av resten av alla spel.. Det brukar vara Blizzard som sticker ut och gör snygga/mjuka animeringar. Den enda animationen här som är _riktigt_ dålig är hopp-animeringen. Den är dålig i te.x FO3 och Oblivion också, och har inte hindrat dessa från att bli hur stora som helst.

Tycker Two Worlds som verkar vara ett liknande spel gjorde mycket bättre ifrån sig med grafiken, och det spelet har några år på nacken. Även om det ett tag var väldigt buggigt. Kanske blir ett Risen köp om ett tag ändå.

Medlem

Slutet var inte så bra i spelet...spenderade 4 dagar i sträck (typ) och när man äntligen får tag på sin awesome gear som man kämpat för så ska man försöka sig på sista uppdraget som gör att man inte längre kan fortsätta spela....sånt blir jag så less på...

Annars så är Risen en råare version av Fable och gothic serien. Spelet var riktigt kul, jag älskade grafiken och kan inte riktigt hålla med recensionen, jag körde spelet på högsta på min laptop med en 9600m GT och jag märkte inte av den dåliga optimeringen.

Hade innan en laptop med en 8600m GT, kunde knappt spela crysis på lägsta *host* typ så illa var det.

Striderna var kanon, dock skyddar sig fienderna lite irriterande mycket.

Jag tycker att spel ön borde vara större, det fanns ingen snö eller öken som i Gothic 3. Tyckte även huvudkaraktären såg mer eller mindre ut som en bonde.

Risen hade väldigt få buggar som jag märkte av, hade nog 1 quest bugg som jag sedan fixade till.

Blir nog att ta och testa Gothic 3 igen, med den nye patchen.

Jag ber om ursäkt ifall detta inlägg ser risigt ut, jag är väldigt trött efter allt detta spelande så kan inte få det att se ut som jag vill.

Men hade dom fixat allt det jag skrev så hade spelet fått en stark 5a av mig.

Medlem
Skrivet av 3degs:

Okej fz recensenten fick mig att bestämma mig efter betygs ändringen. Dags för lite rpg på min gamla data igen. Nån som har ett bra pris på denna titel?

Använd prisjakt: www.prisjakt.se


signatur

PSN:Eric_says

Skriv svar