Modern Warfare 2 - ingen demo innan release

CoD spelen är ju egentligen för korta för demos ändå. Du hinner ju spela igenom halva spelet på en demo.

Medlem
Skrivet av Panimala:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av chewiee:

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

- En demoversion. Den demoversionen.
- Ett demoversion. Det demoversionet?

Ett demo. En version. En demoversion.

--

Synd. Nåja, piracy, here I come! Spelet borde ju leverera i vilket fall som helst, så jag kommer nog till sist köpa det. Synd och snålt av utvecklare att på senare tiden inte göra demos före spelsläpp. Minns en tid då det alltid gjordes.

Good job!
Ett demonstration väntas.

demo-
Kortform av demonstrations- enligt min polare NE.

Då vi vill ha en demo(nstrations)produkt så anser jag att vi bör följa svenska reglerna för ordet produkt. Så du kan säga sen vad du tycker om det färdiga produktet.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Sorgligt att folk här gråter över demos och beslutar dittan och dattan för i helvete ni vet ju vad ni får när det gäller call of duty och IW levererar alltid.

Spela 4ran , diggar ni det ja då vet ni vad som gäller för mw2.. demot är totalt onödigt att för dem just nu att folk inte kan fatta det.

Däremot skulle vi behöva ett demo av OFP2DR..

Inaktiv
Skrivet av chewiee:

ingeT demo.. svenskan verkar bli sämre och sämre nu för tiden.. gu så "skämmigt"... -.-

Demo är väll enn färkorttning af demonstation.
åch det bettyder väll att ingen är rätt ord?

Medlem

Ett demo en demonstration

Redaktör

"Ett demo - en demonstration" är grammatiskt tokfel men ändå ett vedertaget begrepp. Det är ganska ny svenska, formen har inte satt sig riktigt än och därför kan man inte kliva in och säga att det eller det är rätt.

Rent logiskt ska det heta "en demo" eftersom det härstammar från "demonstration" ("den"). Jag använder den formen eftersom jag annars inte kan försvara varför det inte heter t.ex. "ett toa". Men det är ännu så länge lite av en smaksak, vilket ofta är fallet med inlånade ord.

/Adjunkten


signatur
Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

CoD spelen är ju egentligen för korta för demos ändå. Du hinner ju spela igenom halva spelet på en demo.

A helt rätt

Man behöver ingen demo till Cod man vet vad man får så

Medlem
Skrivet av Tompa:

"Ett demo - en demonstration" är grammatiskt tokfel men ändå ett vedertaget begrepp. Det är ganska ny svenska, formen har inte satt sig riktigt än och därför kan man inte kliva in och säga att det eller det är rätt.

Rent logiskt ska det heta "en demo" eftersom det härstammar från "demonstration" ("den"). Jag använder den formen eftersom jag annars inte kan försvara varför det inte heter t.ex. "ett toa". Men det är ännu så länge lite av en smaksak, vilket ofta är fallet med inlånade ord.

/Adjunkten

Ett demospel, en speldemo?

Man kan använda både en och ett i olika sammanhang... men så länge som man bara gör sig förstådd i språket så spelar det ju inte alltför stor roll om man använder precis korrekt grammatik eller inte. :$

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Bara att lira call of Duty 4 så har ni demot klart.

Tänkte skriva det. ^^

Inaktiv
Skrivet av Remus:

demo skiter jag i! Jag har förhandsbokat detta och OFP DR! Ge mig systemkrav istället!

Systemkrav! Systemkrav! Systemkrav!

Som tur är har man en så kraftig dator så systemkrav aldrig är ett problem.

Medlem

Spelet verkar ju vara som 4an men med mer vapen typ...


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av Eottt:

Spelet verkar ju vara som 4an men med mer vapen typ...

Blir väll så mer eller mindre i multiplayer. Men single player är också en stor grej inom Call of duty spelen. Dom har väll försökt fixa det mesta dåliga med MP i cod4.

Medlem

Vem bryr sig? Gief MW2 nu! (Har förbokat)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Värkar som spel blir förkorta för en demo, man kan ju inte släppa 1/5 av spelet som demo. Sen värkar det som att utvecklare hellre tar risken att spel säljer på PR istället för trail, hur lång tid tar det att snickra ihop en demo? några veckors arbete tops?

Det här med fancy trailers och ingen demo är bara ruttet.

Någon som föder barn här inne?

ahahah.... ok, seriöst. Spell check people, spell fucking check

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bara att lira call of Duty 4 så har ni demot klart.

Det där säger verkligen riktigt mycket om CoD-serien. Samma spel, igen å igen å igen.

Medlem

Men va fan, det var väll redan sagt lång innan att dom inte skulle ge ut en demo.

Sen när har ett Demo motverkat piracy? ..enligt dom som "testar" spelen ifrån TPB så måste man ju spela igenom hela spelet för att sedan besluta om man skall "bidra" till dom rika spelbolagen eller inte..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar