Ny film från Risen

Robot
Medlem
Ny film från Risen

Tycker spelet verkar riktigt bra... Skall bli kul och läsa recensionen senare


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Bara jag som tänker på den förbannade kolan hela tiden?

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Bara jag som tänker på den förbannade kolan hela tiden?

Detta var min första tanke as well

Medlem
Skrivet av NickBomb:
Skrivet av Pooslice:

Bara jag som tänker på den förbannade kolan hela tiden?

Detta var min första tanke as well

Äsch, det stavas ju Riesen.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pooslice:

Bara jag som tänker på den förbannade kolan hela tiden?

Då det varken stavas eller uttalas likadant tänker i alla fall inte jag på det.

Medlem
Skrivet av Slappyjam:

Tycker spelet verkar riktigt bra... Skall bli kul och läsa recensionen senare

Ja, det skall bli intressant att se om det blir risen eller rosen till det.

(Okej, okej, det var ett riktigt dåligt skämt, det erkänner jag.)

Medlem

Spelet släpps faktiskt nu på fredag 2/10.

Medlem

Ja, vad kan jag tänkas tycka om RIESEN då? Vad tror ni? Någon som vågar gissa vilket betyg?

Det är några saker som tynger ner det. Men hur mycket? Och vad för något? Hmm, HMM?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Är dåliga musik val på mode eller?

Medlem
Skrivet av Harpa:

Ja, vad kan jag tänkas tycka om RIESEN då? Vad tror ni? Någon som vågar gissa vilket betyg?

Det är några saker som tynger ner det. Men hur mycket? Och vad för något? Hmm, HMM?

Låt mig gissa. 4 av 5? Buggar samt det flyter dåligt?!

Deras sista spel var ju ren katastrof. Gav upp efter en timmas spelande. Buggigt, tråkigt och flöt otroligt dåligt. Så de måste ha skärpt sig annars hade ingen velat köpa spel från de igen. Däremot gillade Gothic 2 när man väll patchat upp det. Mycket stämningsfull spel. Hoppas bara Risen hängt med i utvecklingen på annat än grafik. Det ska vara enkla kontrolls, roligt att spela samt intressant story med många nyheter. Annars kan man lika gärna installera de gamla spelen igen. Gothic 1 och 2.

Inaktiv

Jag skulle betrakta allt under 4 som skandal. Folk vars omdöme jag definitivt litar på har sagt att spelet är mycket mer Gothic 2 än Gothic 3 vad gäller känsla och upplägg, och dessutom extremt buggfritt för att vara ett PC-spel anno 2009 (Vilket låter underbart med tanke på att Gothic 3 var en katastrof och Gothic 2 långt ifrån buggfritt vid release).

Medlem
Skrivet av Harpa:

Ja, vad kan jag tänkas tycka om RIESEN då? Vad tror ni? Någon som vågar gissa vilket betyg?

Det är några saker som tynger ner det. Men hur mycket? Och vad för något? Hmm, HMM?

Jag tror det får en fyra; det är mer stabilt (se: färre buggar) än vad föregångarna har varit och spelvärlden är mer utsmyckad och intressant. Tyvärr är inte grafiken "top-notch" och striderna känns lite klumpiga... Men å andra sidan, vad vet jag; jag har inte spelat det än utan går och väntar på min beställning:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

1
Skriv svar