Modern Warfare 2 - ingen demo innan release

Robot
Medlem
Modern Warfare 2 - ingen demo innan release

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

Medlem
Medlem

Äh, det kommer ut tillräckligt många trevliga grejer nu i Rocktober så jag tror vi klarar oss. Det är enligt mig många gånger bättre att de finslipar fullversionen istället för att ödsla tid på ett demo som folk kör en vecka innan release. What's the point?

EDIT: Visst ja, man kanske vill testa och se om spelet ifråga är bra. Äsch, lite risker får man allt ta här i livet!


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:

EDIT: Visst ja, man kanske vill testa och se om spelet ifråga är bra. Äsch, lite risker får man allt ta här i livet!

Ja precis, jag köper iallafall inte spel jag inte testat, litar nämligen inte på recensenter. Dåligt att så få spelutvecklare inte släpper demon i samband med eller innan release, tror det skulle minska piratkopieringen en del faktiskt.

Medlem
Skrivet av chewiee:

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

"en demonstration". samma historia med guild, där "en guild" är korrekt, men det ofta är förekommande med att folk gör försvenskningar till t-ord då det "låter mer rätt".

Medlem

demo skiter jag i! Jag har förhandsbokat detta och OFP DR! Ge mig systemkrav istället!

Systemkrav! Systemkrav! Systemkrav!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör
Skrivet av chewiee:

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

- En demoversion. Den demoversionen.
- Ett demoversion. Det demoversionet?


signatur
Medlem

Det demonstrationet. Jaså, jaså.

Äh, går ingen nöd på mig, bara jag får testa det innan jag köper det. När jag köper det kvittar, bara jag vet vad jag köper när jag väl gör det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Inget mej emot ! är taggad till Hela spelet !:D en demo är bara jobbigt när den tar slut xD
Dåligt FZ med att lägga upp en av de första MP filmerna från MW2 trodde att den va ny x)

Medlem

var ju inte direkt oväntat då dem inte brukar släppa demo till cod-spelen.

Medlem

Underhållande när språkpoliser faller på eget grepp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kommer väl ett demo efter release


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Behövs ju inte ens. Klart att det här spelet blir bra och värt att spendera pengarna på.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av chewiee:

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

- En demoversion. Den demoversionen.
- Ett demoversion. Det demoversionet?

Ett demo. En version. En demoversion.

--

Synd. Nåja, piracy, here I come! Spelet borde ju leverera i vilket fall som helst, så jag kommer nog till sist köpa det. Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.

Medlem
Skrivet av Panimala:

Minns en tid då det alltid gjordes.

The good 'ol days!

Kommer förhandsboka så fort jag har pengar till det, vet att det kommer spelas samt bli bra.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

var ju inte direkt oväntat då dem inte brukar släppa demo till cod-spelen.

Haha, IW har släppt till alla andra COD spel dom har gjort.

Medlem

En demonstration.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Precis, en demo(onstration) säger man.

Verkar som dom är rädda för att avslöja hur dåligt spelet är, dom kanske greppa efter för mycket och så blev det sämre än 4an som var bra, sett ett klipp där dom skjuter i nån kåkstad typ, fyfan vad kasst det var.

Inaktiv

Värkar som spel blir förkorta för en demo, man kan ju inte släppa 1/5 av spelet som demo. Sen värkar det som att utvecklare hellre tar risken att spel säljer på PR istället för trail, hur lång tid tar det att snickra ihop en demo? några veckors arbete tops?

Det här med fancy trailers och ingen demo är bara ruttet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag behöver iaf inte testa något demo för att bestämma mig. Blir köp vid release

Inaktiv

Bara att lira call of Duty 4 så har ni demot klart.

Medlem
Skrivet av Panimala:

Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.

Förr i tiden så var det nog också enklare då spelen inte var lika avancerade och kanske lättare att bryta ut till ett demo. Frågan är ju om en så stor serie som CoD behöver ett demo för att locka köpare eller om det i slutändan bara är att kasta pengarna i sjön då de säljer så pass bra ändå. Sen kan man ju alltid hoppas på ett demo i efterhand när de är klara med det viktiga, dvs det fulla spelet.

/ LordDaimos

KoP
Medlem
Skrivet av Panimala:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av chewiee:

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

- En demoversion. Den demoversionen.
- Ett demoversion. Det demoversionet?

Ett demo. En version. En demoversion.

--

Synd. Nåja, piracy, here I come! Spelet borde ju leverera i vilket fall som helst, så jag kommer nog till sist köpa det. Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.

Själv minns jag en tid då man fick försöka lägga vantarna på någon importerad Amigatidning för att komma åt ett par coverdiskar med 3-4 demos av kommande spel. Innan man skaffade modem då. Så ifrån mitt perspektiv har det blivit långt mycket bättre.

Medlem

För ett väl-hypat spel kan en demoversion vara mer skadlig än att inte släppa en.

Se bara så många som förhandsbokat utan att ha testat...
De har ju inte sagt (?) att de inte kommer släppa en demo senare, som i så fall de som vill testa kan prova.

Så: För ett väl-hypat spel så kan det löna sig att släppa demo efter release av fullversionen.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Vem bryr sig om ett demo.. Menar, när man klarat demot vilket i snitt tar ca 10-15min så blir man ju bara arg för att man vill fortsätta kunna spela liksom..

Medlem

Mumma!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Medlem

Buuu


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

chewiee blev dåligt ägd.

12
Skriv svar