Aion får två nya servrar

Medlem
Skrivet av Jocke.A:

^^ tror inte många vill byta server iaf om inte gratis flytt lr något
köerna kommer nog fortsätta på den servern jag kör på =(

Man måste ju inte skapa nya "realms" för att öka serverkapaciteten. När jag spelat MMOn tidigare avskyr jag servertransfers, det splittrar gillen och man tappar bort vänner. Jag ser hellre att man lägger på lite krut på backbonen så att säga.

Medlem
Skrivet av BigD:

Hemma från jobbet sjuk idag, och givetvis har man inte kunnat spela än..

Då kanske du borde ha bosatt dig på en server med ett lägre antal spelare?

Jag lirar på Gorgos och har inga som helst problem att komma in på serven i nuläget. Kanske är jag något mer förlåtande eftersom jag inte har upplevt lika långa väntetider som vissa andra? Och vad kan det bero på? Jo, jag har inte bosatt mig på de mest överbelastade servrarna. Gör man det, ja... Då får man ju nästan skylla sig själv.

MMO:s kommer alltid att ha problem i början av lanseringen, det kommer inte ändras hur mycket vi än vill. Att försöka invänta ett MMO som är färdigutvecklat till 100% går bara inte, då det hela tiden dyker upp nya saker som ska tillämpas.

Det är mina fem öre, och jag har lyckats ta mig igenom en hel drös MMO:s med lanseringsproblem för att sedan bli mer än nöjd med det som kommit efter. Förhoppningsvis gäller detsamma för Aion.

Då samma saker bara kommer ältas fram och tillbaka i den här tråden får det vara nog för min del...

Vi ses online!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Man måste ju inte skapa nya "realms" för att öka serverkapaciteten. När jag spelat MMOn tidigare avskyr jag servertransfers, det splittrar gillen och man tappar bort vänner. Jag ser hellre att man lägger på lite krut på backbonen så att säga.

Så kraftfullare servrar, och med 2 ggr så mer spelare en mobs på? O.s.v. detta är ju en totalt urdum ide. Faktiskt den dummaste 'lösningen' jag har hört. Det är redan knökfullt på servrarna och ha ännu mer vore ju katastrof, totalt ospelbart. Tänk lite innan du utropar lite galna ider som seriöst lär sabba spelet.

Alla vet att det finns 2 lösningar problemet, BYT server till en utan så förbannad lång kö, eller sluta klaga. Vist splittras man men du måste ju ta upp det och diskutera det med din klan, hatar alla kön så mycket så finns det ju en LÖSNING.

Just nu dock så måste man börja om på en server, då server transfer funktionerna är inte ens klara.

-----

Vist har man haft lite ont av köer, men majoriteten av gångerna jag spelar så har det inte varit långa köer alls, max 30 min.

Medlem

Servern Castor har nästan ingen kö alls, och det är en gammal server oxå. 45 minuter är högsta kön jag haft och det var bara 1 gång, i snitt ligger kön mellan 0-15 minuter när jag lirar, och det är oavsett morgon lunch, eftermiddag kväll osv osv. Funkar super

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tänk lite innan du utropar lite galna ider som seriöst lär sabba spelet.

Galna idéer att få inloggningen att funka? Jag har läst denna tråd från första inlägget och en gemensam nämnare tycks vara problematiken kring inloggningen. Såvitt jag sett har ingen i frustration utbrustit i gråt över att det är för många personer in-game. Att lösa inloggningen måste inte ske genom att man lägger till nya servrar - man kan likväl ägna mer kapacitet åt själva inloggningsprocessen. Galen ogenomtänkt idé? Det får stå för dig... Sedan att jag personligen är negativ mot servertransfers av sociala skäl är min egen uppfattning.

Jag spelar inte Aion (och kommer förmodligen inte att göra det heller) så jag har inte några inloggningsproblem. Ändå har jag väl rätt att yttra mig kring detta?

Som någon sa, spelet har funnits i asien i ett år och nu i resten av världen kring en vecka. Med statistiken över förbokade spel bör vilken korean som helst kunna gissa att det lär bli en rätt stor ytterligare skara människor som vill logga in. Ingen jag känner har iallafall köpt något spel någonsin för att titta på omslaget i hemmets ljuva vrå.

Att sälja fler konton än serverside klarar av att hantera är på snudden av bedrägeri. Jag tycker absolut att det är något var och en har rätt att vara missnöjd med. Att det är så det har varit för flertalet MMOn tidigare är ingen ursäkt. Istället borde varje seriöst företag ta vara på den erfarenheten. Gör de inte det kommer folk att gnälla vilket de också bör göra. Om inte communityn visar missnöje över ett problem, varför ska då företaget bekymra sig för merkostnaderna att lösa det?

Jag har ingen aning om vad som föranledde att ett visst inlägg från Aion:s officiella forum plockades bort då det kritiserade problemet jag nämner men faktum kvartstår, vill man betala pengar till ett företag som helt öppet - säkert inte för första eller sista gången - censurerar sin egen användarbas? För egen del har jag svaret på den frågan.

Medlem

jag fattar inte dessa köer? köpte spelet i går och har loggat in ca 5 gånger, har bara suttit i en 5min kö på sin höjd. så va tusan babblar ni om?


signatur

woop woop

Medlem

Påminner en om den gamla goda tiden när World of Warcraft var nytt. Good times.

Medlem

Grabbar, ni är medvetna att man inte måste betala första månadskostnaden för att få 30 dagar gratis va? Man lägger bara till ett Visa kort och sen cancellar man subscriptionen.. då funkar dina 30 gratis ändå.

/Kazabra, (atm) 15 Asmodyan(?) Cleric, Perento

Medlem
Skrivet av bleetzer:

Grabbar, ni är medvetna att man inte måste betala första månadskostnaden för att få 30 dagar gratis va? Man lägger bara till ett Visa kort och sen cancellar man subscriptionen.. då funkar dina 30 gratis ändå.

/Kazabra, (atm) 15 Asmodyan(?) Cleric, Perento

Precis ni förlorar ingenting på det förutom att ni redan har betalat ca 400 kr för spelet men tänk på att de 30 första dagarna är gratis om ni nu lyckas komma in på eran server. Allvarligt talat fattar jag inte varför man ska köpa MMO spel i butik och sen betala varje månad då kan de lika gärna låta folk tanka hem spelet gratis och sen betala i månaden.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av bleetzer:

Grabbar, ni är medvetna att man inte måste betala första månadskostnaden för att få 30 dagar gratis va? Man lägger bara till ett Visa kort och sen cancellar man subscriptionen.. då funkar dina 30 gratis ändå.

/Kazabra, (atm) 15 Asmodyan(?) Cleric, Perento

Precis ni förlorar ingenting på det förutom att ni redan har betalat ca 400 kr för spelet men tänk på att de 30 första dagarna är gratis om ni nu lyckas komma in på eran server. Allvarligt talat fattar jag inte varför man ska köpa MMO spel i butik och sen betala varje månad då kan de lika gärna låta folk tanka hem spelet gratis och sen betala i månaden.

Jag vet förstås inte hur du tänkte här men du har ju själv WoW, WAR och CoHA i din spelsamling. Du har väl köpt dem i butik och sedan betalat månadsavgift? Det är väl likadant för dem som spelar Aion?

Medlem

Att skylla på att Aion är ett nytt spel är verkligen att ta i, spelet har vart live i nästan ett år i Sydkorea (november 2008 ). Man tycker ju att NCSoft borde ha lärt sig nåt i dom andra områden som Aion har släppts i, vilket är tydligt att dom absolut inte gjort... (Korea i november 2008, Kina i april och senast Taiwan i juli)

Medlem

Förstår att det är jobbigt med kö och allt, men hellre det än att komma in på en full server med lagg. För det finns inget värre än det ! Sen loggar man in vid 4 då alla vet att det är som mest så får man väl skylla sig själv lite =). Men som sagt lite störigt är det. Men det fixar sig med tiden. Bra att dom iaf vet om problemen och gör ngt åt det....

Medlem

Välkomna till Gnäll Zone...

Att köpa ett MMO är inte samma som att köpa andra "färdiga" spel, det vet väl dom flesta idag eller?

Vet man att man inte klarar ostabila servrar, köer och en hel del downtime så ska man inte köpa och börja spelet på release dagen, så är det bara. Vänta ett par månader och få en mycket trevligare första kontakt med spelet isf.

Företagen stresstestar och gör allt för att försöka anpassa utrustning osv, men det lär inte vara så lätt då alla spel alltid får galet många spelare till en början men som rätt snart slutar.

Sen kan ni ju passa på att läsa EULA medan ni väntar på att få komma in... jag skulle inte rusa iväg och försöka stämma dom på ersättning för förlorad speltid iaf.

dmn
Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Allvarligt talat fattar jag inte varför man ska köpa MMO spel i butik och sen betala varje månad då kan de lika gärna låta folk tanka hem spelet gratis och sen betala i månaden.

Dom tjänar ju mer pengar på det viset. Inte så konstigt...

Inaktiv

SPelat det lite nu och testat runt. Sen de öppnade nya servern så har iaf inte jag haft några köer. Men spelet känns som att det kommer sluta som L2, redan nu så har jag sprungit in en hel del bottar och hela bot tåg... för i helvete! Spela spelet eller ge fan i det helt.

Medlem

Tur man läste det här innan man köpte spelet då

Lkika bra att vänta tills lite barnsjukdomar lagt sig...

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av bleetzer:

Grabbar, ni är medvetna att man inte måste betala första månadskostnaden för att få 30 dagar gratis va? Man lägger bara till ett Visa kort och sen cancellar man subscriptionen.. då funkar dina 30 gratis ändå.

/Kazabra, (atm) 15 Asmodyan(?) Cleric, Perento

Precis ni förlorar ingenting på det förutom att ni redan har betalat ca 400 kr för spelet men tänk på att de 30 första dagarna är gratis om ni nu lyckas komma in på eran server. Allvarligt talat fattar jag inte varför man ska köpa MMO spel i butik och sen betala varje månad då kan de lika gärna låta folk tanka hem spelet gratis och sen betala i månaden.

Jag vet förstås inte hur du tänkte här men du har ju själv WoW, WAR och CoHA i din spelsamling. Du har väl köpt dem i butik och sedan betalat månadsavgift? Det är väl likadant för dem som spelar Aion?

HAHAHAHAHA nästa gång läs hela mitt inlägg innan du citerar jag sa MMO spel inte Aion specifikt läs nästa gång.


signatur

I got a Goldenshower.

NIB
Medlem

Köper man ett Pokemonspel får man skylla sig själv.

Inaktiv

http://www.leagueofpirates.com/sirvival/queuedance.html

Någon som funderar på att göra en för Aion med? ^^

Medlem

Jag måste säga, AION ser väldigt intressant ut. Man får ett litet sug att börja lira det faktiskt men jag tror att jag tar och väntar ett tag för att se hur spelet planar ut sig etc

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av bleetzer:

Grabbar, ni är medvetna att man inte måste betala första månadskostnaden för att få 30 dagar gratis va? Man lägger bara till ett Visa kort och sen cancellar man subscriptionen.. då funkar dina 30 gratis ändå.

/Kazabra, (atm) 15 Asmodyan(?) Cleric, Perento

Precis ni förlorar ingenting på det förutom att ni redan har betalat ca 400 kr för spelet men tänk på att de 30 första dagarna är gratis om ni nu lyckas komma in på eran server. Allvarligt talat fattar jag inte varför man ska köpa MMO spel i butik och sen betala varje månad då kan de lika gärna låta folk tanka hem spelet gratis och sen betala i månaden.

Jag vet förstås inte hur du tänkte här men du har ju själv WoW, WAR och CoHA i din spelsamling. Du har väl köpt dem i butik och sedan betalat månadsavgift? Det är väl likadant för dem som spelar Aion?

HAHAHAHAHA nästa gång läs hela mitt inlägg innan du citerar jag sa MMO spel inte Aion specifikt läs nästa gång.

Vad är det för fel på dig?

Medlem

Det är märkligt vad gamers accepterar som på andra håll är helt otänkbart. Om jag går på bio och har en billjet till en film kl 21 vill jag inte behöva vänta i kö i 7h (jo jag har stått 7h i kö i Aion) för att få börja se filmen.

Men lite information för er som funderar på att börja spela:
Om ni inte är absolut säker på att ni kommer att spela i partyn spela ett annat spel. Aion är under inga omständigheter fungerande för singelspel. Som ex kan jag säga att vid lvl 20 kommer man till ett område där det inte längre finns några olika kanaler (så att man kan köra på samma server men inte behöva slåss om samma mobs). Där är för närvarande ca 2 spelare per mob.
Varför bör man då vara i grupp när det finns få mobs? Jo om du står i stid med en mob så vet du aldrig var mobs kommer att respawna och om du strider på fel ställe så är döden nära 100% säker vid en respawn då mobs attakerar direkt. Kör tank eller healer om du tänker spela mest för dig själv, aldrig aldrig mage. För att dö i Aion är RIKTIGT kostsamt. Och när man dör var 10:e min utan att man kan göra ngt åt det, ja då är det inte kul längre. Kan säga att jag spelat 20+ olika MMORPG spel, men inget har varit så illa som Aion när det gäller överbefolkade områden då man alltid följer en stig och har nära noll valmöjlighet vart man vill gå, dvs alla stider på samma ställen hela tiden.

Kan säga att en EU server till kommer att vara en droppe i havet, 3 till hade behövts.

Som det ser ut nå kommer jag inte att försätta spela Aion efter mina "fria" 30 dagar, jag vägrar av princip att betala för en produkt som jag inte kan använda när jag vill. För vad som än sägs så är Aion ingalunda unikt spel, en bra WoW-klon men inte heller ngt mer.

Medlem

Att säga att WoW hade kö vid starten är som att säg att det var problem med elförsörjningen på början av 1900-talet så gnäll inte om du är utan el lite nu och då...

Om vi inte kräver mer av nya spel än gammla (jo WoW var det först riktigt lyckade MMORPG spelet) som kommer det ju aldrig att bli bättre. Om Aion var banbrytande skulle jag inte säga ngt.

12
Skriv svar